@Radio @Kurisu Jullie hebben mij de doorslag gegeven om het te doen. Wil het al zo lang. Volgende week een afspraak, voor mijn verjaardag
Ik heb juist hele positieve ervaring met mijn tepelpiercing. Heb hem nu 3 jaar en op wat gevoeligheid in de eerste twee weken na, eigenlijk nooit ergens last van gehad. Ondanks het spelen van een contactsport ook.
Mijn neuspiercing gaat na deze eerste week nog steeds bijzonder steady. Er komt geen tot echt nauwelijks troep uit, geen vochtbultjes, geen irritatie. En dat na mijn eerste terror ervaring!
Ik denk dat het belangrijkste waardoor het veel beter gaat nu dan de vorige keer is: geen nikkel in sieraad, het goed droogmaken na het schoonmaken want vochtig = broeiplek voor bacteriën, and dont overdo it.
Mijn septum zit erin, jeej! Super blij mee. Viel inderdaad ontzettend mee qua pijn. En stond ook binnen een paar minuten weer buiten, heel gemakkelijk allemaal.
De jongen voor mij viel flauw bij een tongpiercing. Zo sneu! Toen had ik dus heel even zoiets van: shit, misschien heb ik dit onderschat. Maar dat is natuurlijk niet te vergelijken. En iedereen was zo lief voor hem in de shop, dat geeft dan toch weer rust en vertrouwen.
Heb 'm gezet bij Tattoo Garden, in Den Haag door Sofia
Nice! Tattoo Garden is heel fijn, kom er tijd voor mijn tatoo’s en piercings. Aanrader!
Ik ben echt drie piercings kwijtgeraakt (rip) over de afgelopen paar maanden, dus moet even op zoek naar nieuw sieraden. Is een van jullie bekend met (web)shops die ethisch beetje verantwoord zijn qua waar ze hun metalen vandaan halen? Kon dat bij de shops di ein de beginpost staan zo even niet terugvinden!
Ik wil heel graag weer een neusvleugel piercing, naast mijn septum. Heb die tot een paar maanden geleden gehad, maar zelf verneukt door te blijven duwen met een ringetje ipv gewoon door een professional te laten doen. Daarna altijd gevoelig geweest en zelfs zo’n lelijke pukkel erop gekregen. Nu vier maanden geleden eruit gehaald en ik wil hem graag weer opnieuw zetten. Ben nu in Nieuw-Zeeland, maar ben ook aan het hiken.
Zal ik wachten tot na de hike (over een aantal maanden) of gewoon yolo zetten in de eerste beste grote stad? Wil zooo graag.
Hahahah ik denk dat je het antwoord zelf ook wel weet. Wachten!!
Ik was al bang voor dit antwoord Waarschijnlijk het verstandigst, haha
Je hiket toch niet met je neus? Als je het goed schoon kunt houden tijdens de hike zie ik geen reden om te wachten (yolo). Maar ik ben queen ongeduld en geen piercer whatsoever maar dit zou mijn redenering zijn
Lol je bent niet thuis én aan ‘t hiken met wss minimale hygiene, echt een topidee ja!
Hahaha omg nee echt vragen om problemen is dat.
Ik wil zo graag in bad maar moest de eerste paar weken wachten. Oké er zijn er nu twee om en ik ga niet onderwater met mijn hoofd, heb ik lang genoeg gewacht?! ik doe het niet hoor haha veel te bang dat ik het verpest maar ik haat wachten ben echt ongeduldig
Huh? Je hebt een neuspiercing toch? Waarom zou je dan niet met je hoofd boven water in bad kunnen?
On another note: ZO klaar met m’n helix ( sorry alleen maar helix klaag Posts van mij hier). Ik heb hem nu 11 maanden en hij blijft bij vlagen pijnlijk, bultje erop. Ik föhn hem altijd droog na het douchen, inclusief mijn haar, slaap al bijna een jaar (!!) op zo’n kloten donut kussen waar ik echt minder van slaap en zodra het goed gaat en ik even weer ‘gewoon’ gaan slapen doet hij weer zeer. Dan opeens is er weer een vochtbultje en hang ik weer een week in een soda badje.
Ik kan hem volgens mijn piercer ook nog steeds niet in staafje verkorten vanwege het bultje aan de achterkant, maar heb zelf gewoon het idee dat doordat het originele staafje er nog inzit hij daardoor ook sneller irriteert.
Dit klinkt echt ellendig wat rot zeg…
En ja de piercer raadt vochtige omgeving af en met een bad en damp is het natuurlijk wel een vochtige omgeving… maar goed ik douche natuurlijk ook gewoon (en soms ook best lang ), dus het is de vraag of het echt zoveel doet/uitmaakt/ik er niet allang last van had moeten hebben
Hmm ja dat van dat stoom/ vocht snap ik. Maar als je een bad ipv een douche doet lijkt het mij dat het minder nat wordt toch? Win win situatie
Late to the party haha, maar ik wil toch even mijn piercing ervaring delen
Ik heb nu aan beide kanten 3 lobes, en sinds 2 weken in mijn rechter oor een rook!
Nu moet ik wel zeggen dat ik heel lang heb getwijfeld of ik wel een piercing in mijn kraakbeen moest gaan zetten, omdat alle 3 mijn lobes (aan beide kanten!) gemiddeld 1/2 jaar ontstoken zijn geweest.
3e gaatjes zitten er sinds december 2022 in, al bizar lang. Mijn 3e gaatje rechts is helemaal genezen ondertussen en links gaat nu ook de goede kant op. Sinds ik er letterlijk niets meer aan doe (op afspoelen onder de douche na) gaat het stukken beter! Ik heb wel enorm droge oorlellen van mezelf, zou dat de reden kunnen zijn waardoor mijn lobes maar bleven ontsteken?
Mijn rook zit er nu trouwens 2 weken in en gaat (tot nu toe, even afkloppen!) echt goed. Niet opgezwollen geweest en nog geen echte pijn gehad!
dep je ze wel droog na het douchen? ik wist eerst niet dat dat moest en toen ik dat ging doen (met een wattenschijfje oid) had ik opeens veel minder last
Beter met een gaasje of een tissue! Iets wat niet pluist in ieder geval, want die pluisjes kunnen ook weer achterblijven en irriteren.
Ik probeer ze wel een beetje droog te maken er omheen, ik merk alleen dat als ik er te dicht op wil komen dat ik dan te veel ga doen waardoor ik ze ga irriteren
@crazyplantlady Ik zal eens proberen om ze met een tissue wat droog te deppen, thanks!
Hopen dat mijn linker ook snel geneest en dat ik geen last ga krijgen van mijn rook!
Gelukkig heb ik alleen een hele droge huid op mijn oorlellen en niet op de rest van mijn oor