Piercingtopic

Ik laat ook alleen warm douchewater er langs gaan. Zit er verder nooit aan. Ik zou als ik jou was er ook gewoon compleet van af blijven, en al helemaal niet draaien oid.

3 likes

Ik zou ook niet draaien inderdaad! Zoveel mogelijk van afblijven.

1 like

Nee gewoon er vanaf blijven zou inderdaad ook mijn advies zijn. :slight_smile:

Mijn oor ging juist irriteren met aanraken met schoonmaken, drogen etc. Dus als het iets geirriteerd voelde, dan spuitte ik er welleens zeezout spray op/hing ik mn oor in een bakje water (maar verder niks aan deppen of drogen bij mn piercing zelf). Ik moet zeggen dat mijn conch (en eigenlijk ook tragus) super snel/makkelijk zijn geweest qua genezing.

2 likes

Ik heb sinds 2,5 week een helix, en ik maak hem soms 2x per dag schoon met zoutspray, en soms alleen met warm water. De eerste week heb ik er geen last van gehad, maar de tweede week heb ik een (perongelijke) kopstoot gehad tegen mijn oor. Heb toen een beetje gekut ermee, werd dik etc. Verder geen pijn oid, maar het was wel even heel voorzichtig doen. Heb die week ook 2 extra gaatjes laten zetten per oor, dus mijn oor had het druk. Nu is het zo dat ik er vrijwel geen last van heb, alleen als mijn haar erachter blijft hangen, maar ik zou er graag op willen slapen. Ik durf het risico nog niet te nemen, want ik ben bang dat ik zo het genezingsproces verpest. Na hoelang slapen jullie op de piercings, en wat is het beste ervoor? Lees op internet zo veel verschillende dingen, haha

@Negativ Erop slapen ging simpelweg pas toen het geen pijn meer deed. Helen van kraakbeen gaat bij mij sowieso altijd in golven, dan doe ik gewoon wat goed voelt. En verder zo min mogelijk ermee klooien/schoonmaken, eigenlijk wat hierboven al is gezegd. Wel even elke dag onder de douche afspoelen natuurlijk.

2 likes

Ik weet van mijzelf dat ik echt heel voorzichtig ben in het begin maar na een week ofzo dan slaap ik vaak alweer op dat oor, meestal omdat het per ongeluk gaat en dan denk ik oh dat gaat goed en dan let ik er ook niet echt meer op.

1 like

Het beste is zo lang mogelijk niet op je piercings slapen tot ze genezen zijn, omdat je daarmee het genezingsproces kunt verstoren. Soms kunnen piercings ook vergroeien, dus ik slaap soms echt maanden niet op een bepaald oor.

2 likes

@Negativ

Mocht je toch graag op die kant willen slapen: een reiskussen werkt perfect. Even een veiligheidspeld aan de uiteinden maken en je oor kan in het gat liggen.

1 like

Bedankt voor de adviezen!

Ik ben best een wilde slaper dus denk dat ik toch maar even de komende maand moet volhouden iniedergeval.

Ik vind het iniedergeval meer dan waard :slight_smile:

Hehhh hebben jullie echt invloed op welke kant je slaapt? Ik sliep er al dezelfde nacht weer op joh
Heb twee helixen tegelijk genomen en nooit wat aan gedaan verder en al snel gewisseld omdat ik ze was verloren op vakantie en nooit problemen mee gehad eigenlijk

Mijn tweede gaatje die ik nu twee weken heb is aan het etteren. Vanaf dag 1 was dat ding aan het kutten, dus heb het slotje toen was losser gedaan. Maar heb nu sinds vorige week wel een beetje pus bij het schoonmaken. Twijfel heel erg om hoe ik het blijf schoonmaken. Zeezout met teatreeoil of het flesje gebruiken wat ik heb meegekregen (geen alcohol) Heb er verder geen last van, alleen met aanraken is het gevoelig. Twijfel ook of ik hem er uit moet halen of niet. Aan de ene kant lijkt het me dweilen met de kraan open als ik hen 6 weken laat zitten. Andere kant is het zonde als ik hem eruit haal, want het kan ook over gaan.

Ik heb nu sinds anderhalve maand een tepelpiercing.
Nooit echt pijn gehad en heeft naar mijn mening ook nooit rood, gezwollen of pijnlijk gezeten.
Maar er blijft nog steeds wat etter uitkomen als ik de piercing heen en weer beweeg, en soms zijn er ook korstjes aan het einde van de dag…
Ik weet dat anderhalve maand nog niet zo lang is, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet niet zo goed of dit normaal is of niet.

Ik zou er gewoon van afblijven en ook niet schoonmaken. Enkel water tijdens het douchen is voldoende. En als je al aangeeft dat het verder niet pijn doet, behalve als je er aan zit, zegt genoeg lijkt me? Afblijven, afblijven, afblijven. En ook niet eruit halen, want dan groeit ie meteen dicht en als er een bacterie oid bij zit, groeit ie ook mee dicht en kan je oor alsnog gaan ontsteken. Komt allemaal goed als je er gewoon van afblijft!

1 like

Dat etter en die korstjes is (opgedroogd) wondvocht. Een piercing kan er wel tot 9 maanden over doen om te genezen, dus tot die tijd is wondvocht heel normaal.

3 likes

Fijn, dankjewel voor je duidelijk antwoord! Gerustgesteld :blush:

1 like

Haha fijn! Komt allemaal wel goed!

Ik heb een daith die echt al tijden rustig is en wil er nu heel graag een ander sieraad in. Maar word hij dan weer onrustig?

En welke oorpiercing is een beetje te combineren met het dragen van een koptelefoon tijdens het helen

Heb je een over-ear of on-ear koptelefoon?

Ik heb een rook en draag al sinds de eerste week een gewoon een overear koptelefoon (de noisecancelling van Sony)

Ik ga vanmiddag voor een forward helix. Vind het best spannend haha

4 likes