Piercingtopic

Ik heb mijn helix nu al zo’n 4 jaar maar eigenlijk altijd gezeik met vochtbultjes. Ben nu enorm aan het twijfelen om hem eruit te halen, hoe lang duurt het voordat het weer een beetje dichtgroeit?

Nou ik heb ‘m laten zetten! Vond het best pittig, vooral omdat ‘ie er zo langzaam doorheen gaat. Veel langzamer dan een gewone helix. Wel de pijnlijkste van alles wat ik (gehad) heb. Maar ben er super blij mee :grin::grin:

3 likes

Tea tree is super slecht

Heb je een ringetje of een staafje? Als je een ringetje hebt, kan het lonen om er een staafje in te doen. Dat beweegt minder, waardoor het beter kan genezen en die vochtbultjes weggaan. Als hij dan helemaal genezen is kan je er weer een ringetje in doen. :slight_smile:

1 like

Het is vrij normaal dat het even ettert, zou het er niet zomaar uithalen. Mijn oorbelgaatjes heb ik altijd schoongemaakt met sterilon en mijn helix netjes gedompeld in een zeezout badje als het begon te irriteren. Beide methoden werkte prima. Ik merkte trouwens als ik de oorbel heen en weer schoof dat de vloeistof dan beter ‘in’ het gaatje komt (en dus prikt in het geval van sterilon).

Edit: oeps was nog aan het bijlezen, hopelijk is het al minder?

Mijn helix gaat nu helemaal prima, maar zie dat mijn 2e gaatje echt aan het smetten is. Denk niet eens het gaatje, maar echt onder het knopje. Heb even een snelle foto gemaakt en dit is het geval :

Oh wat gek, is dat de afdruk van je oorbel die in je oorlel staat? Ik zou vanaf het moment dat je sterilon of zeezout gebruikt (minstens 2x per dag) even in de gaten houden of je met 2 dagen verbetering ziet. Als dat niet het geval is zou ik contact opnemen met je huisarts. Als je de oorbel er nu uithaalt kan het gaatje sluiten met de ontsteking erin, in dat geval kunnen ze eventueel antibiotica voorschrijven

Ja daar lijkt het wel op. Hij staat nu op de meest losse stand, maar het lijkt wel alsof mijn oorbel er echt in ligt. Ene dag is het pussig, en voor nu echt heel droog. Heel irritant

Oh irritant! Bij mij is het ook wel eens zo ontstoken geweest dat heel de oorbel vast zat. Bij mij heeft het schoonmaken wel echt geholpen toen. Hopelijk gaat het snel beter!

1 like

@Negativ Kun je m niet minder strak dicht doen/langere oorbel erin doen?

1 like

Het is een zweerknopje, en zit nu al op de meest losse stand mogelijk. Dus zit gewoon even met mijn handen in het haar, haha

Heeft iemand tips en goede ervaringen voor/met shops in Amsterdam die tot laat open zijn (zeker minstens 20u)? Ik wilde naar Classic Ink & Mods, maar die sluit al om 19u en dat redden we niet.

1 like

Ik heb dit ook bij een gaatje heel snel. Heb nu een oorbel zonder achterkantje erin. Al best wel lang en hij valt er niet uit. Alleen ff opletten met haren drogen met een handdoek.

1 like

Ik wilde mijn shop zojuist bellen voor advies, maar krijg ze niet te pakken. Dus mag nu even bij een andere shop langskomen, dus zal vragen of dat ook een optie is als ze er een langer staafje indoen misschien.

Vroeg het overigens ook bij een andere piercingshop, en die wilde dus geen uitspraak doen over wat ik ermee kon doen, want niet hun werk etc. Terwijl ik duidelijk vermelde dat mijn shop niet opnam. Is dit gebruikelijk?

Mijn conch die notabene gezet was met wat meiden van hier is eruit gevallen. Wel wat van gemerkt maar was te ver heen om er over na te denken. Daarna eens een nacht goed geslapen en er helemaal niet meer aan gedacht. Nou krijg ik er vast nooit meer iets doorheen en dat vind ik best jammer. Aan de andere kant is er nou wel weer ruimte voor meer

1 like

Omg m’n tepelpiercing zit erin! :star_struck:

11 likes

Aaah wat balen! Was het een staafje? Heb je al geprobeerd hem er weer in te krijgen?

Die van mij dit er net twee weken in, maar heb 'm laatst eindelijk wat beter op de foto gekregen. Het genezen gaat eigenlijk ook wel prima, kan er op liggen zonder pijn (alleen is het staafje er te lang voor). En bij het schoonmaken beweegt hij vanzelf naar voor en achter :grin:

6 likes

Ik heb m’n anti-tragus en daith bij Piercing works laten zetten en die is volgens mij tot 22u open.

Thanks nog! Heb 'm net bij Bodycult laten zetten.

Aaah! Hoe was het?? Hoe was de pijn? En nu achteraf?

1 like