Piercingtopic

Ligt het misschien aan het materiaal van je oorbellen? Ik had dat met oorbellen en piercings van rvs/chirurgisch staal en die ik gewoon bij de kruidvat kocht (weet niet wat voor materiaal dat was). Maar sinds ik alles van titanium heb heb ik dat dus niet meer!

Hmm dat zou heel goed kunnen, ik ga titanium proberen! Want ik walg echt van de geur die ik dan ruik als ze ik ze er uit haal :joy:

Wel “fijn” dat het iets is wat meer mensen herkennen trouwens!

2 likes

Ik had dat ook idd! En ik deed ze elke avond uit om ze schoon te maken maar het ging niet weg. Mijn huid reageerde denk ik op dat materiaal (ik ben ook allergisch hiervoor geloof ik, ringen van een bepaald materiaal krijg ik na een halve dag uitslag van). Maar met titanium echt 0 last! Hoop dat het werkt :slight_smile:

1 like

Ik heb gisteren een daith en conch laten zetten en ben door het lezen op internet qua schoonmaken aan het twijfelen geslagen. Hoe maken jullie je verse kraakbeen piercings schoon. Alleen met water en zoutoplossing zoals mijn piercer adviseerde of gebruiken jullie ook unicura onder de douche.

Ik heb mijn daith alleen gespoeld onder de douche. Geen zeep, op advies van mijn piercer. En zoutoplossing idd. Wat hier erg hielp in het herstel is de piercing droogföhnen na schoonmaken.

2 likes

Ik maak hem nu voorzichtig schoon met een keukenpapiertje, maar denk dat de föhn beter is. Dankjewel.

1 like

eens met @Amarens, ik gebruikte alleen zoutoplossing om korstjes eraf te weken. verder alleen maar spoelen onder de douche en idd goed droogmaken. dat laatste wist ik heel lang niet maar dat maakt echt een enorm verschil

1 like

Spoel je dan ook 2x daags?

nee ik douche 1x per dag dus dan spoel ik hem gewoon af en daarna dep of fohn ik hem droog. als er korstjes zitten spray ik zoutspray voordat ik onder de douche ga

2 likes

Thanks

1 like

Deed ik in het begin ook met een tissue omdat ik dacht zo beter overal te kunnen drogen. Maar die beweging en druk is funest voor het herstel. Alles veranderde toen ik alleen nog maar spoelde en fohnde en er verder vanaf bleef.

2 likes

Ja dit is wel eye opening voor mij want piercings hele altijd echt langzaam bij mij/m’n huid blijft heel lang geirriteerd. Denk dat ik ook gewoon naar alleen nog maar moet föhnen

1 like

Ik zou dat zeker een kans geven! Ik was eerst bang dat het dan niet schoon/droog genoeg werd. Maar less is more in dit geval. Spoelen, föhnen en afblijven! Hoop dat het helpt :crossed_fingers:

1 like

Hoi iedereen,
Ik ben nieuw hier. Heb ondertussen het hele forum al terug gelezen en wat een mooie piercings komen er voorbij!
Ik wil ook graag mijn oor laten zien. Een deel is witgoud (stacked lobe, faux rook en de chains) derest is nog titanium, maar wil ik ook veranderen naar witgoud. Ik ben heel benieuwd of jullie leuke ideeën hebben voor sieraden?
Ik dacht zelf aan een marquise, ergens nog iets met een edelsteen, maar wat precies…
De ketting van mijn helix gaat uiteindelijk van helix naar faux rook en de hanger van mijn bovenste helix gaat ook naar de faux rook. En om mijn helix komt dan een nieuwe double box chain.
(Ps, de 1e en 2e oorbel gaatjes en de helixen heb ik al 100 jaar en zijn schots en scheef, oeps)

18 likes

Prachtig!

2 likes

Dankjewel!!

2 likes

Zo leuk!! :heart_eyes: ik vraag me af of je niet vaak met je haar achter dat kettinkje blijft hangen bijv tijdens het wassen?

Nee echt nooit tot nu toe! Maar moet bekennen dat ik deze nog maar een week heb, haha. Blijf wel vaak hangen achter het, nu nog, veel te lange rook staafje.

1 like

hebben jullie ook best vaak last van geschoten oorlelgaatjes, dat ze bijvoorbeeld even geïrriteerd zijn? ik heb dat af en toe maar met genezen piercings echt nooit, eenmaal genezen = gewoon altijd goed bij mij. ik vraag me af of dat dan komt omdat ze geschoten zijn. zou dat nu ook niet meer doen maar goed toen was ik 3 en 14 ofzo haha. (maar mijn helix is ook geschoten en daarbij heb ik het nooit)

Ja maar dan is t vaak wel te koppelen aan net een periode veel gewisseld van oorbellen of ander materiaal erin gehad en denk toch dat dat bij mij vooral het issue is en niet (meer) dat ze zo’n 20 jaar geleden geschoten zijn

1 like