Een piercing is een sieraad. Bij iemand van 80 vraag je toch ook niet waarom diegene nog een ring of oorbellen draagt? Als je het nu wil, gewoon nu nemen. Het kan altijd nog uit.
Is hier iemand die naar de Piercingworkshop gaat van piercingworks op 3 September? Ik heb me voor deze workshop ingeschreven, maar het lijkt me heel leuk om samen met iemand te gaan!
Lijkt me best leuk! Wat is het en wat kost het? Kan niks op hun site vinden haha
Ik heb hier een linkje!
Het is een kleine workshop en kost 25,-
Ik kwam er per toeval op, en het leek me best leuk!
Oh lijkt me heel leuk! Stuur je even een pm!
Nou ik ga morgen waarschijnlijk toch eindelijk een conch laten zetten, zit er al een tijdje over te denken maar schijt 'm ook haha.
In m’n andere oor had ik eerst een dubbele helix, maar die bovenste bleef irriteren en zat niet helemaal mooi, dus nu heb ik er nog maar eentje…maar ga misschien gelijk ook maar even vragen of ze die ook opnieuw kunnen zetten oid. Kan me niet herinneren wanneer ik 'm eruit haalde (ergens voor nov 2018 iig), al best een tijdje terug, volgens mij is ie ook wel dichtgegroeid, maar weet niet of het genoeg is om er daar in de buurt een nieuwe te laten zetten
Oef die piercing workshop vind ik echt helemaal niks. Piercen kun je niet leren met een cursusje van een dag en het feit dat ze “Met de opleiding van PiercingsWorks schiet je straks full-time jouw klanten piercings door het lijf!” in de omschrijving hebben staan doet me echt gruwelen.
Het is ook geen opleiding he! Het is meer een beetje achter de schermen en de kleine dingetjes. Niet dat je die dag al gaat piercen, haha. Dat is naar mijn idee ook echt niet het idee hiervan.
Ik vind de tekst die er bij staat anders wel veelzeggend. Er staat letterlijk bij dat het een opleiding is en “Maak van je passie voor piercings jouw werk!”.
Maar hoe dan ook vind ik dit soort cursussen sowieso niks als het gaat om tattoos en piercings.
Ik heb maandag een conch laten zetten en ben er echt superblij mee!!
Wil er wel uiteindelijk een ringetje in, maar dat duurde 6 tot 9 maanden zei de piercer dus nu vind ik het knopje maar alvast heel cool. M’n hele oor deed de eerste dagen pijn, nu alleen maar het middenstuk. Wel (voor mijn gevoel) een groter oppervlakte van mijn oor dan bij mijn forward helix en lage helix.
Hopelijk ben jij er morgen ook zo blij mee!!
Jaja ik heb m. Compleet verzopen door de regen op weg ernaartoe maar ach haha. M’n 2e helix opnieuw doe ik wel als ik op controle ga voor deze, zodat ik tenminste op 1 kant kan slapen…
Ben benieuwd. Vond de prik meevallen en heb er nu niet echt last van, hopelijk blijft dat zo.
2 weken terug heb ik een rook laten zetten. Heb daarna alleen heel stom met de motor gereden zonder hem af te plakken (met de helm dus best veel druk en viezigheid). Hij is een beetje gaan ontsteken denk ik en nu aan het vervellen en er komt een klein beetje pus uit. Maak hem alleen schoon met Unicura, verder blijf ik eraf. Het is wel een beetje rood, niet dramatisch, en doet ook niet echt pijn. Hoelang zouden jullie afwachten (of andere verzorging?) voor je verdere acties zou ondernemen (huisarts?)?
Oh ja even niet eraan gedacht dat ik nu geen muziek kan luisteren in dat oor. Als het goed is zou het uiteindelijk wel passen dus kan ik weer gewoon m’n oortjes in (denk ik), maar tot die tijd maar ff alleen links. Wel irritant, ik heb regelmatig maar 1 oortje in, maar dat is dus altijd in de kant die nu niet kan dus moet vet wennen
Ik heb regelmatig pus uit m’n piercings gehad en het enige wat bij mij helpt is er afblijven. Zolang het geen pijn gaat doen of echt gaat kloppen is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
Voordat je piercing ontsteekt moet er heel wat gebeuren hoor! Pus is echt geel/groen, je piercing klopt, het doet continu zeer, is extreem gezwollen en is heel warm. Vaak is het gewoon wat irritatie en dus wondvocht wat eruit komt. Dat is heel makkelijk te verhelpen door het in te sprayen met steriele zoutspray één a twee keer per dag, dat een paar minuten laten intrekken en dan afspoelen onder de douche. Niet aankomen verder en niet op slapen. Geen huisarts nodig en ik zou de Unicura achterwege laten. Die kan te agressief zijn
Thanks @Blauwra en @Radio! Ik ben wel gerustgesteld. Maakte me vooral zorgen om het vervellen, omdat ik online las dat dit een teken van afstoting of allergie zou kunnen zijn.
Bij mij was mn conch heel erg gaan vervellen… kwam juist door het schoonmaken. Daar werd mn oor te droog van. Gestopt met schoonmaken en mn oor herstelde vanzelf weer… alleen nog met warm water gespoeld toen…
Vieze foto van vervellend oor
Had ik van tevoren ook, maar vond het echt meevallen! Ik dacht dat dit erger zou zijn dan m’n helixen, maar dat vond ik eigenlijk niet. Of heb je een eerdere negatieve ervaring ermee omdat je het over nieuwe hebt?
Maarja sowieso blijft het spannend natuurlijk!
Ligt er aan wat er in je contract/CAO staat. Als daar specifiek iets staat over het hebben van piercings (dat het niet zou mogen), dan zou ik er navraag naar doen en anders gewoon laten zetten. Overigens zou ik als ze tijdens zo’n gesprek zeggen dat het niet mag, wel aankaarten dat alle overige afdelingen ook gewoon bemand worden door mensen met piercings en je alleen uit fatsoen een gesprek aan ging erover. Ze mogen daar immers geen onderscheid in maken.
Hmm ik heb in april een conch laten zetten en al snel daarna begon 't alweer te kriebelen. Nu willen 2 vriendinnen morgen waarschijnlijk weer naar de piercingshop en ik wil wel mee. Ik zit steeds aan een tragus te denken. Maar ik weet eigenlijk nog niet helemaal zeker welke ik wil… Wat vinden jullie mooi staan bij een conch en drie gewone gaatjes? M’n conch is nu nog een steentje, maar moet later een ringetje worden.
Daarnaast ben ik bezig met motorrijles en moet dus 1-2 keer per week een motorhelm op. Dit maakt me ook aan t twijfelen. Zal 't wel kunnen of zal 't voor irritantie zorgen?