Ik heb 1x meteen een ringetje gehad, ging prima en snel genezen, maar wel een dik (en vind ik lelijk) ringetje, de 2e x een subtiel kleine stud gedaan met klein glimmend steentje in een kleurtje, zag er totaal niet uit als zo’n zweerknopje ofzo.
Ik zou wel echt langer wachten dan 3 maanden met wisselen - ze adviseren eigenlijk wel wat langer bij goede piercingshops. Het moet echt volledig goed genezen zijn, anders ga je veel gezeik krijgen. Als je pech hebt dan. Ik had dat haha. Maar je hebt ook zoals hierboven mensen die er geen last van hebben.
Vond het echt totaaaaal geen pijn doen. Enige vervelende is dat je ogen even gaan tranen.
Ik heb gelijk een ringetje erin gedaan en dat ging prima.
Thanks voor alle reacties! Ik ga volgende week denk ik gewoon maar eens langs om te informeren: of ringetje meteen kan en anders welke studs ze hebben en wat kan.
Vind het wel beetje spannend op m’n werk, maar aan de andere kant boeie want er werkt al iemand met een neuspiercing, er werken mensen met tattoo’s (ik ook) en ze zeggen juist altijd dat ze stimuleren dat mensen zichzelf moeten zijn (tenzij je in de zomer op teenslippers komt
)
Sorry how can i make this about me maar moet er ineens aandenken over werk. Jk had dit met een tattoo op mn vinger. Totaal niet over nagedacht toen ik m liet zetten, was ook redelijk impulsief. Ik liet m toen aan mn werkgever zien en zei erbij, ja sorry weet eigenlijk niet of je dat wel oke vindt. Waarop die zei “zolang het mn naam niet is ga je je gang maar” ![]()
![]()
Heb hem nu 2 maanden en vond het ook erg pijn doen (terwijl ik veel online las dat het geen pijn doet dus was nare verassing haha) maar je moet idd wel minimaal 8 maanden studje of langer, genezen duurt erg lang.
Ik was net begonnen met nieuwe baan maar daar waren ook al meerderen met neuspiercing en het viel ook niemand op + heb ook tattoos. Maar je denkt dan toch dat neuspiercing meer opvalt maar niemand zei er iets van
In de bovenste foto’s had ik net mijn flat, conch en rook laten zetten.
Onderste foto’s is nu met andere sieraden erin! Ik kan eindelijk een ringetje in mijn conch, heeft echt lang geduurd!
Nu kriebelt het weer om iets nieuws te laten zetten maar ik weet niet zo goed wat. Misschien forward helix (in het oor met de conch) maar ik lees altijd dat die zoveel issues geven met genezen.
ik vond forward helix qua genezing juist meevallen, ik zie dat je ook een rook hebt en die vond ik vreselijk haha.
ik heb ook altijd hetzelfde: tijdens het genezen wil ik nooit meer een piercing maar als het dan voorbij is wil ik gewoon weer iets nieuws
Ja mijn rook was ook vreselijk ![]()
Ik las vooral dat je de forward helix moeilijk kan schoonmaken omdat je de achterkant niet kan zien, had je daar geen last van?
Ik heb ook een forward helix en had daar niet heel veel last van. Ik sprayde het in met zo’n spray van NeilMed en dan kon het even ‘weken’ en daarna maakte ik het droog met een wattenstaafje en was het schoon. Ik had er in het begin alleen niet zo’n handig sieraad in waardoor de genezing naar mijn idee wat langer duurde. Het was zo’n soort knopje als het plaatje en achter die puntjes bleven steeds pluisjes en zo zitten, ook al gebruikte ik toen nog geen wattenstaafjes. Ik heb het later omgewisseld voor een witgouden bolletje en toen ging de genezing heel snel. De piercer raadde me toen ook aan om wel wattenstaafjes te gebruiken om het schoon te houden en ik merkte een groot verschil.
Oh dat is een goede tip, ik had bij mijn flat en helix ook voor zo’n sieraad als jouw foto gekozen maar ik kan me inderdaad voorstellen dat een bolletje sneller geneest!
Edit: mijn andere overweging is een anti tragus
Hele nice oren! Leuk altijd zon glow up van een oor te zien. Een forward helix lijkt me ook mooi flowen aan die kant, of een tragus (of een dubbele tragus). Dan is het overal een beetje verdeeld. En het oor van de rook een daith. En aan die kant tussen de originele 1 en 2e lobes een stacked lobe boven elkaar (extra leuk als de andere kanr dan een dubbele tragus heeft). En nog een cute tassel aan de helix ring. Nice dat je end bij het linkerlobe weer terug komt aan de andere kant aan het ringetje! Welke steensoort is dat?
Leuke suggesties!
Ik wilde oorspronkelijk inderdaad een tragus maar de piercer zei dat ik er niet de juiste anatomie voor heb, maar een forward helix is dan een leuk alternatief!
Ik vind daiths niet zo leuk maar stacked lobes wel!
De steen in het ringetje en knopje is een peridoot!
Anti tragus is ook leuk! Heb ik ook gehad in het oor waar ik ook een conch heb. Ik heb hem er uiteindelijk uitgehaald omdat ik het wat druk vond worden, maar vind het nog steeds een leuke piercing!
Yesss dat staat je zo goed
Ik weet niet zo goed waar ik met m’n vraag terecht kan, de piercer waar ik ben gaan vragen reageerde heel laconiek naar mijn idee. Maar ‘t zit me niet helemaal lekker.
Ik heb deze piercings al 10+ jaar om te beginnen. Het zijn gewone normale oorlel gaatjes, niet geschoten maar gepierced en niet door kraakbeen heen. Ze zijn niet rood, niet dik, doen geen pijn. Maarrrr ze stinken. Ongeacht wat ik er in doe. Ik maak m’n oorbellen na gebruik altijd schoon met sterilon. Als ik een tijd dezelfde in heb maak ik ze elke 2 weken ofzo schoon.
Moet ik gewoon vaker schoonmaken of is er misschien wel iets waarvoor ik naar de huisarts moet? Ik vind dat stinken echt ranzig ![]()
Maak je je oor zelf ook goed en vaak schoon? Ik herken het, maar heb het idee dat het vooral m’n oren en de gaten zelf stinken. Ook logisch wel dat daar bacteriën ophopen. Wat ik zelf doe met (geheelde) piercings is met m’n face wash ook even m’n oren en achter m’n oren meenemen om die huid goed schoon te maken
Maar ruik je het ‘zo’ dan? Als ik mijn oorbellen eruit haal ruiken die ook gek en ik heb die gaatjes al 20 jaar
Ik scrub m’n oorlellen zelf ook elke 3 weken ofzo! Doe jij je oren elke dag mee? Want misschien moet ik het gewoon veel vaker schoonmaken.
@Luzarl nee je ruikt het niet zo, alleen als ik de oorbellen eruit haal. Ik vind het alleen echt goor ![]()
Heb ook nog meer piercings waar ik dit totaal niet bij heb. Wellicht heb ik gewoon stink oorlellen ![]()