Piercingtopic

Waarom heeft de piercer geadviseerd om van zout naar zeep te gaan? Of werkte zeezouten ook niet? Als je piercings geïrriteerd raken van zeep dan zou ik daar persoonlijk mee stoppen, want dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor het genezingsproces.


Ik zit te twijfelen over het zetten van tepelpiercings, heb vrij kleine borsten en ik weet niet of het mooi zou staan en ik ben ook een beetje bang voor de pijn haha. Dus voor de meiden met tepelpiercings: deed het zetten (veel) pijn? hoe is het genezingsproces? En is het verstandig om de eerste tijd met bh/strakke hempjes te lopen of juist liever niet?

1 like

Doeeeen zo mooi! Deed geen zeer bij mij, beetje scherpe prik maar je voelt t daarna al niet meer. Werd mij aangeraden om gewoon bh’s te dragen en ‘s nachts inderdaad een strak hemdje te dragen zodat je niet aan je deken blijft hangen (onprettig gevoel kan ik je vertellen). Genezen gaat prima zolang er niemand aan zit. En juist (ook) mooi bij kleine borsten!

2 likes

Omdat de huid rondom de piercings heel droog werd, maar ik heb het idee dat zeep erop ook niet echt helpt voor een zachte huid haha. Misschien heb ik een te aggressieve neutral? Is er ook een versie zonder sodium laureth sulfate toevallig?

Echt doen! Ik vond het zetten wel even een echte steek, maar dat weerhield me er niet van om gelijk erna nog een tweede te zetten. Daarna 's avonds nog een wat branderig gevoel maar meer niet. Ik heb ongeveer de week erna nog een bh gedragen en 's nachts een hemdje met slapen. Voor de rest draag ik geen bh, dus daarna ook niet meer gedaan. Bij mij is het genezingsproces echt suuuper goed verlopen, heb er in een jaar maar een keertje last van gehad en dat was echt minimaal. Ben er echt super blij mee en vind het juist heel tof staan bij kleine borsten!

2 likes

Het begint weer helemaal te kriebelen nu ik alles hier lees :blush:
Heb nu 3,5 maand mijn tragus en ben er heel blij mee en heb eigenlijk nergens meer last van. Vond hem ook niet pijnlijk met het piercen
Heb denk ik een maand met zoutoplossing en zeep gedaan, doe het nu alleen nog met zeep elke keer als ik douche
En binnenkort wil ik er een ringetje in laten zetten denk ik
Vind het alleen rot dat je een half jaar geen bloed mag doneren als je een piercing hebt laten zetten want ik wil heel graag nog een conch, denk dat ik nog maar 3 maanden wacht en hem dan laat zetten, kan ik tussendoor nog even doneren

Ik heb deze ervaring ook! @Wolf
Als je niet zeker weet of je het mooi vind bij kleine borsten (wat ik zeker wel vind!) zou je eens op reddit kunnen zoeken naar nipple piercings, daar vind je heel veel verschillende borsten/tepels met piercings. Beetje exhibitionistisch, maar ik vond het chill als “inspiratie”.

4 likes

Hoe kan je deze vinden op reddit?

Heb net de double chain spinner gekocht, anders had ik wel interesse gehad helaas :blush:

Heel mooi! Heb je dat trouwens zelf getekend? Ik ben nu ook bezig om m’n setup te bedenken, maar vind het lastig om het voor me te zien zeg maar, dan is zo’n illustratie wel handig.

Helemaal mijn smaak dit! Hou echt van peervormige ends in een conch :heart_eyes:

1 like

Top, dank je wel! Ik was al aan het tekenen geslagen maar dat leek nergens op haha

Ik wil volgende week een forward helix laten zetten. Ik lees hier gemengde reacties over hoe pijnlijk het is. Zijn er mensen die er na maanden nog last van hebben? Ik heb geen andere oorpiercings waarmee ik het zou kunnen vergelijken alleen 2 oorgaatjes.

1 like

Ik heb alleen de eerste dag een beetje pijn gehad. Daarna geen pijn meer wel de eerste maanden last van een vochtbultje gehad.

Oh oke das mooi om te horen :slight_smile: Ik had bij mijn neuspiercing ook een vochtbultje die nu weer weg is. Ik denk dat ik er gewoon voor ga dan, want ik vind mijn oor zo “kaal” nu.

na hoe veel tijd kreeg je zo’n vochtbultje bij je neuspiercing? en na hoe lang ging ie weer weg? ik ben er zo bang voor he, iedereen om me heen met een neuspiercing heeft er een gehad ):

Ik denk 1 week erna en het duurde maar een paar dagen :slight_smile: Was niet lelijk/storend of zo.

Ik kreeg er een na een maand en die heeft er meer dan een half jaar gezeten en toen heb ik die piercing er maar uitgehaald.

Ik vond het niet zo pijnlijk! Het heelde ook snel, maar na 3 maanden had ik al een ringetje erin.

Ik heb het niet gehad!

1 like

Okay, even nieuwsgierigheid hier… Voor degene die tepelpiercings hebben, hoe lang duurde het voordat het genezen was en het niet meer pijn deed? Ik heb de mijne nu bijna 2 jaar en de linker blijft irriteren om de zoveel tijd. Dan met echt flink wat wondvocht en bloed. Het doet dan ook echt pijn. Ik heb wat antibioticazalf gehad van de piercingshop, maar om de zoveel tijd komt het terug. Iemand tips?