Piercingtopic

Wow heel mooi! Wil je een keer een foto vanaf de voorkant delen? Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet met aan beide kanten piercings!

Heel erg mooi! Grote fan van BVLA ook. Als ik een baan heb waarbij het kan wil ik sowieso nog m’n andere nostril gepiercet hebben en het liefste eigenlijk dezelfde combi als jij.

Ja daar heb je wel gelijk in. Helaas had ik dan die fikse ontsteking erbij wat niet zo fijn was, hoe maak jij jou conch schoon?

Nou jongens ik leef weer en heb mijn oor terug. Wat een helse ander halve week heb ik gehad, ben blij dat het goed is gekomen! Weliswaar zonder piercing, maar wel met een mooi gezond oor. Happy new (y)ear!

11 likes

M’n antitragus die februari vorig jaar is gezet is eigenlijk al die tijd aan het etteren geweest. Pas sinds een paar weken is die niet meer opgezwollen en pijnlijk. 1 nachg erop geslapen en poef weer ellende. Werd ik vanmorgen wakker met een dik oog en dikke lip aan die kant van m’n gezicht. Heeft die ontstoken piercing dus dat veroorzaakt… heb m nu eruit laten halen en ben er klaar mee. Zo jammer, ben gek op alle glimmers in m’n oor maar dit heelde gewoon niet. Nu kuur antibiotica.

2 likes

Ik twijfel heel erg om 1 tepelpiercing eruit te laten halen. Heb ze nu ongeveer een jaar en de rechter is eigenlijk al een half jaar gevoelig, soms zit er een bultje met pus naast, altijd wel korstjes, af en toe bloed, maar ook heel vaak heb ik er geen last van waardoor ik nog steeds niet langs de piercer geweest ben. Ik ben eerder een keer geweest en toen werd ik weggestuurd omdat ze dachten dat ik 'm niet goed genoeg schoonmaakte en verzorgde, maar al mn andere piercings zijn goed genezen en ik heb niets anders gedaan bij deze. Als ik dit zo opschrijf denk ik: jeeetje ga gewoon langs, maar toch houdt iets me tegen haha. Wil ook niet dat 'ie eruit gaat want dan “klopt” mn lichaam niet meer qua balans met piercings en tattoos :no_mouth:

image
Helaas mijn conch piercing eruit moeten halen na een gekke bobbel aan de achterkant van mijn oor… baal zo erg vooral omdat het niet goedkoop is maarja, hopelijk gaat het nu weg en heeft mijn oor wat rust… Zo niet langs de dokter voor antibiotica

Ok ik was vandaag bij een piercingshop omdat ik m’n gewone oorringen voor mooie ringetjes/piercings wilde laten vervangen.

Nu heb ik 2 jaar terug bij Classic ink & mods twee oorbellen al door piercings laten vervangen (een staafje met gouden opzetje en een gouden ringetje).

Maar nu merkte de vrouw van vandaag op dat het ringetje haar geen goud leek (wel zo verkocht) en ook absoluut niet netjes was geplaatst want het is een ringetje vrij strak om het oor met een heel smal gaatje, om ‘m uit te halen moet je dus het ringetje openbuigen. Om die (beetje scherp/onafgewerkte) uiteindes van dat ringetje zit dus niks. Die kunnen dus ook ín mijn oor komen en die vrouw zei dat dit echt niet hoort. Want dat kan gaan irriteren etc. Het had met iets afgeschermd moeten worden vond ze.

Ik weet hier zelf niks van hahaha maar klinkt dit voor jullie plausibel?

Nou, ik heb bij Classic ink & Mods een aantal jaar terug een zelfde soort ringetje (maar dan zilver) laten zetten in mijn helix. Die piercing heb ik er een aantal maanden geleden uit gehaald omdat ‘ie maar niet wou genezen.

1 like

Ok klinkt wel in lijn met het verhaal wat deze meid vertelde wat er zou kunnen gebeuren. Heb zelf gelukkig geen last maar vind het heeeel slecht dan. Ze zei ook dat het ringetje maar de helft waard is van wat ik er voor heb betaald

Fijn natuurlijk dat je geen last hebt maar vind het ook slecht. En ook wb de waarde van het ringetje. Ik weet nog dat ik toen best verbaasd was dat ik 15 euro (+ de kosten van het ringetje, uiteraard) moest betalen voor het vervangen. Had het toch verwacht als een soort van service omdat ik de piercing daar ook had laten zetten.

