Piercingtopic

Als jouw helix geschoten is is het idd vaak 0,8 omdat dat ‘standaard’ oorbellen zijn. Maar wanneer er echt een naald wordt gebruikt is het idd afhankelijk van de piercer of het 1,2 of 1,6 mm is.
Maar houdt er dus rekening mee als je er geen echte piercing in wil dat je dus voortaan (of je moet idd gaan oprekken) er alleen ‘normale’ oorbellen in kunt doen. Dus ook geen labret met een platte achterkant oid. Of een ring speciaal voor je conch omdat die eigenlijk altijd minimaal 1,2 mm zijn :blush:

Neemt niet weg dat ik het wel een heel mooi sieraad vind haha!

1 like

Nee ik krijg die dikke staaf er niet meer in nu :speak_no_evil: eigen schuld haha. Ik vond die zo lelijk en lomp. Alle normale oorbellen krijg ik er wel net zo makkelijk in als bij een oorlel. Sinds ik die staaf eruit haalde verdween ook in enkele dagen zo’n lichte bolling achter me oor.

Bij gauge is trouwens hoe lager het nummer hoe dikker de piercing.
Dus 0 gauge is groter dan 4 gauge, daarom was 20 ook het goedkoopst

Ja dat weet ik nu ook voor de volgende keer haha
Heb de hele tijd zin om een nieuwe piercing te laten zetten maar ik zou niet weten welke dus dat slaat nergens op

Oke gelukkig!!

1 like

Ik heb gisteravond m’n tepelpiercings eruit gehaald :frowning: zat er naar te kijken en zag ineens dat aan een kant het staafje echt door m’n tepel zelf zat ipv er onder. Toen ik ze net had heb ik foto’s gemaakt dus die erbij gepakt, en ik denk dat hij in totaal wel 2 mm naar voren was gekomen. Om te voorkomen dat hij zich er helemaal uit zou werken heb ik hem eruit gehaald, maar voelde me zo uit balans met één dus toen heb ik de andere er ook maar uitgehaald :sweat_smile: Vind het wel jammer want vond ze heel mooi maar heb er anderhalf jaar plezier van gehad, en stiekem is het nu ook wel prettig dat ik niet de hele tijd voorzichtig hoef te zijn ermee.

Ahhh wat jammer! Ik heb hetzelfde gehad en zie nu toch wel een littekentje in de vorm van een streepje. Hij was dus echt aan het uitgroeien aan 1 kant. En dat voorzichtig zijn herken ik ook! Dit voelt best wel fijn!

1 like

Hebben jullie tips voor muziek oordopjes bij een (daith) piercing? Mijn oude oortjes passen niet meer omdat m’n piercing im de weg zit.

Ah balen dat jij hetzelfde had! Ik vermoed dat het bij mij een soortgelijk littekentje gaat worden inderdaad. En ja ik vind het ook wel weer chill haha, ging net douchen en kon me daarna gewoon lekker lomp afdrogen zonder mezelf pijn te doen :ok_hand:

Omg dit heb ik ook :cry: maar ik doe alsof ik t niet door heb want ik wil niet dat ie eruit gaat!! Al keek ik net en lijkt ie toch al wel halverwege te zijn :fearful: Morgen maar even langs de shop

waar bestellen jullie mooie oorsierraden? ik ben op zoek naar een rook (ring of barbell) en mooie knopjes , maar de meeste piercingwebsites hebben veel standaard piercings en geen #earparty minimalistische mooie dingetjes :stuck_out_tongue: mag internationaal!

BodyArtForms is echt een aanrader! Maar dan zou ik ff wachten tot er sale is:
https://bodyartforms.com/blog/calendars.asp

Mocht je hulp nodig hebben dan roep maar :blush:

2 likes

oh wow mooi! ga ik even kijken dankjewel :slight_smile:

Ah meiden, zo rot dat die tepelpiercing bij jullie ook uitgroeien. Ik had hem al 3 jaar en was er zo blij mee! :frowning:

@vitaminwater @Nidorina balen dat jullie hetzelfde hebben/hadden! Toch apart hoe dat bij deze piercings zo vaak lijkt te gebeuren, hoor het over andere plekken eigenlijk nooit

Oh wat stom :frowning: Zou het dan aan het verschil kraakbeen/geen kraakbeen liggen misschien?

Hmm ja zou wel kunnen misschien, dat die druk voor het schuiven zorgt. Wel balen zeg, vind 4 van de 12 best veel :frowning:

Nu het toch over tepelpiercings gaat, kunnen jullie mij helpen? Aan beide kanten van m’n tepel komt steeds een wondje (soort bolletje) wat dan open gaat. Is dat een goed teken of is ie dan juist aan het uitgroeien? Heb hem nu 1.5 jaar, gaat steeds op en af…

Zeker een half jaar denk ik. En ja idd, ook pus af en toe

Ik heb hetzelfde, om de zoveel weken komt er aan de zijkant een soort mini puistje, heel irritant. Ben er al meerdere keren mee naar de piercer geweest en daar wordt steeds gezegd: niet aanraken, niet krabben, lang afspoelen onder de douche met een zachte straal, alleen zachtjes ‘wassen’ met Neutral en een gaasje en ook met een gaasje heel zacht afdrogen. Bij mij lijkt het niet een permanente oplossing helaas want het komt toch steeds terug, maar misschien helpt het bij jou wel