Piercingtopic

Waarschijnlijk een erg domme vraag, maar ik vind vooral tegenstrijdige dingen op het internet en heb niet echt duidelijk advies gekregen bij het schieten. Is het wel of niet beter om ze elke dag te verzorgen met sterilon? En wel of niet dagelijks draaien?

Staat al heel veel in dit topic over maar:

• zo min mogelijk aanzitten (!) dus niet draaien en niet met je vieze handen aan de wond (want dat is het)
  • in principe geen sterilon (doodt alle bacteriën, ook de goede). Sommigen zeggen dat een klein drupje kan helpen als het na een tijd nog heel geïrriteerd is. Met zout water spoelen of gewoon warm water erlangs laten stromen wordt aangeraden.
2 likes

en @pastelzwart dank voor jullie antwoorden! Dat geeft me een stuk meer vertrouwen. Degene bij het schieten het had over sterilon en ik hier had gelezen dat dat niet per se aan te raden was. Dus ik twijfelde of er misschien een verschil was tussen kraakbeen en niet kraakbeen. Erg fijn dat hier ervaringsdeskundigen zijn (en ook op ongeveer elk ander onderwerp)!

Ik had dit ook, het leek ook wel alsof het knopje ook in mn huid zakte. Heb het opgelost met een soort alcoholflesje van kruidvat met de zelfde werking als sterilon. Na 3 dagen was alles klaar en rustig.

1 like

Mijn Helix is sinds mijn vakantie echt weer aan het bitchen. Ben nu met zeezoutspray in de weer, en hoop dat hij nu weer een beetje gaat dimmen zonder elke dag zwembadwater en zonnebrand :joy:

1 like

Mag ik heel even huilen

Ik snap niet waarom dit nog toegestaan is. De vrouw in kwestie zegt al 18+ jaar ervaring te hebben, en dan komt ze met een schiet systeem.

Ik heb dus 2 jaar geleden oorgaatjes laten schieten, dit ging steeds ontsteken e.d. kreeg hele tijd wildvlees. Uiteindelijk alle wildvlees door de huisarts weg laten snijden. En hij heeft dat oorgaatje ook dicht gehecht (omdat hij het wildvlees van binnenuit eruit heeft gehaald zeg maar). Nou goed dit was eind april, huisarts gaf aan dat ik na 4 weken wel nieuwe gaatjes kon nemen.

Nu ben ik afgelopen zaterdag naar een piercingshop geweest en daar wilde ik dan mijn oorgaatjes laten piercen (normale oorgaatjes). Maar ik gaf dus aan dat er nog een klein bultje aan de achterkant zat en of dat erg was. De piercer vertelde dat dit littekenweefsel is en dat het wel een jaar kan duren voordat dit helemaal weg is en ik dus beter nog zo lang kon wachten.
Heel fijn natuurlijk dat hij zo eerlijk was, maar mijn vraag is nu heeft iemand hier ervaring mee. Is het echt littekenweefsel? Het is een klein rood (beetje zacht) bultje, niet zoals bij dat wildvlees van die grote hardere bulten.
En gaat dit wel echt weg, want ik ben dus bang dat het stiekem weer wildvlees is en nooit weg gaat.

@Ishq sorry ik kan je helaas niet helpen, wel jammer maar ik zou dan niet gaan piercen. Misschien is er een crème voor een sneller herstel?

Ik heb net deze besteld, was toevallig de laatste en is nu dus uitverkocht dus geluk! Alleen er stond bij 20 gauge 18 gauge 16 gauge.
Geen idee wat dat is maar heb maar snel de 20 gauge die het goedkoopst was aangeklikt aangezien er nog 1 op voorraad was. Weet iemand wat ze met gauge bedoelen? Want dat betekent naald voor zover ik weet.

Is dat niet de diameter? Als je googlet op gauge piercing en bij afbeeldingen kijkt zie je daar plaatjes van

1 like

Ja dat is de dikte idd. Ongeveer .81 millimeter, dat is wel dun voor de conch denk ik. Wel heel mooi!

1 like

Ja ik zie dat het 0,8 mm is. Het is wel speciaal voor een conchpiercing maar het lijkt me ook vrij krap. Gelukkig is m’n piercing al wel helemaal hersteld.

Dan wordt ie eerder te klein/dun toch? Een normale conch is volgens mij 1.6 mm. Maar misschien dat het niet zoveel uitmaakt, lijkt me alleen dat het sieraad gaat wiebelen dan.

Juist niet wiebelen omdat ie strak zit toch? Ik heb op dit moment er gewoon een normaal knopje in, die je bijv. Ook in je oorlel doet dus denk dat het goed gaat. Wel duur voor 1 oorbel, heb volgens mij 23,50 betaald.

Nou een normale conch is volgens mij wel groter dan 0.8 mm, dus dan zou je ruimte over houden. Hebben ze die van jouw met een dunne naald gepierced dan? Maar als je er nu een knopje inhebt zitten zou het idd wel goed moeten zijn. Ik zie zulk soort piercings trouwens ook op Etsy voorbij komen, misschien dat ze daar goedkoper zijn? Tip voor de volgende keer dan haha.

Ik heb hem van Etsy haha, zit veel verschil tussen de prijzen daar. Zag ze van 8 tot aan over de 100 euro. Volgens mij is mijn Conch wel gewoon met een dikkere naald gepierced ja!

1 like

Mijn conch is met 1.6mm gepierced inderdaad.

Ik weet niet met welke maat hij gepierced is, maar een oorbel is 0,8. Zet je een 0,8 piercing in je conch die 1.2/1.6 is gepierced is er wel een kans dat je gaatje ‘kleiner’ wordt en je geen dikkere piercing meer in kan.

Althans dat is wat mijn piercer zei bij mijn lage helix.

Oh mocht je kiezen? Ik had geen keus haha.

Ik denk dat hij wel groter gepierced is dan 0.8 idd. M’n vriendin vertelde hetzelfde. Alleen ik wil er geen dikke piercing in, die staaf dat erin zat na het piercen heb ik na 4 maanden uitgedaan. Kan wel eens kijken of ik die er nog in krijg maar lijkt me dan niet haha. Mijn helix is wel met 0.8 geschoten. Wist niet dat ze bij een helix ook dikker piercen.

In principe wordt kraakbeen bijna altijd op minimaal 1.2mm gepiercet. Sommige piercers piercen zelfs liever alles op 1.6mm.

Het kan wel een beetje wobbly zitten in je piercing, omdat het hard kraakbeen is en niet (zo snel) krimpt zoals het zachte weefsel van je oorlel.

Wel een tof sieraadje trouwens! Hou echt van die kettinkjes bij een conch.

1 like