Ja voor mij ook! Ik ging na het zetten gewoon bijna denken dat ze twee bolletjes op m’n tepel had geplakt omdat het bijna nep leek hahah. Tuurlijk was er wel even een pijnscheut toen de naald erin ging maar dat gevoel was heel snel weg
Helpt het om een breder staafje erin te laten zetten? Ik heb dat gedaan na een jaar kloten en er echt 100% vanaf blijven, nu is ie rustig (heb m ook alweer bijna 2,5 jaar nu)
Oh en @Rockabye doe het! Ik vind tepelpiercings zo zoooo mooi en ben ook echt blij met mijne. Minst pijnlijk van alles wat ik heb laten zetten. Wel een beetje gedoe mee gehad dus qua vochtbultjes en troep, maar dat kwam doordat ik er teveel aan zat en een iets tekort staafje had
Je had er zo’n plastic discje achter kunnen doen om dat bultje te laten verdwijnen!
Ja meteen een ringetje erin is niet verstandig helaas. Verbaas me er ook over dat er nog steeds piercers zijn die dat doen!
Ja ik had ook 2 helixen boven elkaar (de 1e was 3 maanden eerder gezet), maar die 1e bleef maar moeilijk doen, ook na meer dan een jaar nog. Van die 2e nooit last gehad. Heb uiteindelijk die 1e/bovenste maar gewoon eruit gehaald want ik werd er gek van haha. Vond t vooral zo apart dat ik van die andere nooit last heb gehad
Oh jezus. Ik had een paar maanden geleden 3e gaatjes laten zetten, die heb ik vroeger ook gehad maar toen uitgehaald omdat het genezen niet goed ging. Nu zat er een jeukende bult boven het piercing gat. Ik heb de oorbel eruit gehaald om het beter te kunnen zien en goed schoon te maken. Toen probeerde ik er natuurlijk in te knijpen (ja dom I know) en toen werd het heel dik, dus ik gauw weer de oorbel erin. Laatste stukje deed een beetje zeer, maar ik dacht dat dat kwam door de zwelling. Maar nu keek ik beter en zit hij volgens mij aan de achterkant in het oude gat?? Oh man. Het is nu zo opgezwollen dat de achterkant er niet meer op past. Zal even foto’s toevoegen.
Weet ook niet wat nu verstandig is om te doen. Weer in het ‘nieuwe’ gat doen? Ik moet sowieso even kijken of ik wel een oorbel heb die past.
ik zou hem eruit laten
Ik had wel het idee dat de ene tepel veel gevoeliger was bij zetten dan de andere? Er zat een jaar tussen bij mij en ik had het bij nr 2 toch wel even onderschat.
Bij mij is de linker scheef gegroeid maar kan er geen afscheid van nemen Je ziet het gelukkig alleen van bovenaf
En @safkina ik had hem gisteravond weer in het ‘nieuwste’ (goede) gaatje gedaan, alleen een staafje erin zonder achterkant. Vreemd genoeg deed het helemaal geen pijn, het is ook niet gevoelig verder. Ermee geslapen, zwelling is weg nu. De bult zit er nog wel, maar die zit echt boven de piercing (zoals op de 1e foto goed te zien is). Zou het oude piercing gat dan wat ontstoken zijn geraakt ofzo, misschien het littekenweefsel van dat? Vind het zo vreemd. Maargoed het lijkt nu rustig te zijn gelukkig!
Heeft er iemand hier ervaring met het vervangen van een forward helix piercing met hulpmiddelen om het sierraad er door heen te krijgen?
Ik zou graag het sierraad van mijn forward helix willen vervangen. Echter lukt mij het de vorige keer totaal niet. Ik had een labret sierraad maar het lukte me niet om vanaf deze vanaf de achterkant/binnenkant op de juiste plaats er doorheen te krijgen. Toen moest ik de volgende dag langs de piercer welke het voor mij heeft gedaan. Hierbij gebruikte hij een hulpmiddel; het leek een stukje staaldraad wat van de voorkant erin ging en waar hij aan de achterkant het sierraad aan bevestigde en die toen vervolgens weer terug er doorheen trok. Weet iemand toevallig of zulke hulpmiddelen ergens te krijgen zijn? Ik zou graag zelf mijn sierraad willen vervangen zonder daarvoor elke keer naar de piercer te hoeven
Kan niemand in je omgeving je helpen?? Ik kan mijne zelf vervangen maar mijn gaatje is rond zegmaar omdat ik altijd een ringetje heb dus recht gaat lastiger omdat ik dan ook echt de juiste richting moet zoeken idd. Ringetjes glijden er zo in bij me!
Misschien kan je een foto maken van de sluiting zodat je goed kan zien hoe het loopt en of je beetje van je hoofd af naar achteren moet richten bijvoorbeeld
Ik heb 4 gaatjes in elk oor, 3 beneden en eentje boven.
Nou ben ik op zoek naar wat inspiratie voor nieuwe oorbellen… ik heb in mijn voorste gaatjes een ringetje met een driehoekje eraan. De andere zoek ik nog inspiratie? Iemand een leuk idee?
( zijn geen piercings btw maar gewone oorbellen, maar daar is geen apart topic over )
Mooi!!
Ik weet dat het voor iedereen verschillend is, maar hoe pijnlijk vonden jullie het laten zetten van een conch piercing? Ik vond m’n forward helix niet zo pijnlijk, maar ik vond het zetten van mn tragus heel erg kut.
Ik vond conch het pijnlijkste om te zetten (heb geen tragus ter vergelijking maar wel een rook en 2 forward helixen). Het is gewoon echt een dik stuk kraakbeen, bij mij iig, waar het doorheen moet. Maar genezen ging relatief moeiteloos en afgezien van net wat langer pijn bij het zetten vond het het zeker wel waard en zou ik het ook prima overnieuw doen.
Ik vond Tragus niet tof, conch prima en helix echt top.
Ik wil graag tweede gaatjes laten schieten en een helix willen zetten. Nu heb ik in mn hoofd dat ik het liefst dit allebei op dezelfde dag zou willen doen maar ik denk niet dat dit een goed idee is. Of zou dat wel kunnen? En wat raden jullie anders aan om als eerste te doen, tweede gaatje of helix? (Ben echt een newbie op dit gebied)
Ik vond mijn inner conch het pijnlijkst, maar wel het fijnst qua genezen. Ik heb een inner conch, forward helix, tragus, rook, outer conch, geschoten helix (was 11) en gepiercte gaatjes.
Hier ben ik het denk ik wel mee eens. Ik heb een aantal zelfde piercings gehad maar ook wat andere en ik vond inner conch ook het pijnlijkst. Genezen ging idd wel chill.
Ik vond mn conch laten zetten niet pijnlijk, maar genezen was echt een bitch. Duurde ongeveer 1 - 1,5 jaar voordat ie helemaal prima was. Maar ben er wel heeel blij mee!