Super! Gelukkig stel ik hem dan terecht gerust!
Ik heb mijn tepelpiercing nu ruim 4 jaar en hij is nog steeds niet genezen. Ik zeg nog steeds niet maar ik verwacht ook niet dat dat ooit nog gaat gebeuren. Het is de ene keer erger dan de andere keer. Jodium helpt wel echt heel goed maar dat moet ik dan steeds maar weer blijven doen.
En het stomme vind ik ook dat ik een keer advies vroeg aan Le Sting piercings en dat die man verbaasd was dat het bij mij (toen na 2 jaar) nog niet genezen was omdat tepels vaak snel genezen.
Dat is gewoon niet waar, ik hoor altijd om me heen dat deze juist niet geneest (hier in dit topic en op tiktok en uit eigen ervaring, want dit is mijn 3e tepelpiercing in 20 jaar want ik ben eigenwijs en vind het zo mooi
)
Ik wil dan gewoon erkenning en niet dat die man zegt dat het juist zo makkelijk geneest!
Op wat voor manier is hij niet genezen?
Ik heb die van mij nu ook een jaar of 5 en duurde heel lang. Nu heb ik het idee dat ze zijn genezen, maar soms hebben ze toch nog wat crusties. Dit na het dragen van strakke niet ademende bh’s of nadat een vent eraan heeft gezeten😬.
Wat mij hielp was het verkleinen van de piercings. Ik heb heel lang rondgelopen met grote staafjes, ik was onder de veronderstelling dat dat moet omdat mijn niet harde tepels helemaal verdwijnen en dan staan de staafjes strak.
Nu ik ze heb verkort gaat het eigenlijk veel beter.
Som heb is dus wel wat crusties etc, maar heb wel het idee dat ze genezen zijn nu.
Maar jodium wordt door goede piercing shops wel echt afgeraden dus misschien dat het daarom ook niet heelt? Kan natuurlijk aan heel veel liggen hoor, maar jodium is niet echt goed omdat het alle bacteriën dood en je hebt juist ook goeie bacteriën nodig voor genezing.
Alleen (Neilmed) zoutspray, spoelen met water en droogdeppen met een tissue of gaasje (of föhnen op koude stand) is het advies! (ook van le sting).
Mijn daith (ook zo’n ‘makkelijke’ piercing) heeft bij mij ook jaaaaren geduurd voordat ie was genezen, dus ik begrijp je frustratie hoor. Echt irritant als het dan blijft opspelen
Mijn navelpiercing is na drie jaar ook nog steeds niet goed! Om gek van te worden.
Oh ja misschien gebruik ik het wel het verkeerde woord dan, en zijn het meer crusties dan! Maar soms ook wel wat pijnlijk met bloed als mijn kind er tegenaan heeft gestoten een vent heeft ze al jaren niet aangeraakt haha. Oja ik heb er ook een korter staafje in laten zetten inderdaad. Misschien verwacht ik dan teveel van een genezen tepelpiercing ![]()
Ik heb eerst jarenlang gedaan wat de shop adviseert, ook die zoutspray in de blauwe fles maar dat werkte niet. Jodium werkt bij mij juist heel goed als hij echt rood is en bloederig en zeer doet!
Ik durf het bijna niet te zeggen haha maar mijn navelpiercing had dat ook en toen heb ik destijds 3 keer jodium gebruikt en toen was hij ineens voergoed genezen!
Rood en bloed lijkt mij niet goed inderdaad!
Ik wil niet zeggen dat mijne met crusties nu per se goed is hoor. Alleen ben ik er content mee haha
Ik had hier in het najaar gepost over bultjes bij m’n conch. De piercer vond dat het ontstoken was en zei gewoon ja of elke dag zoutsprayen of je moet naar de huisarts. Ik foto gestuurd naar de huisarts, die ovnd het niet onstoken, dus die zei dat ik niks hoefde te doen. Ik vond die bultjes alleen echt lelijk en wat er volgens mij gebeurde was dat het bultje voor meer aan de bovenkant zat en die achter meer aan de onderkant waardoor die piercing in die zwellingen geduwd werd, dus ik heb 'm er in december uitgehaald, had niet het idee dat dit op deze manier rustiger ging worden.
Zijn inmiddels twee maanden verder en ik heb nog steeds een bultje aan de voor- en achterkant. Het is wel iets kleiner, maar nog steeds heel zichtbaar. Echt zuuuur en weet ook niet wat ik hier nou nog mee kan.
ik ken letterlijk 0 succesverhalen over tepelpiercings??
Nou ik dus ook haha daarom vond ik het zo raar dat hij dat zei!
Ik heb er in de 10 jaar dat ik ze heb nog nooit last van gehad haha, maar schijnbaar ben ik een uitzondering? Wist helemaal niet dat zoveel mensen er problemen mee hadden.
Na een jaar vol jeuk, crusties en bloed heb ik hem eruit gehaald. Was er ZO klaar mee. Vooral die interne jeuk werd ik gillend gek van. De mooiheid van de piercing woog bij mij echt niet op tegen het ongemak.
Dit vraagt om een poll
- Ik heb mijn tepelpiercing(s) eruit gehaald
- Ik heb mijn tepelpiercing(s) nog maar er is gezeik mee
- Ik heb tepelpiercing(s) zonder gezeik
- Hier begin ik niet aan
0 stemmers
ik begin er niet aan juist omdat ik zo veel slechte verhalen ken en in m’n hoofd zijn tepelpiercings nu ook onlosmakelijk verbonden aan veracamilla die er met een badbloem
achter
bleef
haken
![]()
Ik moest badbloem even googelen, ik ken het als loofah maar ja AUUUHWWW mijn Afrikaanse badspons bleef er een keer in hangen (zelfde idee) en dat doet inderdaad onzéttend zeer. Nu bedek ik altijd ALTIJD mijn borst als ik me was.
Ben wel 1 van de 2 verloren omdat ik een abces kreeg dat uiteindelijk chirurgisch gedraineerd moest worden, maar de andere heb ik echt nooit last van ![]()
Ik overweeg nog steeds om de tweede toch nog opnieuw te laten zetten, één voelt een beetje uit balans.
Ik zag trouwens in een comment voorbij komen dat een piercer had gezegd dat tepelpiercings snel genezen, dat is bullshit, dus laat je daar niet door van de wijs brengen. Groetjes, een piercer/voormalig shopmanager van high quality piercingstudio’s.
Tepelpiercings zijn namelijk een van de langst genezende piercings, meestal 9 tot 12 maanden en in de praktijk vaak richting de 1,5 jaar.
Eentje eruit gehaald doordat het altijd gezeik was en de ander moest eruit omdat ik een mri-scan had, was tijdens coronatijd toen alle piercingshops dicht waren. Had zo’n plastic dingetje besteld maar die kreeg ik er niet in en een dag later kreeg ik die normale piercing er ook niet meer in ![]()
De laatste tijd romantiseer ik het idee van ze opnieuw laten zetten nogal dus deze poll bevestigt dat ik er beter niet weer aan kan beginnen haha.
Die van mij er uit gehaald nu ik zwanger ben en ik geen zin had in gedoe met staafjes wisselen en er mogelijk in en uit halen voor borstvoeding, maar die rommelde ook nog regelmatig hoor. Zat er ook al een goede 1,5 jaar in
Eruit gehaald ivm zwangerschap
Wil wel weeerrr