Piercingtopic

Ohh heel mooi, denk dat dat wel goed gaat staan!

1 like

Ik ben ook voor een knopje. Vind het nou allemaal net te veel van hetzelfde met overal ringetjes. Ik dacht zelf trouwens aan een rook met een antitragus. Maar mischien wil ook toch wel een daith. Of misschien moet ik gewoon eens even eerst over dingen nadenken en niet gelijk nog meer gaatjes laten prikken. Kan net weer een beetje normaal op een kussen slapen :sweat_smile:

Ik heb inmiddels 1 jaar mijn conchpiercing en ik ben nog steeds verliefd erop :heart_eyes: Binnenkort is het eindelijk tijd voor uitbreiding, ik hoop een faux rook te kunnen plaatsen, als mijn oor daar natuurlijk goed voor is…

Ik wil heel graag een conch maar ben stiekem wel een beetje bang voor de pijn, ondanks dat ik al 4 kraakbeen piercings heb en een dermal :’)

Om je een beetje gerust te stellen :wink: ik vond me conch heel erg meevallen! Zou het gewoon doen het is gelukkig ook zo voorbij :wink:

Ik heb mn tepelpiercing nu een week, het heeft een beetje gebloed aan het begin maar verder heb ik nergens last van. Heb ik gewoon geluk of moet ik me nog voorbereiden op dat het gaat irriteren enz?

Mijn ervaring was precies hetzelfde en hij is bij mij prima geheeld. Ik vond deze qua genezing ook veeeeel prettiger dan mijn kraakbeenpiercings

1 like

Ik vond mijn conch ook heel erg meevallen! Mijn kraakbaan in dat oor was niet heel dik, dat scheelde wel. Maar het is zo voorbij en je houdt er een hele gave piercing aan over!

Klinkt goed!

1 like

Had ik ook, mijn ene is goed geheeld en nergens last van en de andere moppert nog wel af en toe. Hopelijk geneest die van jou goed!

1 like

Ik heb net een klein Orbital ringetje laten plaatsen.
Blij mee.

Ik vond het zetten en de genezing van mijn helix veel pijnlijker dan m’n tragus. Op mijn tragus kon ik diezelfde avond prima slapen en amper pijn aangehad. M’n helix was een stuk vervelender en tijdens het genezen ook vaak ontstoken.

1 like

Wil graag helix piercing vervangen met iets meer speciaals dan een standaard ring. Hebben jullie tips voor leuke merken of winkels/websites. Ik heb er niet veel verstand van dus geen idee waar ik moet kijken.

Qua pijn kan ik het me niet echt meer herinneren. Ik heb mijn helixen al zo lang en destijds laten schieten voordat het (mij) bekend was dat dat gevaarlijk was. (Meer dan 10 jaar geleden) Volgens mij heb ik mijn tragus ook al meer dan 10 jaar en dat was mijn eerste piercing en ik weet nog wel dat ik een beetje draaierig werd na het zetten maar ik weet niet meer of ik lag tijdens het zetten of dat ik na het zetten moest gaan liggen omdat ik wit weg trok. Het deed overigens niet zó veel pijn, het gebeurde gewoon dat ik misselijk werd. Qua heling vond ik mijn tragus wel fijner omdat die meer in je oor zit en ik had mijn helixen dus beide met een schietknopje die dus steeds in mijn hoofd prikte als ik erop lag. Heeft er dus ook mee te maken.

edit: Ik heb trouwens ook een anti-helix en die was wel echt naar met piercen. Veel lastigere plek waar ze echt moesten pielen om de piercing erin te krijgen. En erna voelde ik hem onwijs trekken als ik de spieren in mijn kaak/hoofd bewoog. Deze heeft ook echt een jaar vochtbulten geproduceerd, maar inmiddels is die ook weer een paar jaar goed.

Ik vind een flat ook wel heel erg leuk

Maar waarschijnlijk krijg je eerst een heel lang staafje met een bolletje erop? Ik zie wel op tegen het genezingsproces en een lelijke piercing

2 likes

Je kan vaak wel een mooier uiteinde voor het staafje kiezen dan zo’n bolletje! Een steentje of vormpje. Die zijn vaak wel een stuk duurder, maar dat is het wel waard als je er sowieso 9-12 maanden mee rond moet lopen.

1 like

Ja je kunt inderdaad direct een mooi sieraad uitkiezen (wel even geld lappen dan haha). Bij bijv dare2wear hebben ze die trio met steentjes en die was 60 euro geloof ik (heb ‘m zelf ook). Dat is titanium maar die kunnen ze eventueel anodiseren zodat ie geel/goud wordt. En goud of witgoud kan natuurlijk ook maar dan zit je al wel richting/over de 100 euro.

1 like

Oei dat is wel prijzig haha. Maar het is het wel waard inderdaad. Je loopt er toch lang mee en op werk moet ik mijn haar vast dus dan is het wel opvallend. Zal eens vragen of dat bij queen of rings ook mogelijk is.

In Rotterdam zit ook Classic Glamour. Die doen het volgens mij sowieso!

Heb jij daar iets laten piercen? Hoe is het daar? Qua service en hebben ze veel sieraden daar?