Ik zou het gewoon doen! Ik vind persoonlijk twee piercings tegelijk zetten echt prima te doen en bij jou zit er dan zelfs 6 maanden tussen.
Jaa klopt! En ik slaap toch al niet op mn oor door mn rook, dus mocht ik er een conch bij doen verandert er verder niet veel denk ik.
Ik ga het denk ik toch even met mijn piercer bespreken
Ik heb tweede gaatjes laten schieten, maar eentje zat helaas scheef tov het eerste gaatje. Nu heb ik diezelfde dag de oorbel eruit gehaald om te laten dichtgroeien, in de hoop dat ik dit na een tijd kan laten ‘fixen’ door een piercingstudio. Weet iemand hoeveel weken/maanden het ongeveer moet herstellen voor ik een nieuwe poging kan doen? Het idee is om dan ongeveer contact op te nemen met een zaak.
Zijn er nog aanraders voor piercingshops in regio Noord Holland? Ik ben op zoek naar een goede piercingshop om (net als @lix) dichtgegroeide lobe gaatjes door te laten prikken. Liefst een shop waar ze NL spreken dus Dare2ware valt dan af denk ik?
@lix Ik ben geen piercer maar volgens mij kan een dichtgegroeid gaatje al vrij snel doorgeprikt worden, ik denk juist dat het beter is dat zo snel mogelijk te doen, mits de wond verder niet ontstoken is. Het belangrijkste is dat de piercer het netjes doet zodat je geen scheef of dubbel tunneltje krijgt
Ik heb een high lobe waar ik een gewone oorbel in heb, dus met zo’n vlinderachterkantje. Ik wil er eigenlijk een piercing in met een platte achterkant (een 1.2 mm). Kan ik dat gewoon zelf met een taper doen of ga ik dan een bloedend oor krijgen?
Ik vind Loïs bij Kingdom in Alkmaar heel fijn. Haar insta is blastlois.
Ik ben nu 2,5 week verder maar eigenlijk toch niet zo tevreden. Ik vond dat de piercing wat scheef stond maar dat kon ook in mijn hoofd zitten dacht ik nog. Ze heeft ook een staafje met extern schroefdraad gebruikt wat blijkbaar ook overal wordt afgeraden.
Ik ben vandaag naar een andere piercer gegaan voor een helix en daar gaf ze aan het het staafje van mijn conch ook echt veel en veelste lang was (leek wel 14 mm te zijn) en de piercing idd scheef is gezet (met een hoek naar beneden) waardoor het sieraad dat ik er uiteindelijk in wilde hebben niet kan. Dus zou deze plek achteraf gezien toch niet aanraden.
Ik heb dus ook gelijk maar het staafje laten vervangen in mijn 2,5 week oude conch.
Ik heb m’n conch in februari 2024 laten zetten en hij was denk ik al een jaar rustig en pijnvrij, maar er is nu toch weer een vochtbultje bij gekomen. Wat zouden jullie doen, gewoon weer dagelijks met zout spray schoonmaken? Of nog wat anders?
Heb je er een ringetje of staafje in? Toen mijn conch weer ging vervelen heb ik een staafje erin gedaan en is t vrij snel weer rustig geworden.
Hier ook met m’n helix gehad. Ik ben toen weer consistent mijn haar en oor gaan föhnen na elke douche beurt, zodat het sneller droogt. Paar nachten op een piercingkussen geslapen en toen was het na een week weer beter.
Die van mijn is nu dik anderhalf jaar geleden gepierced en stelt zich de laatste tijd ook weer vreselijk aan
Niet qua vochtbultjes maar wel gevoelig bij aanraken, af en toe een rood oor. Idk ik weet wel dat ik nooooit meer een piercing wil, wat een gezeik.
Staafje wel!
Is die lang genoeg dat er ruimte is om op te zwellen?
Ja! Bultje is ook niet zo groot maar heb nog zeker een paar mm ruimte. Heb nog niet eerder zo’n bultje gehad dus weet niet hoe groot het precies kan worden, maar verwacht niet dat dat het probleem nu is iig
Ik wil een tepelpiercing laten zetten dit weekend. Wat is een fijne shop in Amsterdam hiervoor?
Weet iemand of het mogelijk is bij een conch/orbital om meteen een ringetje te krijgen na het piercen?
Piercing works (vlakbij rembrandtplein)
Bij een conch geen ringetje, tenminste dat is wat ik ben tegen gekomen. Wil er ook een, en dit houd me ook tegen.
Orbital geen idee trouwens.