Piercingtopic

Ik heb er ooit wel zilver ingehad, maar ben al snel overgegaan op chirurgisch staal. Toen het weer eens drama was heb ik de piercing er uit gehaald, had ik misschien niet moeten doen :sob:.

Kan ook komen door de hoeveelheid nikkel in chirurgisch staal. Daarom zou ik daar zelf nooit voor kiezen, evenals zilveren sieraden. Heb je nu niks meer aan natuurlijk, wel flink balen.

1 like

Oh meh… ja vind het heel lelijk. Wil eventueel nog meer piercings in dit oor, naast de tragus die ik al heb. Maar die blauwe plek verpest het een beetje.

Ik heb een 1.2 mm septum, maar ik vind dit wat te grof voor mijn gezicht. Heeft iemand ervaring met het veranderen naar een 1.0 mm piercing op die plek of is dat heel erg af te raden?

Als het genezen is gewoon 1mm erin doen. Why not? :blush:

Ben zelf gedownsized van 1.6 naar 1.2.

2 likes

@littlenumbers dat dacht ik ook maar het bleek echt heel erg mee te vallen. Als je het mooi vind gewoon doen, de pijn is zo voorbij

@Pringles ik vind het verschil verwaarloosbaar. Als ik soms mij 1.2 weer eens in wil dan doe ik onder een hete douche een pincher erdoor en de dag daarna mijn 1.2 in. De meeste tijd draag ik 1.0 of niets

2 likes

Wat voor materiaal is dan het beste?

Titanium, goud of niobium.

1 like

Ik heb precies eenzelfde plekje, bijna dezelfde plaats ook én toentertijd ook geschoten (ik was 15, don’t judge). Ik heb altijd gedacht dat mijn huid daar gewoon soort van was afgestorven door al dat gedoe dat ik ermee heb gehad haha.
Bij mij zit het er meer dan tien jaar later nog steeds, ik heb me er maar bij neergelegd.

1 like

Heeft iemand hier trouwens ervaring met een smiley? Ik wil binnenkort denk ik een nieuwe piercing en dit is een van de opties, maar ik twijfel ivm mijn gebit. Als er een simpele gladde ring in gaat, is het toch niet meer schadelijk? Of moet ik dan ook nog op het materiaal letten?
@Radio Jij komt altijd over alsof je er veel verstand van hebt, dus wellicht kun jij het me aan- of afraden?

1 like

Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Ik dacht zelf aan een ontsteking die gewoon is ingesloten, aangezien ik van de een op de andere dag de piercing er uit heb gehaald. Maarja, schieten raden ze niet voor niets af (ik was 16, haha) dus eigen schuld. Mooi is anders. :sweat_smile:

1 like

Je hebt 1,5 jaar gezeik gehad met een piercing en twijfelt nu om er met kracht een zweerknopje doorheen te drukken? Hahah dat lijkt me nooit de oplossing. Je kunt toch even bellen of mailen naar de piercingshop en dit voorleggen?

4 likes

Sommige piercers doen een smiley uit principe niet. De kans dat het je tanden en/of tandvlees aantast is vrij groot, omdat (met wat voor sieraad dan ook) het er constant op drukt. Heb er persoonlijk geen ervaring mee.

1 like

Ik heb nu al zo lang vochtbultjes bij mijn daith en er blijft ook nog altijd wel vocht uitkomen. Heb alles al geprobeerd, met rust laten, tea tree, zeezoutbadje. Niets lijkt te helpen :pensive:

Hoe lang heb je hem nu? En wat voor materiaal zit erin?

Misschien er even naar laten kijken in een shop?

1 like

Sinds augustus alweer!

Yes gedaan, en hun adviezen ook opgevolgd. Ga maar weer eens terug!

Oeps sorry voor dubbelpost. Had kunnen taggen haha.

1 like

Lijkt me altijd een goed idee!

Mocht je er nog geen titanium, niobium of goud in hebben, dat erin laten plaatsen. Verder maakte het bij mij veel verschil om mijn piercing goed droog te föhnen na het douchen. En hij klooit af en toe nog als ik ziek word of wat dan ook. Ken mensen die echt 2 jaar doen over het genezen van een kraakbeenpiercing…

Zou inderdaad nog een keer terug gaan naar een goede shop om advies te vragen.

1 like