Piercingtopic

Ik vind mijn derde oorlel gaatjes juist echr mega pijnlijk!! En daith ook. Conch voelde ik niet. Ineens was ze er al doorheen :stuck_out_tongue:

1 like

@Maestoso vond mijn daith niet zo boeiend qua pijn, alleen het feit dat ze de hele tijd met die latex handschoentjes en scherpe voorwerpen bij je gehoorgang aan het klooien zijn vond ik vooral vervelend. Hou niet zo van andermans vinger in mijn oor, haha.

@Dombo vond mijn conch heel erg meevallen, maar de genezing is wel de vervelendste van al mijn piercings tot nu toe.

@Santeria een conch is een piercing die een erg lange genezingsduur heeft ivm de weinige bloedvaatjes die daar zitten. Het kan echt wel een jaar tot anderhalf jaar duren voordat 'ie helemaal okee is. Ook al lijkt het van de buitenkant goed, dat betekent niet per se dat 'ie ook ‘vanbinnen’ genezen is. Zou het gewoon even laten checken door een piercer, een ringetje kan de genezing behoorlijk dwars zitten ook :sweat_smile:

Het was mijn pijnlijkste piercing maar dat is maar 1 seconde. Qua genezing zit hij op een hele chille plek.

1 like

Ik vond hem even heftig, maar het was echt goed te doen. Ik heb nu ongeveer 7 weken een knopje en heb er vrijwel vanaf het begin gewoon op kunnen slapen. Ik denk dat als je een ringetje hebt, dit wel andere is.

1 like

Zijn er mensen die direct een ringetje hebben laten zetten in hun rook? het kriebelt bij mij echt weer om een nieuwe piercing te laten zetten, maar ik twijfel nog over een ringetje of zo’n barbell zeg maar, weet niet of dat heel erg uitmaakt qua genezing…

image image

Oeh ik heb zojuist een piercingshop gemaild voor een afspraak voor een helix en een rook. Nu al zin in.

1 like

Ik heb hem laten zetten met een staafje, maar daarna heb ik er redelijk snel een ringetje in laten zetten en toen begon de ellende meteen: pussig, af en toe bloeden en een vochtbultje dat maar niet weg wilde. Dus ik zou het persoonlijk niet aanraden.
Na een tijdje ben ik teruggegaan naar een staafje. Vochtbult was heel snel weg en heb het daarmee nog een flinke tijd laten helen. Nu zit er weer een ringetje in en heb nergens meer last van.

Ik heb ook eerst een staafje gehad. Hier ging ook alles prima. Toen ik er een ringentje in heb laten zetten kreeg ik ook bultjes. Niet heel lang gelukkig. Maar als ik hem opnieuw zou laten zetten zou ik ook een langere tijd dat staafje erin laten zitten.

Dat klopt, maar je conch veruit het minste. Daarom geneest een oorlel logischerwijs ook makkelijker.

@pastelzwart @Sax @Pinda haha ok duidelijk, een staafje it is! Dankjulliewel :slight_smile:

2 likes

Vier maanden geleden heb ik een forward helix laten zetten en tot nu toe nergens last van gehad, maar nu is het zo gezwollen dat ik mijn piercing niet meer zie. Ga morgen natuurlijk gelijk naar de shop en hopelijk krijgen zij hem er uit :weary:

Ben onderweg naar de shop voor een piercing en begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden haha

1 like

Komt goed! Succes :slight_smile:

Ik denk dat ik misschien nog een langer staafje in m’n tepelpiercing moet laten zetten? Is al een keer eerder gedaan maar aan één kant zit het nu gewoon weer strakkig als m’n tepel niet stijf is. Aan de ene kant wil het balletje zich ook nog steeds ingraven elke keer. Hebben mensen hier ervaring mee, dat je tepel op lange termijn groter geworden lijkt na hem te piercen?

Dankje! Stond na 5 minuten weer buiten met een rook in m’n oor haha. Ben blijjj

2 likes

Mooi vlot haha, en wat fijn!

1 like

Je hebt het overleefd :partying_face:

Heb je ook een foto?

1 like

Jaa deed wel even flink pijn en het brandt nu wat, maar vond ‘t over het algemeen best meevallen. Zal zo thuis even een foto proberen te maken!

Ja, ik heb er na een jaar een langer staafje in laten zetten, omdat ie nog steeds zat te kloten (dat kwam ook doordat ik eraan zat)

Heb nu het idee dat ie een beetje aan het uitgroeien is, had iemand anders hier laatst ook toch? Ben jij nog naar de shop geweest ervoor?

Oke, thanks voor je antwoord! Ik ga van de week maar even langs de shop denk ik, kijken wat ze er van zeggen.
Zou wel balen zijn als hij bij jou aan het uitgroeien is! Kan sowieso geen kwaad om voor de zekerheid even langs de shop te gaan denk ik?

Edit: volgens mij was dat @Sjern ?

1 like

Thanks! Ja misschien ga ik maar ff langs idd.
Nieuw staafje erin was trouwens echt een fluitje van een cent!

1 like