Piercingtopic

De pijn valt mee, maar de genezing was drama bij mij. Deels wel mijn eigen schuld, want ik had er te snel een ringetje in laten zetten. Maar alsnog duurde het zooo lang.
Geen ervaring met een helix,maar wel met andere kraakbeenpiercings, en die hebben er nooit zo lang over gedaan als die rook.

Ik snap je uitleg niet helemaal, dus kan er weinig zinnigs op zeggen. Maar…

Ik heb halverwege m’n oor een helix. Meteen na piercen een ringetje in gedaan, was één groot drama. Dus itt @Rozevarken zou ik dat afraden. Mijn haar bleef steeds erin hangen, waardoor ik soms indirect echt te hard aan de piercing trok.

Heb wel ruimte! Aan de linkerkant, rechterkant komt het plaatje tegen mn oor. Maak straks als het licht is wel even een foto. Staafje lijkt wel korter dan bij mn andere helix.

@Henry @Rozevarken even in spoiler.

Samenvatting

Maar kijk aan de linkerkant ( als je naar de foto kijkt) heb ik dus wel ruimte, maar je ziet dat ‘ie rechts tegen de huid komt. Verder is m’n oor sinds gister dus beetje warm, rood en heb ik lichte pijn. Ik heb ‘m dus nog geen week dus maak me niet echt zorgen, maar omdat het dus nu pas beetje pijn begint te doen vind ik het gek.

Ik maak het zelf waarschijnlijk erger dan dat het is!

1 like

Ik zou me er niet zo druk om maken… Wellicht zit er hier en daar nog wat zwelling, bovendien is je oor ook niet echt super recht toch. :slight_smile: Verder kun je ook weinig eraan doen als ie een beetje scheef zit toch, behalve eruit halen laten helen en opnieuw zetten? Dus ik zou het gewoon afwachten. Ik vind je helix overigens wel mooi staan!

Heb jij niet sowieso een redelijk kort staafje voor een nieuwe piercing? Of is je oor heel dik op dit moment?

Mijn 3e gaatje (net kraakbeen) heeft zo’n groot vochtbultje aan de achterkant, wil het echt doorprikken ookal mag dat niet

@blush Ik vind het staafje ook erg kort lijken voor een nieuwe piercing! Kan me voorstellen dat dat ook voor hinder zorgt in de genezing.

Ik heb vandaag een forward helix laten zetten. Mijn eerste door kraakbeen en ik poepte van te voren bijna in mijn broek, maar het viel uiteindelijk (misschien juist daardoor) zo erg mee

2 likes

Ik heb hier al vaker over gepost, maar ik heb dus twee helixen vlak naast elkaar. En ik heb ze nu al bijna 2,5 jaar en het is nog altijd niet echt genezen. Nu had ik vorige week het briljante plan om er honingzalf op te smeren als laatste redmiddel. En omg het werkt super goed!

1 like

@Boommm @Henry lijkt korter dan bij mijn hogere helix, maar mijn oor is hier ook wel dikker dan bovenin. Kijk het nog even aan en anders vraag ik inderdaad om een langer staafje. Zou dat kunnen of is dat tricky met genezen?

Ik ga straks langs, heb nu echt pijn :cry:

Laatste spam hier hoor. Maar het was dus echt ontstoken… mn oor was tot bovenaan dik! Ze had ‘m vervangen, echt JANKEN. Zegt ze: sorry maar er moet een nog langer staafje in. I died.

Moet nu druppelen met tea tree oil. Jongens duim voor me want ik ga écht kapot nu.

Ik weet dat het eigenlijk niet mag en vloeken in de kerk en alles maar ik heb mijn piercingproblemen opgelost met sterilon. 1x per dag klein beetje. Het was echt binnen een week over.

1 like

Haha, mijn laatste hoop! Probeer eerst dit even!

Het is volgens mij uit de handel gehaald dus tenzij je het nog hebt liggen gaat het niet meer.

Hè met tea tree…? Dat is best irriterend eigenlijk.

Jep, raade ze aan! Stond daar ook in de studio te koop. Ik heb ook nog gewoon het schoonmaak spul voor piercings gelukkig. Fingers crossed dat het morgen minder is. Heb er buikpijn van man.

Ohh huh dat is stom. Was zo fijn voor random wondjes enzo. Weet je de reden erachter?

Geen idee maar ik wilde het ook als laatste redmiddel gebruiken en ze hadden het nergens meer. Ben echt bij veel drogisten geweest en toen zei een medewerker dat het ook niet meer terug zou komen, maar geen idee waarom.
Maar nu heb ik L-metrisan erop gesmeerd en het is echt een wonder middel. Ziet er beter uit dan ooit en is eindelijk niet meer dik en ontstoken.
Het is honingzalf voor wonden.

1 like

Ahhh oke. Op naar blije piercings. Ik heb nu 11 maanden kuttende hoge helixen en m’n geduld begint op te raken. Ook zo stom want ik wil er twee mooie kleine ringetjes in en nu zitten er al een bijna een jaar saaie staafjes in.