Piercingtopic

Ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat het kraakbeen een stuk dunner is bij de helix dan bij de Conch. Daar is het kraakbeen toch echt wel een stukje dunner. Inmiddels heb ik deze al besteld puur om een ringetje te proberen en het schijnt erg makkelijk te sluiten zijn. Krijg hem ivm met Pinksteren waarschijnlijk woensdag binnen.

Ben even aan het bijlezen en zie dat er veel tepelpiercings zijn gezet! :heart_eyes: Wat top, hoe bevalt het? Ben ook nog steeds zo blij met de mijne. @hoiikbenes @radio @Sawadee

@Krabpaal jij kunt het ook :relieved:

2 likes

De genezing valt me alles mee. Was een dag gevoelig, heb ze nu een week en ben soms alweer vergeten dat ik ze heb :sweat_smile:

1 like

Doen!! Een klein knopje valt niet eens echt op.

Ik heb nog helemaal nooit een negatieve reactie op mn neuspiercing gehad. Ik heb op een administratie van een universiteit gewerkt en werk nu in een supermarkt. Heb stage gelopen op een aantal basisscholen, nooit een reactie.

1 like

Ja die zie je dan weer wel heel goed. Ik heb er zelf ook eentje en om mij heen nemen steeds meer meiden hem ook en ik heb nog geen signalen gehoord dat we worden tegengehouden ofzo of niet op gesprek mogen komen ergens

Je wordt waarschijnlijk (door een goede piercer) toch echt eerst gepiercet met een knopje :sweat_smile:

Ik mag met mijn huidige werk mijn piercings in het gezicht niet dragen. Dus ik kan er niks bij nemen. Hangt dus echt van je (toekomstige) werkplek af.

Mijn neuspiercing is nog het minst het onderwerp van gesprek geloof ik.

In kraakbeen is de regel eigenlijk bij bijna elke piercing dat een ringetje de genezing behoorlijk kan verstoren. Omdat het zo beweeglijk is. Vaak is juist de neus een plek waar veel mensen last krijgen van vochtbultjes. Het kan wel met een ringetje, maar brengt meer risico’s met zich mee.

3 likes

Alleen op de eerste dag voelde ik de piercings zitten, daarna niet meer.

Als ik blijf hangen in mijn badjas is het gevoelig maar ik heb ze dan nu ook pas ± 2 weken.

1 like

In Tilburg doen ze wel meteen een ringetje bij tribal trading en die shop is echt supergoed, maar meestal doen ze het inderdaad niet. Have fun!!!

Ik heb laatst deze oorbellen gekocht, maar ik heb echt heel veel moeite met de sluiting. Het is zo’n sluiting waar het ringetje van de oorbel een hol buisje is, en je het dunne staafje daar in moet doen, en dan zit hij dicht. Alsof je een sateprikker in een rietje moet doen, zo’n systeem. Maar het lukt me gewoon echt niet? Heel frustrerend, heeft iemand de gouden tip? :frown:

Achterstevoren in doen, dan kan je in de spiegel kijken en het staafje in het buisje duwen

Dit heb ik inderdaad geprobeerd maar het lukt nog steeds niet, hij floept er steeds naast. :sob:

@voortaan ik vrees dat ik dat maar ga doen ja… zo vervelend!

Echt een drama die krengen, ook als je ze andersom in doet. Ik heb ook wel eens m’n moeder gevraagd ze in te doen haha. Meestal houd ik ze ook lang in omdat het me te veel gedoe is om ze vaak te wisselen. Gek genoeg merk ik de laatste tijd dat het me eigenlijk wel steeds makkelijker afgaat (ook al wissel ik ze dus niet vaak), dus wie weet word je er met de tijd gewoon vanzelf beter in :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik gebruik bij deze dingen een pincet!

1 like

Ik doe het altijd met een rondbektang!

Ja ik heb hem nu anderhalve week en het valt me echt alles mee! Eerst helemaal geen last, afgelopen dagen beetje gevoelig en wat korstjes omdat mijn fwb per ongeluk flink in mijn verkeerde tepel kneep tot tweemaal toe :grimacing:

1 like

Is het zo’n zweerknopje? Die zitten altijd idioot strak. Enige manier was bij mij altijd toch echt rukken en trekken. Als je de oorbel wel kunt draaien lijkt het me niet dat ie vast zit

zit er geen draaibolletje op? Ik heb ook een keer staan struggelen en toen kwam ik erachter dat ik het voorste bolletje er af kon draaien en hem er dan via achter uit kon trekken

Ohja dat kan ook. Gooi er wat sterilon overheen?

1 like