Piercingtopic

Ik zou wachten. Maar dat is omdat je nooit helemaal weet hoe een lichaam op een piercing reageert en ik zou mijn verse piercing, zelfs al zit het onder mijn kleren, niet zo graag een lange vlucht aan willen doen. Wanneer ben je weer terug?

Nee precies. Zou hem dan ook de dinsdag erna in Amsterdam kunnen laten zetten. Is niet eens zo veel langer natuurlijk, maar ken je dat gevoel dat als je iets wilt dat het NU moet? :rolleyes:

2 likes

Ik heb hetzelfde… denk dat ik het ook gewoon ga doen binnenkort

Jaaaaa leuk!!

Ik kon na 2 nachten ook weer op mijn gepiercete oor slapen en daarna eigenlijk nooit last gehad, behalve een keer toen ik mijn wattenstaafje er tegenaan ragde. :fearful: Maar ben dinsdag op controle geweest (6 weken) en alles was tip top. Hahaha. Dus, nee geen angst hebben, gaat allemaal goed!

2 likes

Ah chill om te horen! Fijn dat bij jou ook alles zo goed geneest. Ik houd dan hoop en blijf nog even met een zoutbadje spoelen deze week, en dan komt ‘t vast goed haha.

1 like

Ik ken het gevoel absoluut. Een paar dagen nadat ik iets laat zetten dan doet alles pijn. Daar zou ik niet mee in een vliegtuig willen zitten

1 like

Ik hoop dat je het vandaag niet hebt gedaan ivm je kappersafspraak :sweat_smile: zelfs met een paar maanden kan het nog erg gevoelig zijn als iemand erlangs gaat. Bij een kapper kan je er wel vanuit gaan dat dat gebeurd :scream:

Ahh cool, wel even laten weten hoe het was! Ik wil ook maar iets houdt me tegen… misschien de pijn? Ben daar wel bang voor. Slaat ook eigenlijk nergens op want duurt natuurlijk maar een paar seconden.

1 like

Ik ben inmiddels naar de piercingshop geweest voor m’n tepelpiercing en daar hebben ze er een langer staafje in gezet. Zoveel beter nu, is meteen rustiger en ziet er ook mooier uit. Heb nu aan de ene kant 18mm en aan de andere kant 16mm maar het ziet er gelukkig helemaal niet gek uit.

De piercer zei ook dat er inmiddels een ander sieraad in mag als ik dat wil, maar ik vind het best lastig. Er zijn maar weinig front facing loose ends, de meeste goedkopere sieraden vind ik niet mooi, en de duurdere die ik wel mooi vind (le roi, anatometal, BVLA) zijn meteen minstens 200 per sieraad, en ik moet er dus 2. Heeft iemand misschien tips voor een soort tussensegment? Dus meer rond een euro of 50 per sieraad, bijvoorbeeld?

1 like

Die kende ik inderdaad nog niet! Ziet er zo op het eerste gezicht mooi uit. Ga het zo thuis even beter bekijken, dankjewel!

Helix vond ik totaal niet pijnlijk! En laat je gaatjes aub piercen in plaats van schieten.

Ik heb vorige week dinsdag een helix laten piercen, en dat viel reuze mee. Op het moment dat ik shop uit stapte voelde ik hem niet meer. Doe elke dag wassen en zeezouten, en merk er vrij weinig van. Het enige wat ik niet kan is er op slapen, maar dat valt echt in het niet. Heb er eergister wel een kopstoot tegen gehad, dus het was gister wel een beetje rood, maar nu vandaag is het alweer normaal.

Gister ook tweede gaatjes laten genomen, en daar heb ik eigenlijk meer last gehad tijdens het zetten dan bij de helix!

2 likes

Heb net m’n tepelpiercing eruit gehaald :cry: jaren lang nooit iets aan de hand en opeens continu geïrriteerd, veel wondvocht en bloed en pijn. Heb ‘m nu eruit gehaald en de pijn is ook meteen weg maar baal zo erg

Ik heb het plan van dinsdag een conch te laten zetten! Heb nu twee weken vakantie dus wat nachtjes slechter slapen is niet zo erg en ik heb alle tijd om het goed te verzorgen!

Maar vind het wel spannend hoor, hebben jullie nog tips? En dingen die ik alvast in huis moet hebben? Ik twijfel nog tussen een staafje en een ringetje. Ik weet dat een staafje beter is, maar een ringetje vind ik veel mooier. Zo’n dik knopje vind ik echt lelijk :see_no_evil:

Zou echt staafje met platte achterkant aanraden! Ik heb nu die geheeld is een ringetje er in maar als ik er per ongeluk op lig is het de volgende dag heel gevoelig en omdat het een grotere diameter is is de kans dat er iets aan vast haakt ook groter. Das echt niet chill voor je genezing. Met een staafje kon ik er na een paar weken al zonder problemen op slapen.
Je kan het dikke knopje vervangen voor een kleinere/mooiere misschien?

Maar je kan hele mooie ends kiezen voor je conch bij een goede piercer! Je hoeft niet per se zo’n lelijk knopje hoor. En het kan echt enorm veel schelen tijdens de genezing, een staafje met een disc aan de achterkant.

Ik heb deze bijvoorbeeld:

En hier kun je vast ook een hoop inspiratie vandaan halen:


3 likes

Ik heb 3 weken geleden mijn rook laten piercen, en tot nu toe gaat het echt top. Doet geen pijn als ik er aan zit en als ik op m’n oor sla, voel ik zelfs geen pijn. Komt soms wat wondvocht uit, maar dat is het dan ook. Wanneer is het normaal om een nieuwe piercing (in hetzelfde oor) te laten zetten? Kan dit volgende week alweer?

Ik heb echt geen idee, vraag 't anders in de shop.


Ik heb een datum geprikt voor een tepelpiercing heuuu.

3 likes

Drie weken lijkt me persoonlijk een beetje te snel.

2 likes