Piercingtopic

Ik heb zaterdag m’n helix laten wisselen van een staafje naar een ringetje. Nooit last van gehad maar nu er een ringetje in zit heb ik meteen een bultje en voelt het gevoelig. Wat is nu het beste om te doen?

Hoe oud is je helix piercing?

@Lorelai jammer! Maar nu kun je het wel uit je hoofd zetten hopelijk.

1 like

Misschien is het ringetje voor nu te klein? Ik zou het even in de gaten houden, door het wisselen kan ie ook iets geirriteerd zijn geraakt. Anders even contact opnemen net de toko waar je hem hebt verwisseld.

Edit: je kan natuurlijk ook je staafje opnieuw erin doen voor nu met de kerst, en dan daarna terug naar de piercingshop.

4 maanden. Wellicht te vroeg gewisseld?

1 like

Absoluut. Wisselen naar een ringetje is pas een goed idee als je piercing helemaal genezen is. Dat is na minimaal 6 tot 9 maanden voor je helix.

Zou terugwisselen naar het staafje en nog even geduld hebben.

3 likes

Dankjewel! Stom dat de piercer dat niet gezegd heeft, ze heeft ‘m zelf gezet.

Niet elke piercer neemt het daar zo nauw mee helaas. Ik ben daar zelf erg streng in om dit soort problemen te voorkomen, haha.

1 like

Ik heb hem nu 9 maanden en hij is pas sinds een maand relatief rustig. Nog steeds gevoelig. Ik had er ook heel graag een ringetje in gewild maar mijn piercer raadde het idd ook af.

2 likes

Ik had er juist 0 problemen mee dus dacht dat het wel kon. Guess not.

2 likes

Ah dat is wel jammer dan… nog even terug naar het originele sieraad en dan in het voorjaar een ringetje?
Wel echt balen.

Ja denk dat ik dat maar ga doen idd!

1 like

Helaas staat geen problemen hebben niet gelijk aan dat je piercing genezen is, dat is de nummer één reden waarom mensen te vroeg wisselen (en dan toch wel problemen krijgen). Ff geduld hebben en dan kun je voor de rest van je leven een ringetje erin :blush:

3 likes

Iemand ervaring met een tongweb piercing? Zit even te kijken naar dat velletje onder mijn tong en die is erg klein. Gaat het echt alleen daar doorheen of net een stukje door je tong zegmaar?

Niet door je tong, alleen tongweb!

2 likes

Gaat echt door je tongweb (zoals de naam wellicht doet vermoeden :stuck_out_tongue_winking_eye:). Is daarom ook erg anatomie afhankelijk en belangrijk om door een piercer met verstand van zaken te laten piercen. Er is dus een kans dat het geen piercing is voor jou.

Daarnaast zijn er ook veel piercers die deze piercing (liever) niet doen, omdat deze rust op je speekselklieren en dus de aanmaak van speeksel stimuleert, waardoor er veel aanslag op je sieraad gaat ontstaan wat weer kan zorgen voor een slechte adem. Ook is het een piercing met hoge kans op uitgroei.

3 likes

Wat is de standaard diameter voor een daith? Ik wil een nieuw ringetje bestellen maar heb geen idee (en geen zin om mijn enige sieraad uit mijn oor te halen om te meten haha).

Ik heb er 8 mm in zitten

3 likes

@Kwal Ik ook 8mm!

1 like

Er is geen standaard diameter voor een daith (of elke andere piercing for that matter haha). Ik heb er zelf 1.2x10mm in zitten, en ze worden meestal gepiercet met een diameter van 8 tot 12mm met een dikte van 1 tot 1.6mm.

Heb je geen schuifmaat of een stukje draad wat je langs je sieraad kunt houden om het op te meten?

1 like

Ik heb 8.7 er in nu (heb ook 8mm gehad maar dat was te klein). Heb ook 10 er in gehad

2 likes