ja ik bedoelde idd een vochtbultje @Nysmn, dacht dat je dat omschreef. heb je meerdere vriendinnen met keloids? wow dacht ook dat dat zeldzaam is
Ja heb meerdere vriendinnen met zo’n bult erom heen dat niet weggaat en ik vond dat er echt niet smakelijk uit zien oeps maar als die kans heel klein is durf ik het wel aan
@crazyplantlady als ik keloid op zoek op google krijg ik wel hele grote heftige bultjes, zo zag het er zeker niet utit
is het dan niet gewoon een heel hardnekkig vochtbultje? dat gaat uiteindelijk wel weg maar kan wel maanden duren als je het niet goed aanpakt bij de kern
zoals dit
Ik wil ooit nog eens een hidden helix laten piercen. Vind dat zo mooi
Ja daar lijkt het idd op! En was gewoon permanent
Jaaaa doe! Ik ga mee!!
Bruine of zwarte personen hebben een grotere kans op keloidvorming. Dus als je in die categorie valt heb je een grotere kans op een keloid.
Wat je vriendinnen hebben klinkt als hypertrofische littekens (littekenbehandeling – Máxima MC). Vaak gebeurt dat omdat mensen tijdens de genezingsperiode op hun piercing gaan slapen, of te vroeg wisselen naar een sieraad die niet geschikt is voor een genezende piercing.
Door naar een kundige piercer te gaan met hoge kwaliteit sieraden en hun nazorgadvies goed te volgen kun je voorkomen dat dit gebeurt. En natuurlijk op tijd voor hulp aan de bel trekken als je iets niet vertrouwt.
Keloïdevorming is zeldzaam, heb er zelf helaas wel ervaring mee en heb hiervoor corticosteroïdeninjecties gehad. Dit is vaak helaas meer een genetisch ding, dus als je er gevoelig voor bent niet te voorkomen.
Hi! Ik heb sinds december een forward helix, en dat ging qua genezen tot nu toe super goed. Ik heb alleen steriele zoutspray gebruikt, en er nooit en te nimmer aangezeten. Nu viel me afgelopen week op dat er aan de achterkant veel oorsmeer was opgehoopt. De achterkant van de piercing zit natuurlijk in een moeilijke hoek, en bij mijn andere oor (waar geen forward helix in zit) zit hier ook wel eens oorsmeer (sorry als jullie dit een vies verhaal vinden). Ik denk dus dat ik hier wat gevoeliger voor ben, maar met die forward helix is het lastig schoonhouden omdat ik daar niet wil gaan peuteren met wattenstaafjes. Voor de duidelijkheid, het was dus geen wond smurrie of korstjes, maar echt oorsmeer. Ik heb het er zo goed en kwaad als het ging uit proberen te halen, maar vond het wel vervelend om dit te doen met wattenstaafjes, want ik merk nu ook wat irritatie aan de piercing. Iemand tips?
Heb je al een steriel gaasje (met zoutoplossing) geprobeerd? Beetje in een hoekje vouwen en dan heb je als het ware een dun puntje waarne je precies kunt deppen/schoonmaken.
Haha sorry je zei al dat het echt oorsmeer is maar dat lijkt me zo onwaarschijnlijk op die plek? Is het niet huid/shampoo resten? Dat lijkt er best wel op (beetje gelig en wax-achtig). Ik heb dat laatste in ieder geval vaak met m’n rook, en mijn oplossing is om goed te spoelen (echt douchestraal erop) en dan idd zo’n puntje maken met een gaasje of tissue (geen wc papier) en het dan wegvegen
Ik denk dat je gelijk hebt! Thanks voor de tip
Ik heb links 3 gaatjes, een helix en een rook en nu heb ik gisteren mijn rechteroor gedaan!
Een flat en een conch laten zetten. In de conch wil ik een ringetje zodra het kan
Ik had trouwens gehoopt dat ze mijn rook ook voor een ringetje konden vervangen gisteren maar ze raden me aan om nog langer te wachten. Ik heb hem al 1 jaar en 9 maanden
Ooooo ik neig er echt zo naar m’n helix eruit te halen. Heb hem nu 9 maanden, maar nu ineens sinds enkele weken doet hij weer meer pijn ( kan dus geeneens meer een zonnebril op zetten en dan irriteert het al) en ik heb er nu aan de voorkant een vochtbultje bij. Ben zo bang dat die niet weggaat
Heb al vanaf het begin dat het aan de achterkant wat dikker is, maar nu dit ook.
Ik heb nog steeds m’n originele piercing ( met discje als achterkant) dus denk nu “ had ik hem al moeten laten verkorten?”, maar door de verdikking aan de achterkant neig ik niet naar een nog korter staafje…
Ik slaap al een paar weken kut doordat ik weer op zo’n donut slaap. EN Ik heb deze week geen tijd om naar m’n piercer te gaan dus ga de week erna wel, maar grrr.
Ik kan zo op het punt staan hem eruit te roppen🥵
Ik ben al een tijdje aan het overwegen een neuspiercing te nemen, maar ik ben zooo bang voor de pijn! Ik zit onder de tattoo’s en heb vroeger een navelpiercing en eentje ‘down under’ gehad, en de piercings deden zo fucked up veel pijn heb eigenlijk best een hoge pijngrens en daarnaast 3 kinderen er uit geduwd dus ik kan wel wat hebben, best stom dat ik me er zo druk om maak. Weet even niet wat ik met dit bericht wil, misschien kan iemand me gerust stellen
Het valt echt mee! Het was bij mij één stekend moment en daarna net als elke andere piercing. Ik vond mijn tatoeages pijnlijker . Heb geen ervaring met bevallen
Neuspiercing was van al mijn piercings de minst pijnlijke! Heb ook navel gehad en verder diverse kraakbeen(oor) en tepelpiercings.
Het is even een gemeen prikje, maar meer omdat het ook voelt alsof je gaat niezen en je ogen kunnen tranen. Maar in vergelijking met helixpiercings of tepel piercing echt goed te doen. Succes!
Ik denk altijd: de pijn is maar even, het is zo voorbij.
Septum is pijnloos