Ik heb m’n conch in februari 2024 laten zetten en hij was denk ik al een jaar rustig en pijnvrij, maar er is nu toch weer een vochtbultje bij gekomen. Wat zouden jullie doen, gewoon weer dagelijks met zout spray schoonmaken? Of nog wat anders?
Heb je er een ringetje of staafje in? Toen mijn conch weer ging vervelen heb ik een staafje erin gedaan en is t vrij snel weer rustig geworden.
Hier ook met m’n helix gehad. Ik ben toen weer consistent mijn haar en oor gaan föhnen na elke douche beurt, zodat het sneller droogt. Paar nachten op een piercingkussen geslapen en toen was het na een week weer beter.
Die van mijn is nu dik anderhalf jaar geleden gepierced en stelt zich de laatste tijd ook weer vreselijk aan
Niet qua vochtbultjes maar wel gevoelig bij aanraken, af en toe een rood oor. Idk ik weet wel dat ik nooooit meer een piercing wil, wat een gezeik.
Staafje wel!
Is die lang genoeg dat er ruimte is om op te zwellen?
Ja! Bultje is ook niet zo groot maar heb nog zeker een paar mm ruimte. Heb nog niet eerder zo’n bultje gehad dus weet niet hoe groot het precies kan worden, maar verwacht niet dat dat het probleem nu is iig
Ik wil een tepelpiercing laten zetten dit weekend. Wat is een fijne shop in Amsterdam hiervoor?
Weet iemand of het mogelijk is bij een conch/orbital om meteen een ringetje te krijgen na het piercen?
Piercing works (vlakbij rembrandtplein)
Bij een conch geen ringetje, tenminste dat is wat ik ben tegen gekomen. Wil er ook een, en dit houd me ook tegen.
Orbital geen idee trouwens.
Ik ga binnenkort na tiiijden uitstellen m’n tepels laten piercen! Hebben mensen nog tips? Hahaha. Ik ben niet echt bang maar heb er ook niet echt zin in ![]()
Ik had een hele neuspiercing saga jaren geleden - continu ontstoken, bultjes, geïrriteerd. Uiteindelijk eruit gehaald. Begin dit jaar aan de andere kant nieuwe poging en kan jullie blij mededelen dat ik inmiddels een volledig genezen ringetje door mijn neus heb
zo blij mee! Voel me ook veel meer mezelf weer, vond een knopje niet zo leuk maar was puur noodzakelijk goed voor de genezing. Het jaar wachten tot wisselen heeft geloond!
Ik vond de pijn van het zetten echt héél erg meevallen! Had dat in m’n hoofd veel groter gemaakt, maar viel echt heel erg mee. Toen ik buiten stapte deed het eigenlijk al geen pijn meer. Een losse bralette / aansluitende top vond ik chill bij het zetten. Je wilt dat ze redelijk “vast” op hun plek blijven zitten, maar ook weer niks te spannend of een voorgevormde bh. Ten minste dat vond ik chill (met kleine borsten die zonder bh kunnen).
Ook daarna vond ik dat het fijnste met slapen enzo, aansluitend topje aan zodat je niet blijft haperen…
Succes!!
Thanks voor de tips en de geruststelling!! Ik zit idd ook na te denken over wat ik het best kan dragen (en vooral ook 's nachts), heb wel grote borsten namelijk. Misschien een oude sport-bh of zo
Gisteren heb ik gaatjes laten schieten in m’n oren. Daar kreeg ik ook het advies mee van 2x per dag draaien en druppelen met sterilon. Nu had ik ooit al ergens opgepikt dat dat juist niet meer het advies was.
Een van mijn zweerknopjes zit ook strak (iets met dikke oorlellen haha), wat is dan wijsheid om te doen? Ik ben bang dat als ik specifiek die niet draai, hij vast gaat groeien.
Mevrouw van de winkel zei ook dat ik waarschijnlijk eerder moet switchen naar een ringetje (omdat dat beter past) maar zei eigenlijk niet wanneer dat dan een juist moment zou zijn
(ik was met mijn 2 kinderen, die ook oorbellen kregen dus zodoende niet echt verder kunnen vragen). Iemand tips?
Ja sorry maar dit gaat al mis bij laten schieten. Niet aan draaien en schoonmaken met een zoutoplossing, geen sterilon.
Ringetje pas als het genezen is maar het huidige staafje zou voldoende ruimte moet geven voor het zwellen wat er gebeurd de eerste periode. Als deze direct na schieten al te strak zit dan is dat niet best en zit er gewoon een te kort staafje in.
Ik zou even langs een piercer gaan om die te strakke oorbel te vervangen
Hoezo gaat het mis bij schieten dan? De andere 4 zijn ook geschoten en heb ik nooit problemen mee gehad.
Maar goed, ik heb eventueel nog een piercing liggen van mijn helix die ik heb gehad. Zou ik die er in kunnen laten zetten? Of kan dat ook zelf? (Uiteraard goed schoon gemaakt)
Nee ik zou het niet doen, je bent dan zelf aan het rommelen met een open wond. Piercen is beter dan schieten omdat piercen met een holle naald pwordt gedaan, met minder littekenweefsel en minder kans op infecties omdat het netter geneest. Er wordt dus eerst een gat gemaakt en en daarna wordt het sieraad door die naald en en het gat gehaald, ipv dat je met het sieraad een gat maakt zoals bij piercen.
Met schieten duw je eigenlijk gewoon op hoge snelheid een bot sieraad door je oorlel