Piercingtopic

Mn tweede oorgaatje is zo aan het zeuren sinds ik er na een jaar weer eens een sieraad in gedaan heb. Veel bloed en wondvocht en dat wordt dan weer hard en dan kan ik er weer niet vanaf blijven. Nu echt even handen thuis anders heelt t nooit.

Ik heb iets soortgelijks. Ik heb vannacht verkeerd gelegen denk ik, en nu is m’n conch aan het bloeden en m’n oorschelp dik. Irritant

Wat is een fijne plek om een oorpiercing te laten zetten in Utrecht?
Ik ben daar morgen een paar uurtjes maar hoe laat precies geen idee, een afspraak maken lukt dus (nu nog) niet, maar ik wil vooral weten waar ik moet wegblijven en of er aanraders zijn, en dan maar op de gok.
Ik wil graag voor een hidden helix gaan (indien mogelijk bij mij), zo niet flat of 2/4 stacked lobes (ik heb in beide oren triple lobe).
Eerder heb ik eens piercings laten verwisselen bij VeAn en mijn ervaring was niet zo positief want ik was binnen 24 uur 3 van de 5 verwisselde, nieuwe piercings kwijt :melting_face:

1 like

Ik vind Le Sting heel fijn, maar daar moet je wel reserveren om een piercing te laten zetten.

2 likes

Thanks! Ja dat is meestal maar heb altijd geluk gehad dus op hoop van zegen :four_leaf_clover:
Als het lukt zal ik hier wel posten :smile:

1 like

Bij lesting kom je niet binnen zonder reservering (als in; de deur is gewoon dicht), dus als je weet hoe laat zou ik direct even bellen/boeken via hun website tool!

Maar ja zij zijn the best!

1 like

Haha wauw ik las je reactie even vlug op mijn telefoon en dacht lesting ken ik niet ik zal dat even op maps bekijken op de pc, waar dat is, ding dong, ja binnen 3 seconden sloeg ik mezelf al voor m’n hoofd dat het dezelfde is maar dan zonder spatie :woman_facepalming: heerlijk ff mezelf uitlachen haha.
Een gevalletje Bom-mel-ding zeg maar.
Bedankt! ik bel sowieso wel even als ik zeker weet dat ik daar kan komen (momenteel ben ik zeer slecht ter been) en of het kan.
Ik wist niet dat de deur standaard dicht is daar dus goed dat je het zegt, dan strompel ik er in ieder geval niet voor niets heen om het persoonlijk te vragen :sweat_smile:

Los van dat, heb ik dan wel weer zo’n zenuwachtig gevoel over een piercing zetten, zo verslavend, ook van te voren (daarom doe ik het meestal spontaan, dwz ik weet dan al langer wat ik wil maar plan het niet).
Met tattoos heb ik dat dan weer niet omdat dat toch heel anders is, je wilt dan bij een goede artist zijn, met een piercing wil je ook geen gepruts, maar er zijn niet allerlei verschillende stylen etcetera… dus sta ik dan wel een jaar of langer op de wachtlijst.

In mijn nabije omgeving zijn niet echt piercing shops, er zit er nu sinds een jaar ofzo eentje op 20 minuten afstand waarvan ik denk ja die doen het goed.

Door dit topic las ik een tijdje terug ook over de shop in Ede (Mastilo) en ik wil daar (of in een soortgelijke shop) ook ooit heen als ik rijk en loaded ben voor de prachtige daith piercings, maar tot die tijd wil ik gewoon een mooi geheel maken met de cheap ass sieraden (grapje want die zijn ook duur :sweat_smile:).