Jammer dat jullie zulke ervaringen hebben met Classic Ink & Mods. Kan me persoonlijk niet voorstellen dat ze iets als echt goud verkopen terwijl dat het niet is (ik heb er namelijk gouden sieraden vandaan, waarvan ik weet dat dat het ook echt is). Dat een piercing niet fijn geneest met een ringetje is op zichzelf ook niet zo gek.

Moet zeggen dat ik een seamless ring sowieso nooit echt geslaagd vind voor piercings, omdat dat gaatje inderdaad in je piercing kan gaan irriteren als het niet goed gesloten zit. Dan kun je beter een clicker of een ball closure ring nemen bijvoorbeeld.

Vind het sowieso nooit echt classy als piercers andere piercers proberen omlaag te halen, maar daar krijg ik op heel veel vakgebieden de kriebels van. Maar that’s me.

@Radio Ik hoopte al dat je wat kwam zeggen. Inderdaad, Classic heeft altijd mooie merken en ze zullen lijkt mij echt niet nepgoud voor echt laten doorgaan. Een ring moeten openbuigen is niet raar, dat hebben sommige modellen. @mikselke Ik zou hiermee naar hen gaan en het hen voorleggen, ze zullen vast je vragen willen beantwoorden over je sierraad.

1 like

Nouja als die ring niet geschikt is moeten ze die niet aanraden? En bij mij ging ie in een al lang geheeld gaatje dus is niet daar gepierct toen en daarmee geheeld, weet niet of @pineapple ‘m wel heeft laten zetten meteen met ring.

Maar had ook andere gouden oorbellen in (uit methusalem, ook van elders) en ze vond die veel beter van kwaliteit dan die van classic. Woon ook bepaald niet in Amsterdam dus kan er ook niet zo langs. Ben ook maar een leek, maar als jij ook al zegt dat die eigenlijk minder geschikt zijn zou ik niet verwachten dat een toko die nogal naamsbekendheid heeft die aanprijst? Dat vind ik op zijn best gezegd matig

Nee, ik heb ‘m laten zetten met staafje. Na genezing laten vervangen door een ringetje en toen begon de piercing weer irritant te doen en te ontsteken.

Dit: “Dat een piercing niet fijn geneest met een ringetje is op zichzelf ook niet zo gek.” was eigenlijk gericht aan @pineapple. Het kan natuurlijk net zo goed wél prima gaan. Maar sommige piercings worden er achteraf gezien toch niet zo blij van door de bewegelijkheid. Dat is ook de reden waarom ze liever zoveel mogelijk piercen met een staafje in plaats van een ringetje. Met een ringetje kan natuurlijk ook, maar is wel gevoeliger voor irritatie.

Dat ik een seamless ring niet echt geslaagd vind is een persoonlijke voorkeur hoor! Ik heb er ook eentje in mijn daith en die is zo strak gesloten dat er geen irritatie mogelijk is in de piercing zelf. Mits het sieraad goed dicht zit zou het sowieso niet zoveel moeten irriteren in een genezen piercing. Vind een clicker oid gewoon prettiger, omdat er dan helemaal geen mogelijkheid is tot irritatie door een ring die niet helemaal lekker gesloten is. Als je begrijpt wat ik bedoel :joy:

Weten jullie nog leuke piercingshops? Ik koop ze graag op Etsy, laatst deze shop gevonden:

https://etsy.me/2VuJ3z

En daar deze gekocht:

2 likes

Ik zeg doen! Denk dat het super mooi en sexy bij je is! Heb er zelf geen een dus niet gestemd maar vind het - zeker bij kleinere borsten en niet ordi mensen - super mooi.

Die van mij deed echt geen pijn! Na het zetten was het een beetje een brandend gevoel. Maar verder nooit last van gehad!

1 like

Bij mij deed het ook echt bijna geen pijn! Minder dan m’n oorpiercings iig en ik ben er echt heel blij mee. Wel veel korstjes gehad, maar nu na ongeveer een half jaar is het genezen

1 like