sterilon eens in de twee dagen een druppeltje deed wonderen.
Een orbital piercing!
@kaasfondue je hebt hem net twee maanden, dat kan sowieso nog wel even duren! Probeer een zoutoplossingspray te gebruiken en er verder niet aan zitten. Geen Sterilon gebruiken! Daarmee doodt je de slechte, maar ook de goede bacteriën en kun je de genezing behoorlijk in de weg zitten.
En wat zit er voor sieraadje in qua materiaal en sluiting?
Ik heb sterilon op al mn piercings gebruikt en nooit problemen mee gehad. Irritaties verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik weet dat het vloeken in de kerk is en ik zou niet aanraden om het 3x per dag te doen maar 1 druppeltje in de twee dagen werkt gewoon als een trein. Ik snap echt niet zo goed wat het probleem is.
Dat jij er geen problemen mee gehad hebt betekent niet dat het geen problemen kan veroorzaken Op ‘genezen’ piercings kan het vaak ook geen kwaad, maar piercings die nog aan het genezen zijn en nog het ‘tunneltje’ aan het maken zijn in het weefsel kunnen er wel last van krijgen. Zoals ik al zei, het doodt ook de goede bacteriën die bijdragen aan de genezing van je piercing (waardoor het dus nog langer duurt). Daarbij droogt het je piercing ook uit.
Nouja andersom net zo hè. Dat iemand er problemen mee krijgt wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Vind het persoonlijk problematischer dat er een kans is dat je er wel (meer) problemen mee krijgt.
Beetje een rare redenering wel haha. Er is ook een kans dat het goed gaat als je van een gebouw afspringt. Moet je dat dan ook maar doen?
Hm ik acht de kans dat een drupje sterilon eens in de twee dagen op een piercing een positieve uitkomst heeft vele malen groter dan een sprong van een gebouw…
@voortaan Nee niet van binnen, gewoon een drupje boven de piercing dat er dan langs druppelt. Beetje wiebelen met de piercing en klaar is banana.
Maar guys doe vooral waar je je goed bij voelt hè. Als je het niet chill vindt, blijf dan zeezouten. Ik zeg alleen dat het bij mij vaak goed geholpen heeft.
Door er geen aandacht aan te besteden (net als mijn andere piercings).
@Radio Ik heb wel een zoutoplossingsspray maar spray dat erop en heb niet het idee dat het iets uithaalt. Gewoon continueren dus? Is het beter om het er op te sprayen of met een wattenstaafje? Heb het laten doen bij queen of rings en volgens mij zit er gewoon een chirurgisch stalen barbell in.
Ik zou het eens laten checken bij Classic Glamour in Rotterdam (aannemend dat je daar in de buurt woont). Ik denk dat een titanium labretje ook een hoop kan helpen!
Zou geen wattenstaafjes gebruiken ivm de losse pluisjes die in je piercing kunnen raken. Gewoon op je piercing sprayen en dan met de kraan of douche de eventuele korstjes wegspoelen en voorzichtig droogdeppen.
Ik zweer echt bij gewoon warm water onder de douche. Mijn inner conch deed 2 weken terug ineens super moeilijk en was helemaal geïrriteerd en mijn oor voelde dik aan enz. Paar avonden mijn oor even onder de straal gehouden met douchen en het was weer weg.
Ik ga daar eens langs! Thanks voor de tip!
Beetje wodka erop
Haha nee niet doen. Zachtjes wassen met unicura en je kan idd zeezouten. Maar ik zou hem gewoon met rust laten. Je lichaam kan t prima zelf, maar niet als je teveel gaat kloten met zalfjes en sprays enzo
Oeps dit is voor @kaasfondue
Ik heb vroeger ook ooit zo eentje gehad. Na heel wat gepruts kreeg ik hem er in. Eerst het staafje net in het eerste gaatje van dat beugeltje duwen. Dan op je piercingggaatje richten. Erdoor duwen en het voorste gaatje van dat beugeltje opzoeken. Maar omdat het heel kort op elkaar zit is het echt dikke ellende. Plus ik kon er niet mee slapen omdat dat veertje in de weg zat en mijn oor er pijn van deed, dus het was bij mij sowieso maar van korte duur.
Wat ik later heb gedaan is een clickring gekocht van 1mm of 1.2mm dik (weet het even niet meer zeker maar niet dikker eigenlijk), het veertje van die piercing gesloopt en dat aan de clickring gehangen. Werkt een stuk makkelijker, kun je er makkelijk uithalen en ziet er ook leuk uit.
Oh en latex handschoenen gebruiken is wel handig. Dat doe ik bij iedere piercingwissel. Door het latex heb je meer grip.
Thanks!
Ik ga morgen die latex handschoenen kopen en het nog eens proberen! En anders misschien toch dat veertje eraf slopen haha.
Succes! Je kunt eventueel ook nog iemand vragen om het staafje er doorheen te duwen (van achter naar voren). Dan pak je het erna zelf over en dan schroef je het balletje erop. Sowieso is van achteren naar voren makkelijker werken want dan zie je tenminste waar het balletje erop moet. Als je het staafje er eenmaal in hebt is het het makkelijkst om met je wijsvinger op het achterste bolletje te duwen. Dan kun je het staafje zo ver mogelijk naar voren duwen zonder dat ie weer uit het gaatje van dat beugeltje floept
Mijn daith blijft echt steeds irriteren. Ik zeezout netjes, zit er voor de rest niet aan en spoel korstjes alleen onder de douche weg. Blijft ook veel troep uitkomen en mega bultjes aan beide kanten. Met mijn helix is dat toen een keloid geworden. Toch de daith maar eruit halen of heeft iemand dé tip? Tea tree ook al geprobeerd maar even mee gestopt.
Ik zou gewoon even naar de shop gaan om het te laten checken. Kan van alles zijn, teveel irritatie, niet het juiste materiaal etc.
Laatst al gedaan! Ze gaven het advies door te blijven gaan met zeezouten. Materiaal etc was goed. Maar heb het idee dat het echt niks beter wordt
Ik heb vandaag een extra gaatje laten ‘schieten’ voor een orbital piercing. Hopelijk kan ik er over een maand een ringetje laten insteken.
Verder heb ik mijn daith (die na meer dan 1,5 jaar rustig was geworden) laten verwijderen. Ik vind het een hele mooie piercing, maar je kan geen oortjes meer dragen. Dus die heb ik vervangen door een rook. Ik hoop dat de genezing vlotter gaat dan mijn daith.