Piercingtopic

Mensen, ik denk dat mijn tepelpiercing aan het uitgroeien is :frowning: echt mega jammer, maar hij staat van boven gezien nu helemaal scheef. 1 kant is veel dichten bij de top. Ik heb hem al 2 a 3 jaar dus echt stom dat dit nu nog gebeurd :frowning: kan ik hem beter dan nu uithalen? :frowning:

Ik vond daith de minder pijnlijk dan een helix. Eigenlijk vind ik de daith best wel peanuts nu ik er over nadenk, het weefsel is best zacht dus het glijdt er makkelijk doorheen. Het enige wat ik vervelend vond was dat er bijzonder veel bloed bij vrij kwam, maar dat was maar tijdelijk natuurlijk.

1 like

Ik vond mijn daith echt NIKS vergeleken met mijn neuspiercing. Mijn neuspiercing was echt de ergste pijn die ik ooit heb gehad denk ik.

1 like

Ik vond m’n daith wel echt even flink pijn doen bij het zetten (het is niet zo’n scherpe pijn als bij de rand van je oor maar een soort doffe pijn als een oorontsteking), maar niet ondraaglijk ofzo. In het genezen vind ik ‘m ook meevallen! Soms is ie een beetje aan het etteren en dan is m’n hele oorschelp gevoelig, maar over het algemeen kan ik er gewoon op slapen enzo

1 like

Ik vind mijn derde oorlel gaatjes juist echr mega pijnlijk!! En daith ook. Conch voelde ik niet. Ineens was ze er al doorheen :stuck_out_tongue:

1 like

@Maestoso vond mijn daith niet zo boeiend qua pijn, alleen het feit dat ze de hele tijd met die latex handschoentjes en scherpe voorwerpen bij je gehoorgang aan het klooien zijn vond ik vooral vervelend. Hou niet zo van andermans vinger in mijn oor, haha.

@Dombo vond mijn conch heel erg meevallen, maar de genezing is wel de vervelendste van al mijn piercings tot nu toe.

@Santeria een conch is een piercing die een erg lange genezingsduur heeft ivm de weinige bloedvaatjes die daar zitten. Het kan echt wel een jaar tot anderhalf jaar duren voordat 'ie helemaal okee is. Ook al lijkt het van de buitenkant goed, dat betekent niet per se dat 'ie ook ‘vanbinnen’ genezen is. Zou het gewoon even laten checken door een piercer, een ringetje kan de genezing behoorlijk dwars zitten ook :sweat_smile:

Het was mijn pijnlijkste piercing maar dat is maar 1 seconde. Qua genezing zit hij op een hele chille plek.

1 like

Ik vond hem even heftig, maar het was echt goed te doen. Ik heb nu ongeveer 7 weken een knopje en heb er vrijwel vanaf het begin gewoon op kunnen slapen. Ik denk dat als je een ringetje hebt, dit wel andere is.

1 like

Zijn er mensen die direct een ringetje hebben laten zetten in hun rook? het kriebelt bij mij echt weer om een nieuwe piercing te laten zetten, maar ik twijfel nog over een ringetje of zo’n barbell zeg maar, weet niet of dat heel erg uitmaakt qua genezing…

image image

Oeh ik heb zojuist een piercingshop gemaild voor een afspraak voor een helix en een rook. Nu al zin in.

1 like

Ik heb hem laten zetten met een staafje, maar daarna heb ik er redelijk snel een ringetje in laten zetten en toen begon de ellende meteen: pussig, af en toe bloeden en een vochtbultje dat maar niet weg wilde. Dus ik zou het persoonlijk niet aanraden.
Na een tijdje ben ik teruggegaan naar een staafje. Vochtbult was heel snel weg en heb het daarmee nog een flinke tijd laten helen. Nu zit er weer een ringetje in en heb nergens meer last van.

Ik heb ook eerst een staafje gehad. Hier ging ook alles prima. Toen ik er een ringentje in heb laten zetten kreeg ik ook bultjes. Niet heel lang gelukkig. Maar als ik hem opnieuw zou laten zetten zou ik ook een langere tijd dat staafje erin laten zitten.

Ik heb er meteen een ringetje in laten zetten en heb nu (3 maanden later) nog steeds veel last van korstjes, pus en vochtbultjes. Ik denk dat ik van de week langsga om er een staafje in te laten zetten.

Dat klopt, maar je conch veruit het minste. Daarom geneest een oorlel logischerwijs ook makkelijker.

@pastelzwart @Sax @Pinda haha ok duidelijk, een staafje it is! Dankjulliewel :slight_smile:

2 likes

Ik ben net bij de piercer langs geweest voor m’n rook. In de ‘wachtruimte’ kwam de piercer bij me en vroeg waarom ik was gekomen. Ik legde uit waar ik last van had (pijn, vochtbultjes en bloed) en zei dat er misschien wel een ander sieraad in moest. Op dat moment dacht hij dat dat niet het probleem kon zijn.

Toen ik op de behandeltafel lag, zag de piercer dat hij te diep had gepierced en dat er daardoor te veel druk op kwam. Hij heeft de piercing opnieuw gedaan (een andere hoek, meer richting het puntje van de rook in plaats van richting m’n oorschelp) en er zit nu een staafje in. Als het goed is moet ie nu beginnen met genezen.

@crazyplantlady ik weet nu niet zeker of m’n klachten ook deels door het ringetje kwamen of volledig aan de plaatsing te wijten zijn. Maar alsnog denk ik dat een staafje beter is in het begin.

1 like

Vier maanden geleden heb ik een forward helix laten zetten en tot nu toe nergens last van gehad, maar nu is het zo gezwollen dat ik mijn piercing niet meer zie. Ga morgen natuurlijk gelijk naar de shop en hopelijk krijgen zij hem er uit :weary:

Ben onderweg naar de shop voor een piercing en begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden haha

1 like

Komt goed! Succes :slight_smile:


Ik denk dat ik misschien nog een langer staafje in m’n tepelpiercing moet laten zetten? Is al een keer eerder gedaan maar aan één kant zit het nu gewoon weer strakkig als m’n tepel niet stijf is. Aan de ene kant wil het balletje zich ook nog steeds ingraven elke keer. Hebben mensen hier ervaring mee, dat je tepel op lange termijn groter geworden lijkt na hem te piercen?

Dankje! Stond na 5 minuten weer buiten met een rook in m’n oor haha. Ben blijjj

2 likes