Piercingtopic

Hier ben ik het denk ik wel mee eens. Ik heb een aantal zelfde piercings gehad maar ook wat andere en ik vond inner conch ook het pijnlijkst. Genezen ging idd wel chill.

1 like

Ik vond mn conch laten zetten niet pijnlijk, maar genezen was echt een bitch. Duurde ongeveer 1 - 1,5 jaar voordat ie helemaal prima was. Maar ben er wel heeel blij mee!

2 likes

Ik heb een helix laten zetten! Echt blij mee en het zetten viel me ook heel erg mee.

7 likes

Vond m’n conch ook echt meevallen. Alleen ik vond vlak na het piercen het gevoel van wind tegen m’n oor heel naar :joy: hij is wel kut om te genezen tot nu toe. Is aan de ene kant het vochtbultje weg, verschijnt 'ie aan de andere kant.

1 like

Vond mijn conch heel goed te doen. Heb toen ook in mn andere oor een ‘gewoon’ derde gaatje laten piercen, dat vond ik eigenlijk vervelender. Omdat het wat harder is kon ie er zo in 1x rats doorheen, terwijl het bij mn derde gaatje in mn oorlel wat meer gepruts was. Ook helemaal geen last van gehad met genezen, terwijl ik m in Azië heb gezet en toen nog een aantal maanden in Azië heb gereisd (oftewel hygiëne niet helemaal 100% top).

1 like

Wat een leuk topic! Krijg zelf gewoon bijna zin in een piercing :stuck_out_tongue:

Een vraagje; vriend van mij heeft een tepelpiercing laten zetten. Alles is goed gegaan, hij heeft hem nu een week of 8. Maar zijn tepel is nu altijd stijf, dat hoort toch niet? En er komt een soort witte afscheiding af, een héél klein beetje als ik het goed begrijp. Pas na een lange nacht slapen zie je het zitten zegt hij. Zelf heb ik het nog niet gezien maar het gaat er om dat hij dit “heksenmelk” noemt :joy:

Dat is toch iets heel anders?

@Barbie wat vond je kut aan het zetten van je tragus? Ik vind het moment zelf altijd meevallen (want ik beeld me iets super pijnlijks in en is na 2 seconde klaar).
Mijn conch heeft dezelfde dag nog nagebrand - hele dag buiten in de wind lopen (winkelen) hielp niet echt denk ik :sweat_smile:
Verder vond ik hebt geluid van piercen ook naar, maar ook dat is 2 seconden.
Anderszijds ben ik bij zowel forward helix als tragus flauwgevallen en conch niet? Met genezen was ie echt top, qua slapen lig je er veel minder op dan bijv een helix.

Ik wil mn sieraden in m’n oren wisselen:
Heb links: 2 oorbel gaatjes, forward helix, helix, conch
Rechts: 2 oorbel gaatjes en tragus.

"Samenvatting

)

Nog een oude foto waar je m’n forward helix sieraad ziet, maar hier nog zonder conch

Wil denk ik in m’n conch zo’n half rondje (iets dunner dan in forward helix), maar dan moet er iets anders in m’n forward helix. En misschien iets anders in m’n helix? Heb al zo lang t zelfde, wil iets anders…
Verder twijfel ik of ik in m’n andere oor nog een piercing wil? Maar weet dan niet welke…

Iemand goede suggesties?

1 like

Dat van die stijve tepel zou best kunnen hoor. Ken ook een man die 1 tepel gepierct heeft en die is ook altijd hard, in tegenstelling tot de andere die nauwlijks voelbaar is. Het is ook heel normaal (zeker als ie pas 8 weken geleden gezet is) dat er een soort pus uit komt. Alleen heksenmelk komt uit de tepels van baby’s haha dus dat zal het niet zijn.

1 like

Ik weet dat veel mensen zweren bij zeezouten, maar bij mij deed het juist weet vrijwel niets (met zowel zelf maken als een spray).

edit: Sorry je vroeg naar positieve ervaringen, haha. Het is al laat voor mij :’)

1 like

Bij ontstoken helix heeft het bij mij heel goed geholpen! Gewoon zelf water koken en theelepeltje zeezout toevoegen en je oor erin hangen. Bij ontsteking deed ik het 2 tot 3x per dag. Dus met korstjes zou ik het een week 1x per dag doen om te kijken of het bij jou ook helpt. De spray hielp bij mij niet en er gebeurde ook niks met her bultje, die moet echt vanzelf verdwijnen (is mijn ervaring dan)

2 likes

@Dombo Ik heb zo’n zout piercing spray gekocht en vond dat heel fijn! Nu op aanraden van de piercer weer overgestapt op zeep omdat de huid van m’n oor heel erg uitdroogde van het zout.

