Piercingtopic

Vraagje! Mijn tweede gaatje is aan het kutten. Aan de buitenkant zie je niets, geen troep of pus, maar als ik aan mijn oorlel voel dan voel ik echt een dikke vette knobbel. Echt alsof er een balletje in zit, haha! Kan her niet uitleggen. Krijg mijn oorbel er amper meer dooheen dus er gaat iets niet goed…

Wat kan ik doen? Ik heb dit nog nooit gehad. Met piercings ook niet!

Dit heb ik ook gehad en ik heb gewoon gewacht tot het over was. Bij mij werd het uiteindelijk gewoon een soort van puistje.

Als je meer haast hebt zou ik er zelf iets van trekzalf op smeren, maar of dat ook echt werkt weet ik eigenlijk niet :roll_eyes:

1 like

Net een afspraak gemaakt voor een Helix. Die gaan ze om 17.15 bij me prikken.
Wil hem eigenlijk een klein beetje lager, net als op de foto van @Blush lijkt.

6 likes

En?? Bij mee?

Jaa hij staat heel mooi! Kan niet wachten tot er andere sieraden in kunnen

2 likes

Ik heb al een jaar of twee een tweede helix en daar heeft al die tijd een knopje in gezeten. Ik had al eens een ringetje gehaald maar die kreeg ik niet in omdat ik de opening niet om m’n oor heen kreeg. Gisteren eindelijk naar de piercingshop gegaan en er moest inderdaad een best groot ringetje in omdat m’n oor redelijk dik is op die plek. Ik had in de bovenste zo’n versierd ringetje maar dat combineerde niet zo mooi dus heb ze meteen allebei laten vervangen en ik ben er zo blij mee nu!

Samenvatting

Was wel gek, zo in die stoel bij de piercingshop zat ik al helemaal klaar voor de pijn, die natuurlijk helemaal niet kwam :sweat_smile: Maar ik was er zo klaar voor dat ik nu eigenlijk wel wat nieuws wil laten zetten ook, misschien een daith. Twijfel alleen over de kant, denk dat het mooi zou staan in dit oor maar aan de andere kant heb ik alleen twee normale gaatjes dus dan raakt het wel heel erg uit balans misschien :thinking:

4 likes

In een impuls een lage helix laten zetten vandaag! Was vergeten hoeveel pijn het kan doen zeg… en ‘t knopje is groot, dus even mn minimalistische earparty wat aanpassen zodat het meer in balans is.

Andere helix heb ik eindelijk het sierraad vervangen, die met die drie bolletjes die ik er met geen mogelijkheid in kreeg. Kan niet wachten tot die nieuwe vervangen kan worden!

3 likes

Mijn daith heeft twee bulten en ben zo bang dat het weer een keloide litteken is zoals bij mijn helix

Zowel m’n smileypiercing als m’n nieuwe oorpiercing (gewoon in m’n lel) zijn gemigreerd, nooit beseft dat dat bij een oorbel ook kon :frowning:. Pff lelijk, had hem expres in het midden laten zetten. Ik denk dat ik in m’n rechteroor niks meer ga zetten, die tolereert niks :sweat_smile:

Ik heb een tepelpiercingvraag. Ik heb ze nu 6-7 maanden, en in het begin zat er een te kort staafje in m’n ene tepelpiercing, waardoor het bolletje in m’n huid ging liggen, hij groef zich een soort naar binnen. Nu zit er een langer staafje in en heeft hij in principe alle ruimte, maar als hij onder m’n kleding toch een beetje die kant op geduwd zit, dus met het balletje tegen m’n huid aan, gaat hij zich heel snel al weer naar binnen werken. Het gaatje wordt dan ook elke keer iets groter (past zich aan naar het balletje) en er is dan ook wat wondvocht waardoor ik weer korstjes krijg. Als ik hem dan goed de andere kant op duw groeit de huid ook vrij vlot weer dicht om het staafje heen, maar hij heeft echt maar een halve dag nodig om zich weer in te graven en ik ga niet op kantoor telkens op de wc kijken of m’n piercing nog goed zit. Weet iemand of dit ooit nog over gaat of dat m’n huid gewoon te gevoelig is ofzo en dit zo gaat blijven? In dat geval zou ik namelijk wel overwegen hem er uit te halen…

Ik heb dit ook. Dan krijg ik echt zo’n deukje in mn tepel waar dat bolletje erin zakt. Het doet verder geen pijn dus ik stoor me er niet echt aan. Het helpt wel om een strak topje of sportbh onder m’n kleding te dragen

1 like

Bij mij doet het inderdaad ook geen pijn, maar elke keer die korstjes waar ik weer achter kan blijven hangen vind ik wel vervelend. Goed om te weten dat het bij jou zo is gebleven. Ik ga eens kijken of iets strakkers onder m’n kleding bij mij ook helpt, thanks voor de tip!

Volgens mij had ik op EGF een keer de tip gelezen om te slapen met een nekkussentje (zo’n U vorm) en dan met je oor in het gat, het werkt echt haha! Ik slaap natuurlijk liever op de andere kant, maar ik moest soms echt effe wisselen van schouder en dan is dit best chill!

Ik had dit ook en ik heb toen een langer staafje gekregen én grotere bolletjes. De bolletjes zijn nu zo groot dat ze te groot zijn voor het gat, dus ze kunnen er niet meer in geduwd worden. Als de wond genezen is kunnen er ook weer kleinere bolletjes op.

2 likes

Heeft er iemand hier een wat lagere helix? Ofja, plek van ± 4 of 5e gaatje? Ben bang dat ‘ie beetje scheef zit en zit mezelf echt gek te maken! Sinds vandaag ook ineens pijn.

Thanks voor je antwoord! Ik heb inderdaad al een keer langere staafjes gekregen, maar moet misschien toch nog langer dan. Grotere bolletjes zijn ook wel een goede ja, ik ga van de week wel gewoon even langs de shop.

1 like

Ik heb gaatjes tot net onder het midden (zelf geschoten dus niet gepiercet) en die van mij doet ook soms uit het niets ineens pijn terwijl ik m al maanden heb haha. Hoezo denk je dat ie scheef zit?

Ja heb ‘m nog geen week haha, maar het ging meteen heel goed! Nou, ik ga het proberen uit te leggen.

Ik heb op de achterkant zo’n plat rondje. Die heeft aan de buitenkant van mijn oor ruimte, aan de kant van mijn hoofd - hoe leg ik anders uit - komt dat plaatje tegen mijn huid aan. Het is daar ook roder… Je oor is rond natuurlijk dus ook niet gek. Maar ben bang dat dar stukje huid gaat irriteren ofzo? Omdat dat achterkantje daar beetje tegen aan drukt.

Kan morgen wel fotootje maken als je het niet snapt.

Dus eigenlijk heb je aan de achterkant geen ruimte voor zuurstof om het te laten drogen en genezen? Dat is wel lastig, ik had dat ook op een gegeven moment met de vleugeltjes en heb er toen na 3 weken een ringetje in gedaan. Misschien kun je terug naar de piercer en vragen of ie er een langer staaf of een ringetje in kan doen?

Zijn er hier mensen met een rookpiercing, en hoe zijn jullie ervaringen met de pijn/genezingsproces? Heb ooit een helix gehad, is het daarmee te vergelijken?