Piercingtopic

Bij mij deed het alleen de eerste dag een beetje pijn en soms als ik er echt hard tegen aanstoot als ik geen bh aan heb. Zit soms wel een beetje ‘viezigheid’ maar dat spoel ik zo weg onder de douche. Dus ik heb eigenlijk geen tips voor je.

Ik heb er nog nooit een gehad. Gewoon zorgen dat je je door een kundige piercer laat piercen, met implant grade titanium (of niobium/goud) en gewoon niet teveel aanzitten.

Bij mijn piercing is letterlijk alles fout gegaan wat er fout kon gaan 10 jaar geleden, maar daar heb ik heel erg geluk mee gehad :joy:

Qua zetten vond ik het de minst pijnlijke van al m’n piercings. De genezing vond ik juist wel irritant want m’n haar draaide er telkens omheen, dat is wel iets op op te letten als je lang haar hebt.

@Barbie @Vuile_bitch Ik ben echt opgelucht om dat te horen, haha. Ik heb eindelijk een afspraak kunnen maken bij mijn piercer voor volgende week woensdag, want hij was helemaal volgeboekt.

1 like

Is het eigenlijk beter om chirurgisch staal of titanium te nemen? En zijn de piercings van all over piercings beetje fijn?

Wat beter is weet ik niet. Maar ik ben errrrg tevreden over alloverpiercings! Hele goeie service ook.

Implant grade titanium. Chirurgisch staal klinkt heel goed, maar is eigenlijk een mooiere naam voor roestvast staal. Zit ook een hoog percentage nikkel in.

Heb trouwens gisteren spontaan een flat helix laten piercen met een prachtig sieraad van Sacred Symbols. Zal vandaag nog even een foto plaatsen :heart:

5 likes

Ennn de foto :heart_eyes:

26 likes

Prachtig!

1 like

Wauw! Die daith is ook zooo mooi, staat ook nog op mijn wensenlijst😍

1 like

Zooo mooi!

Heb jij tips voor daith genezing? Heb nu al zo lang pijnlijke vochtbultjes en er blijft vocht uit komen. Tea tree en zeezout al geprobeerd.

1 like

Dankjewel allemaal :smiling_face_with_three_hearts:

@Flip heb je al een keer een zoutoplossing spray geprobeerd? Vaak is een zelfgemaakte oplossing toch niet helemaal goed qua verhouding. Mijn genezing verliep vrij makkelijk, maar heb één grote vochtbult gehad en daarna was alles ok haha. Maar kan je echt aanraden om het zoveel mogelijk met rust te laten en maar één keer per dag te reinigen. 5 tot 10 minuten voor het douchen zoutoplossing erop sprayen en goed afspoelen onder de douche. Met een gaasje na het douchen de achtergebleven rommel weghalen. En echt goed zorgen dat de boel na het douchen droog is met behulp van een föhn. Dit laatste maakt bij heel veel mensen echt veel verschil.

Oh en wat heel belangrijk is, wat voor materiaal heb je er nu in?

Ik heb inderdaad de spray! Nu doe ik het met een wattenstaafje met zoutspray even schoonmaken na het douchen. Beter ervoor dus? Heb nog het sieraad erin waar het mee gezet is, durf niet precies te zeggen welk materiaal. Die van jou ziet er zo mooi rustig uit! Prachtig sieraad ook.

Danku danku :smile:

Ja, van tevoren zou ik doen inderdaad. Je kan achteraf ook nog wat op het gaasje sprayen en daarmee de restjes verwijderen. Zou wattenstaafjes afraden (ook al gebruik ik die stiekem zelf ook soms) in verband met pluisjes.

Zou je sieraad voor de zekerheid laten checken. Dat kan ook voor gekloot tijdens de genezing zorgen.

1 like

Bij mij genazen veel piercings direct toen ik de sieraden verwisselde naar titanium of goud. Blijkbaar kon ik toch niet goed tegen chirurgisch staal.

1 like

Heel mooi! :star_struck: Lijkt een beetje op m’n nieuwe marquise fan van IS qua vorm.

1 like

Thanks!

En ja klopt inderdaad :blush:

BVLA heeft ook zoiets in het assortiment:

Vind het tof dat alle merken net even weer hun eigen draai eraan geven.

3 likes

Wat zijn nou goeie en leuke sites voor piercings? Ik heb altijd dezelfde navelpiercing en oorbellen in, maar ik wil nou wel eens nieuwe haha. Maar ik heb geen idee welke sites een beetje leuk zijn

Jaaaa, altijd kwijlen bij BVLA. Ik was naar Pirate Piercing en daar lag er nog 1 van IS dus die meteen even gedibst haha. Samen met een nieuw sieraadje van LeRoi.

In de twee hoge helixen moeten nog ringetjes en dan is m’n oor niet meer half af haha.

8 likes

Ik heb dat nooit gehad dont worry