Piercingtopic

Ik ga morgen voor de tweede keer een neuspiercing laten zetten. De eerste genas ondanks mijn verwoede pogingen maar niet maar waarschijnlijk zat er nog iets nikkel in mijn eerste sieraad, ben ik alsnog te snel gewisseld naar een ringetje en was het ringetje uiteindelijk net iets te klein (opening ging steeds ín mijn neusvleugel zitten en was niet te draaien). Dus poging twee aan de andere kant want ik mis hem zo haha. Als dit weer niet lukt moet ik wellicht accepteren dat het niet voor me is weggelegd maar ik kan het nu echt nog niet loslaten haha ondanks dat mijn oude piercing er nu al 2 jaar uit is.

Hoe deden mensen met een neuspiercing dat hier? Ik was/ben? best wel spastisch bijvoorbeeld met dat mijn partner hem echt niet per ongeluk mag aanraken maar ja even knuffelen of een kus en dat risico is er al :sob:

Oeh hopelijk gaat het dit keer beter met de genezing! Neuspiercings kunnen sowieso heel kut zijn met genezing volgens mij :frowning: Ik zou vooral even wachten met het wisselen naar een ringetje tot ie echt goed genezen is denk ik, ringetjes bewegen ook veel meer.
Ik heb 3 weken geleden een nieuwe neuspiercing laten zetten (naast eentje die ik al had) en was ook bang dat ik hem zou stoten oid maar tot nu toe gaat het heel goed. Ben wel extra voorzichtig met m’n gezicht wassen enzo.

2 likes

Oeh de tweede, love dat!! Heb je een knopje nu?
ik denk dat ik maar echt braaf minimaal 9 maanden wacht, misschien wel langer. Stom want love ringetjes maar goed ja anders is ie er ook weer zo uit dus dan kan ik het leuk vinden maar heb er precies niks aan.

Hoe verzorg jij hem verder nu??

2 likes

Leuk!! Hopelijk gaat het dit keer goed. Ik heb er als tiener 3 gehad (geschoten) en sinds een jaar of 2 nu een gepiercte. Ik heb er echt nul last van gehad, maar het heeft wel bijna een jaar geduurd voordat hij echt genezen was.

Mijn routine: spoelen onder de douche (de straal er zachtjes op), daarna zoutspray, voorzichtig droogdeppen met een schone tissue en dan met de föhn op lauwe stand goed droog föhnen. En verder: afblijven! Ik doe het nu ook zo met mijn verse daith en het gaat heel goed.

Succes morgen!

3 likes

Ja ik heb nu een knopje naast een ringetje. Ziet er misschien een beetje gek uit maar ik vind het wel leuk haha. Wilde eigenlijk eentje symmetrisch, maar dat kon niet.
En snap ik hoor, ringetjes staan (vaak) ook leuker. Maar goed, hopelijk over een tijdje!
Bij mij bloedt ie af en toe nog, maar ik probeer er weinig aan te doen, behalve 1 a 2 keer per dag schoonmaken met water of zoutspray. Succes vandaag :smile:

1 like

ik moet dit topic echt muten want ik wil eigenlijk ook nog een neuspiercing maar ik heb echt geen zin in weer een jaar genezing :sob:

Ah doe dat is denk ik mijn favo piercing

1 like

ik heb al een septum en een ringetje in mijn neusvleugel en die combinatie vind ik ook echt leuk! maar aan de andere kant nog een knopje erbij lijkt me nice maar omg die genezing hahaha

2 likes

Ja ik zie er ook tegenop vanwege die genezing haha, vond de vorige keer het zetten mee vallen maar echt dat gezeik met vochtbultjes, dan weer ontstoken, uitkijken met knuffelen. Ik zit veel aan mijn gezicht dus dat weer afleren en ik heb een kat die het liefst kopjes geeft tegen mijn gezicht :joy: maar goed, even door de zure appel dan hopelijk gewoon steady

2 likes

Hahaha ja ik ga vanmiddag een helix laten zetten en heb er ook helemaal geen zin in :joy:

1 like

Voor mij is het wel echt na m’n helix never again. Inderdaad wat hierboven ook al werd gezegd, vocht bultjes, niet normaal op dat oor kunnen liggen, stoten, haken.

Ik wil nog een derde gaatje aan beide kanten en evt stacked lobe aan 1 oor maar geen kraakbeen meer :frowning:

Hoewel een tepelpiercing ook nog wel hoog op mijn lijst staat, ik heb geen idee hoe het gemiddelde genezingsproces daarvan is eigenlijk.

2 likes

ik ken letterlijk 0 mensen waarbij de tepelpiercing goed is genezen tbh
@August @Evert ja dat snap ik echt, het zetten zelf is nog wel een soort van leuk want ff die pijn en dan denk je ‘oke yes gedaan’ maar daarna begint alle ellende. en in je gezicht vochtbultjes ziet er ook zo stom uit hahaha. mijn neusvleugel viel verder ook mee, alleen aan het begin is hij in mijn neus verdwenen door de zwelling en dat was wel ff kut

3 likes

Omg dat laatste klinkt echt heel naar :joy:
M’n vriend heeft echt nul gezeik gehad met z’n neus, echt oneerlijk. Maar ik zou het gewoon doen, zo mooi zo’n symmetrische neuspiercing

1 like

Ik heb al meer dan een jaar een tepelpiercing en het gaat nog steeds niet lekker. Afgelopen weken jeuk af en aan en nu weer ontstoken. Ik word er echt gekkkk van pff ben in staat dat ding eruit te jassen zodra hij genezen is

1 like

Volgens mij kun je nog beter een tattoo zetten dan een piercing 🥹

1 like

To be honest zijn al mijn tattoos ook echt zonder gezeik gewoon genezen.

Hij zit erin! Heeft niet eens gebloed en heb heel veel vertrouwen in deze zaak ook qua adviezen.

6 likes

Ik heb 4 jaar geleden twee tepelpiercings laten zetten en altijd gezeik ermee gehad :weary: Telkens ontstoken, dan weer blijven haken aan een handdoek of kussensloop. Ze zijn ook schuin gaan groeien een beetje dus de linker heb ik er 1 maand geleden uitgehaald. Die rechter ga ik er ook uithalen maar ben er nog niet klaar voor om helemaal afscheid te nemen :disappointed: vind het wel echt de mooiste piercings!

2 likes

Mijn derde gaatje was ook gewoon 1,5 jaar gezeik :joy: dacht dat dat wel goed zou komen na 3 jaar helix herstel, maar viel ook tegen

Heb nu tegen iedereen gezegd dat ze mij moeten tegenhouden als ik ooit nog een piercing wil

1 like

Mijn tepelpiercing is na 3 jaar ook nog steeds niet genezen :smiling_face_with_tear:

1 like

Nou ff een tegengeluid dan en een flex en een humble brag maar mijn tepelpiering is gewoon helemaal ok. Heb m iets langer dan vier jaar en al jaren geen last meer van. Niet te lang wachten met een korter staafje, dat hielp bij mij meteen.

5 likes