1 like

Ik vond het gewoon heel naar. Ik kan niet zo goed uitleggen waarom. Ik was zelf ook heel verbaasd. Ik heb 3 tattoo’s, 2 op m’n pols en 1 op m’n ribben, dus ik dacht dit doe ik wel even, had niet verwacht bijna ko te gaan :joy:

Neutral zeep werkte bij juist averechts, ging mijn piercing alleen maar meer van irriteren. Zeezouten heeft ook niet veel gedaan, maar hielp wel beter dan zeep! Voelde dan echt zo’n opluchting bij het zeezouten. Heb het steeds zelf gemaakt met kokend water en een lepeltje zout, en dan met een wattenschijfje tegen mijn oor aanhouden. Ik weet alleen niet meer hoelang, ik denk 10 minuten ofzo? Het beste hielp eigenlijk om er niet aan te zitten en alleen met douchen even te spoelen, heb ook heel lang last gehad van vochtbultjes en wondvocht maar na 13 maanden was mijn piercing genezen en had ik nergens last meer van.

Ik doe altijd alles met zeezout en het werkt echt goed. Gewoon schoonmaken (bijv. bij korstjes en vochtbultjes) doe ik meestal met spray, maar de paar keren dat mijn piercings ontstoken waren heb ik echt 10 minuten met mn oor in een zoutbadje gehangen.

Ik heb zelfs een keer gehad dat m’n 3e gaatje zo ontstoken was dat heel die oorbel verdween in m’n oor. Na een minuut of 20 in een zeezoutbadje was het helemaal pijnloos, de dag daarna heeft ze hem via achter uit m’n oor getrokken en dat deed gewoon helemaal geen pijn :open_mouth:

Ik heb ook het idee dat neutraal averechts werkt voor mij. Dit is nu de tweede keer dat ik overstap naar zeep van zout op aanraden van de piercer maar nu na 2 weken doen al m’n piercings pijn :+1: weet niet of ik er even doorheen moet of dat zeep gewoon niet werkt voor mij

Mijn piercing is ook geïrriteerd, bultje, komt wat pus uit op zijn tijd, dus ik wilde ook zoutbadjes gaan doen, alleen hoe doe je dat met je oor? Gewoon in een ongemakkelijke houding op tafel gaan liggen? Mijn piercing is helaas ook wat te strak, daarom wil ik er een andere in hebben, maar ik weet niet of het nu het beste is om hem te vervangen. Of juist nu, omdat hij toch al geirriteerd is

Ik had zo’n klein glazen bakje waar je saus of theezakjes in kunt doen gebruikt, deed daar wat zeezout en heet water in, af laten koelen (!) en dan inderdaad lekker ongemakkelijk met mijn hoofd op het aanrecht liggen. Ik lees hierboven iets over een shotglaasje, dat kan je ook nog proberen.

Ik bedoel deze bakjes: https://www.hema.nl/dw/image/v2/BBRK_PRD/on/demandware.static/-/Sites-HEMA-master-catalog/default/dw182bff14/product/80622028_01_001_01.jpg

Wisselen zou ik nu niet doen, probeer er zoveel mogelijk af te blijven en wacht totdat hij wat genezen is. Je hebt bij meerdere piercingshops ook van die no pull discs, van die doorzichtige schijfjes die je om je piercing heen kunt doen en die schijnen vochtbultjes te verminderen.

Zit hij nu te strak door dat bultje of zat hij altijd al te strak? In dat laatste geval kan je het beste even teruggaan naar de shop, dan kunnen ze kijken of het nodig is om te wisselen.

1 like

Ik vond deze heel goed werken:
SY450

2 likes

Ja, hij zit altijd al iets te strak, maar nu al helemaal door het bultje. Zitten nu ook echt rode striemen als afdruk in mijn oor. Ah oke, ga ik dit proberen en dit weekend sowieso even langs de piercingshop

Ik had van die eierdopjes gehaald, deze van de hema:

Stond ik de eerste weken van mn tepelpiercings lekker awkward 2x per dag met van die eierdopjes tegen mn tieten :+1:t3::+1:t3:

10 likes