2 likes

Ik heb nog steeds een lelijke saaie titanium ring in mijn daith. Lelijk vooral omdat de rest van dat oor goud is en je dus duidelijk kleurverschil ziet. Maar ik kom maar geen sieraad tegen waarvan ik echt denk ‘ja wauw, die wil ik!’ Wel veel wat heel leuk is hoor, maar niet dat ik er €200/€300 voor over heb. Heb er eentje wel al maanden in mijn hoofd, maar die is €450 :smiling_face_with_tear: Gisteren eentje gevonden die ik nog mooier vind, dus ik dacht ik ga lekker voor die, want €450 is me te gek. Is dat kreng 1250 dollar :joy::joy: Dus als ik het zo bekijk valt die €450 wel mee, maar het is zoveel geldddd

1 like

Hahah ik heb precies hetzelfde. Heel lang een dikke titanium ring erin gehad omdat het moest helen, nu gelukkig een iets kleinere goudkleurige titanium dus valt minder op. Maar kan gewoon geen keus maken wat ik dan wél wil! Wat zijn je twee opties nu? Misschien heb ik nog iets gevonden wat je ook mooi zou vinden

1 like

Liminality van pupil hall en awaken van buddha. Maar die laatste is die van meer dan 1000 dollar, dus die wordt hem sowieso niet haha. Vind de tri-bead ring van junipurr ook mooi en die heeft wel een prijs die ik eraan uit wil geven, maar heb in mijn andere oor al wat tri beads en een quad bead, dus vraag me af of het dan niet teveel bolletjes worden. Al maak je zo van twee verschillende oren toch iets meer een geheel doordat het dan ook in die daith terugkomt

Heb jij al opties?

1 like

Nu het hier toch over gaat, waar kopen jullie piercings? Ik wil mijn basic sieraden ook gaan vervangen, en wat mijn eigen piercer verkoopt vind ik niet zo mooi (en ook duur).
Of welke merken kijken jullie naar?

Via piercer: anatometal, BVLA, modern mood, pupil hall, bodygems. :slight_smile:

4 likes

Ik heb nu vooral junipurr en ember body

1 like

Misschien heeft iemand een oplossing/ tip:

Ik heb mijn helix piercing nu al zeker 3 of 4 jaar en eigenlijk nooit last gehad, maar in juni heb ik kortdurend een staafje erin gehad ipv een ringetje en ik denk dat dat staafje te lang was; dat ging pijn doen met slapen en ben toen terug gewisseld naar een ringetje. Maar nu blijft het vaak pijnlijk met slapen. Doet geen pijn als ik er aan kom of op druk, het is ook niet rood of ontstoken, echt alleen maar zo’n vervelende druk met slapen. Herkent iemand dit? Gaat dat vanzelf weer weg? Kan ik nog iets anders doen (kleiner/groter ringetje?)

Wat zijn goede shops in Gelderland (Arnhem, Ede omgeving)?

One spirit collective in Arnhem of Mastilo in Ede!

2 likes

Ik wil graag tweede oorgaatjes en een forward helix en/of een tragus. Ik heb momenteel alleen een normale helix, 9 jaar geleden gezet ongeveer. Ik heb alleen best wel een angst voor naalden en ik ben heel bang voor pijn. Toch wil ik het wel doen, maar ik vraag me af welke het verstandigst is. Welke doet meestal minder pijn, geneest sneller?

Oh en ik heb ook vriendinnen met een helix of tragus en die hebben dan zo’n bultje eromheen zitten of aan de achterkant en dat wil ik echt niet, is dat te voorkomen?

de pijn maakt (naar mijn mening) niet echt uit omdat het maar 1 seconde duurt. ik vond het vroeger ook heel eng, maar toen ik eenmaal mijn eerste piercing had zette ik elke zo veel maanden een nieuwe haha. ik vond foward helix en tragus allebei prima te doen, genezing duurde wel een jaar ongeveer. ik ben radio niet maar mijn ervaring is wel dat je bij de meeste kraakbeenpiercings in de praktijk wel een keer een bultje krijgt, ik stoot er altijd wel minimaal 1 keer tegenaan tijdens de genezing

2 likes

Zo’n wild huid bultje bedoel ik dan, die echt blijft zitten. Wat jij noemt klinkt als iets tijdelijks?

1 like

Keloïd bedoel jij denk ik? Dat komt volgens mij niet heel vaak voor maar pin me er niet op vast. Dat andere is een vochtbultje en komt vaak voor maar gaat (hopelijk) ook uiteindelijk weer weg

2 likes