Mocht je toch graag op die kant willen slapen: een reiskussen werkt perfect. Even een veiligheidspeld aan de uiteinden maken en je oor kan in het gat liggen.
Bedankt voor de adviezen!
Ik ben best een wilde slaper dus denk dat ik toch maar even de komende maand moet volhouden iniedergeval.
Ik vind het iniedergeval meer dan waard
Hehhh hebben jullie echt invloed op welke kant je slaapt? Ik sliep er al dezelfde nacht weer op joh
Heb twee helixen tegelijk genomen en nooit wat aan gedaan verder en al snel gewisseld omdat ik ze was verloren op vakantie en nooit problemen mee gehad eigenlijk
Mijn tweede gaatje die ik nu twee weken heb is aan het etteren. Vanaf dag 1 was dat ding aan het kutten, dus heb het slotje toen was losser gedaan. Maar heb nu sinds vorige week wel een beetje pus bij het schoonmaken. Twijfel heel erg om hoe ik het blijf schoonmaken. Zeezout met teatreeoil of het flesje gebruiken wat ik heb meegekregen (geen alcohol) Heb er verder geen last van, alleen met aanraken is het gevoelig. Twijfel ook of ik hem er uit moet halen of niet. Aan de ene kant lijkt het me dweilen met de kraan open als ik hen 6 weken laat zitten. Andere kant is het zonde als ik hem eruit haal, want het kan ook over gaan.
Ik heb nu sinds anderhalve maand een tepelpiercing.
Nooit echt pijn gehad en heeft naar mijn mening ook nooit rood, gezwollen of pijnlijk gezeten.
Maar er blijft nog steeds wat etter uitkomen als ik de piercing heen en weer beweeg, en soms zijn er ook korstjes aan het einde van de dag…
Ik weet dat anderhalve maand nog niet zo lang is, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet niet zo goed of dit normaal is of niet.
Ik zou er gewoon van afblijven en ook niet schoonmaken. Enkel water tijdens het douchen is voldoende. En als je al aangeeft dat het verder niet pijn doet, behalve als je er aan zit, zegt genoeg lijkt me? Afblijven, afblijven, afblijven. En ook niet eruit halen, want dan groeit ie meteen dicht en als er een bacterie oid bij zit, groeit ie ook mee dicht en kan je oor alsnog gaan ontsteken. Komt allemaal goed als je er gewoon van afblijft!
Dat etter en die korstjes is (opgedroogd) wondvocht. Een piercing kan er wel tot 9 maanden over doen om te genezen, dus tot die tijd is wondvocht heel normaal.
Fijn, dankjewel voor je duidelijk antwoord! Gerustgesteld
Haha fijn! Komt allemaal wel goed!
Ik heb een daith die echt al tijden rustig is en wil er nu heel graag een ander sieraad in. Maar word hij dan weer onrustig?
En welke oorpiercing is een beetje te combineren met het dragen van een koptelefoon tijdens het helen
Heb je een over-ear of on-ear koptelefoon?
Ik heb een rook en draag al sinds de eerste week een gewoon een overear koptelefoon (de noisecancelling van Sony)
Ik ga vanmiddag voor een forward helix. Vind het best spannend haha
Ik heb mijn helix nu al zo’n 4 jaar maar eigenlijk altijd gezeik met vochtbultjes. Ben nu enorm aan het twijfelen om hem eruit te halen, hoe lang duurt het voordat het weer een beetje dichtgroeit?
Nou ik heb ‘m laten zetten! Vond het best pittig, vooral omdat ‘ie er zo langzaam doorheen gaat. Veel langzamer dan een gewone helix. Wel de pijnlijkste van alles wat ik (gehad) heb. Maar ben er super blij mee
Tea tree is super slecht
Heb je een ringetje of een staafje? Als je een ringetje hebt, kan het lonen om er een staafje in te doen. Dat beweegt minder, waardoor het beter kan genezen en die vochtbultjes weggaan. Als hij dan helemaal genezen is kan je er weer een ringetje in doen.
Het is vrij normaal dat het even ettert, zou het er niet zomaar uithalen. Mijn oorbelgaatjes heb ik altijd schoongemaakt met sterilon en mijn helix netjes gedompeld in een zeezout badje als het begon te irriteren. Beide methoden werkte prima. Ik merkte trouwens als ik de oorbel heen en weer schoof dat de vloeistof dan beter ‘in’ het gaatje komt (en dus prikt in het geval van sterilon).
Edit: oeps was nog aan het bijlezen, hopelijk is het al minder?
Mijn helix gaat nu helemaal prima, maar zie dat mijn 2e gaatje echt aan het smetten is. Denk niet eens het gaatje, maar echt onder het knopje. Heb even een snelle foto gemaakt en dit is het geval :
Oh wat gek, is dat de afdruk van je oorbel die in je oorlel staat? Ik zou vanaf het moment dat je sterilon of zeezout gebruikt (minstens 2x per dag) even in de gaten houden of je met 2 dagen verbetering ziet. Als dat niet het geval is zou ik contact opnemen met je huisarts. Als je de oorbel er nu uithaalt kan het gaatje sluiten met de ontsteking erin, in dat geval kunnen ze eventueel antibiotica voorschrijven