Piercingtopic

Ooh, mooi!

1 like

De steek was even venijnig, maar viel alles mee! Daarna brandde het wel behoorlijk en nu is het wel prima. Voel hem wel zitten zeg maar, maar het doet geen pijn. Ben vooral verliefd. :heart_eyes:

1 like

Ik heb vorige week eindelijk een ringetje in m’n tragus laten zetten! Wilde het eigenlijk al vanaf het begin maar met een staafje heelt het beter. Eind oktober gezet en nu helemaal nergens last meer van. Blij mee

Het ringetje heeft een beetje reliëf, alleen dat zie je niet super goed op de foto

6 likes

@maruti Het was inderdaad een staafje. Mijn oor had wel een vochtbultje en ik was te ver heen om er ook maar iets in te krijgen. Toen verder gefeest, daarna gaan slapen en toen ik er daarna aan dacht zat er alweer een laagje over. Denk dat ik er nou maar het beste van maak. Mis het ook niet echt. Het enige verschil is dat mijn ene oor nou een stuk lichter aanvoelt dan mijn andere oor

Ik heb aan beide kanten 3 gaatjes in mn oorlellen en links 1 lage helix (had er 2 maar heb de bovenste eruit gehaald omdat ie bleef irriteren en vond m niet heel mooi gezet) en eigenlijk dacht ik dat het wel klaar was zo, maar ineens heb ik bedacht dat ik rechts wel een conch wil. Geen idee of het een bevlieging is haha. Vind dat wel een “enge” omdat het voor mn gevoel door een veel dikker stuk moet dan een helix

Heb 8 jaar geleden een helix laten schieten. Die is nooit volledig genezen en het was altijd drama (goh). Toen heb ik ‘m er uit gehaald, inmiddels is dat al ruim 5 jaar geleden. Het blijft alleen een litteken met een gekke blauw plek rondom. Hier valt zeker niets meer aan te doen? :sweat_smile:

Samenvatting

Denk dat het komt omdat er zilver in heeft gezeten?

Dikke kans dat het blijvend is idd.

Ik heb er ooit wel zilver ingehad, maar ben al snel overgegaan op chirurgisch staal. Toen het weer eens drama was heb ik de piercing er uit gehaald, had ik misschien niet moeten doen :sob:.

Kan ook komen door de hoeveelheid nikkel in chirurgisch staal. Daarom zou ik daar zelf nooit voor kiezen, evenals zilveren sieraden. Heb je nu niks meer aan natuurlijk, wel flink balen.

1 like

Oh meh… ja vind het heel lelijk. Wil eventueel nog meer piercings in dit oor, naast de tragus die ik al heb. Maar die blauwe plek verpest het een beetje.

Ik heb een 1.2 mm septum, maar ik vind dit wat te grof voor mijn gezicht. Heeft iemand ervaring met het veranderen naar een 1.0 mm piercing op die plek of is dat heel erg af te raden?

Als het genezen is gewoon 1mm erin doen. Why not? :blush:

Ben zelf gedownsized van 1.6 naar 1.2.

2 likes

@littlenumbers dat dacht ik ook maar het bleek echt heel erg mee te vallen. Als je het mooi vind gewoon doen, de pijn is zo voorbij

@Pringles ik vind het verschil verwaarloosbaar. Als ik soms mij 1.2 weer eens in wil dan doe ik onder een hete douche een pincher erdoor en de dag daarna mijn 1.2 in. De meeste tijd draag ik 1.0 of niets

2 likes

Wat voor materiaal is dan het beste?

Titanium, goud of niobium.

1 like

Ik heb precies eenzelfde plekje, bijna dezelfde plaats ook én toentertijd ook geschoten (ik was 15, don’t judge). Ik heb altijd gedacht dat mijn huid daar gewoon soort van was afgestorven door al dat gedoe dat ik ermee heb gehad haha.
Bij mij zit het er meer dan tien jaar later nog steeds, ik heb me er maar bij neergelegd.

1 like

Heeft iemand hier trouwens ervaring met een smiley? Ik wil binnenkort denk ik een nieuwe piercing en dit is een van de opties, maar ik twijfel ivm mijn gebit. Als er een simpele gladde ring in gaat, is het toch niet meer schadelijk? Of moet ik dan ook nog op het materiaal letten?
@Radio Jij komt altijd over alsof je er veel verstand van hebt, dus wellicht kun jij het me aan- of afraden?

1 like

Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Ik dacht zelf aan een ontsteking die gewoon is ingesloten, aangezien ik van de een op de andere dag de piercing er uit heb gehaald. Maarja, schieten raden ze niet voor niets af (ik was 16, haha) dus eigen schuld. Mooi is anders. :sweat_smile:

1 like

Je hebt 1,5 jaar gezeik gehad met een piercing en twijfelt nu om er met kracht een zweerknopje doorheen te drukken? Hahah dat lijkt me nooit de oplossing. Je kunt toch even bellen of mailen naar de piercingshop en dit voorleggen?

4 likes

Sommige piercers doen een smiley uit principe niet. De kans dat het je tanden en/of tandvlees aantast is vrij groot, omdat (met wat voor sieraad dan ook) het er constant op drukt. Heb er persoonlijk geen ervaring mee.

1 like