Piercingtopic

Ik heb een recht staafje gekregen. Dat het staafje langer is, is de eerste maanden niet zo erg geloof ik. Dan kan je oor nog uitzetten door de genezing. Een ringetje mocht ik er niet in, omdat als je dan veel meer in de wond drukt als je ligt bijv. Ik heb m nu twee weken en heb nog geen ontsteking of wondvocht of iets gehad. Misschien alsnog een staafje erin @Batalash? Ik kan al best goed slapen op m’n gepiercete oor, maak alleen een klein kuiltje in t kussen waar m’n oor dan in ligt haha.

Mijn vriend wil een tepelpiercing laten zetten (bij zichzelf). Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik daarvan vind, wat denken jullie over tepelpiercings bij mannen?

Mijn ex had een tepelpiercing, ik vind het onwijs sexy.

1 like

Ik vind dat heeel sexy

Ik heb m’n conch sinds april, wilde graag een ringetje maar op aanraden van de piercer toch voor een staafje gegaan. Ik heb ook een mini bultje geloof ik, maar heel af en toe gele korreltjes bij m’n piercing. Vorige week heb ik m’n staafje laten wisselen (omdat ik vrij spontaan een ander sieraadje wilde). Kun jij niet alsnog naar de piercer terug gaan en het laten verwisselen door een staafje? Als ik het na 4 maanden kon, kan dat bij jou ook wel!

Ik maak trouwens voornamelijk schoon met die ene spray die hier laatst genoemd werd. Maar niet eens meer heel regelmatig :see_no_evil:

Dit maakt zeker wel uit voor de genezing. Heel veel zelfs. Bij ons in de shop piercen we eigenlijk niks met een ring, behalve een daith/septum/lobe. Je maakt namelijk een recht kanaal om er vervolgens een sieraad met een curve in te stoppen. Dat het gaat irriteren is dus helemaal niet gek, want je lichaam probeert het te fixen. Zou er lekker een titanium staafje in laten zetten, verder met rust laten en niet op slapen en ik garandeer je een blije piercing!

Snap niet dat je piercer zo eigenwijs blijft volhouden, zou je sowieso aanraden om dan even langs een andere shop te gaan! Desnoods degene waar ik werk :blush:

@Hacienda een cbb klinkt me niet helemaal lekker in de oren, onder andere om bovenstaande reden. Ik ben gepiercet met een recht staafje en een disk aan de achterkant. Dat het sieraad lang is, is echter niet zo gek, want dat is om de zwelling in het begin op te vangen.

1 like

Snap wat je bedoelt! Hij is zelf totaal niet ordinair, maar ben bang dat een tepelpiercing 'm dat wel gaat maken.

Ach, als hij er gelukkig van wordt.

Vind ik helemaal niks. Nu ik er zo over nadenk vind ik eigenlijk geen enkele piercing bij mannen aantrekkelijk.

Wat is jullie ervaring met het gebruik van zoutoplossing neusspray voor kinderen ipv “echte” zoutoplossingspray speciaal voor piercings? Ik ga zo een conch laten zetten dus ik wilde die laatste alvast bestellen, maar de verzendkosten zijn hoog. Kinderneusspray kan ik gewoon bij het Kruidvat halen :stuck_out_tongue:
Bij de piercer kan ik niet niet halen want hij beveelt unicura aan, daar ben ik niet zon fan van

Als je toch in de stad bent, misschien hebben ze de zoutoplossing ook wel bij andere piercingzaken. Ben zelf een fan van de speciale zoutoplossing en ga daar al voor mijn gevoel snel doorheen. Wil niet eens weten hoe snel dat zou zijn met een neusspray

Er zit hier helaas niks in de buurt : (

Dat schiet niet op dan.

Zout oplossing is zoutoplossing toch? Zolang het nacl 0.9 % is maakt het denk ik niet uit in wat voor omhulsel het zit.

(Geen medisch expert of gecertificeerde piercer hier maar maak alleen gebruik van m’n gezonde verstand )

1 like

Oke ik ben even met mijn gezonde verstand de winkel in gegaan, en heb kleine flacons NaCl 0,9% gehaald die normaal voor oogspoelingen gebruikt worden. Dan stop ik het zelf wel even in een spuitflesje.
Vertrouwde overigens de neusspray niet helemaal want die had te veel ingrediënten

Tering wat deed het zetten pijn

1 like

Pff ik weet dus precies wat ik wil op de plek van dat zilveren ringetje, maar alles wat erop lijkt kost minstens 100 dollar en is vaak ook nog een pre-order waar je 3 tot 6 maanden op moet wachten en zoveel geduld heb ik niet :frowning: Mijn piercer maakt wel ook zelf sieraden, dus ga denk ik binnenkort eens informeren wat dat zou kosten. Of als iemand nog een gouden tip heeft voor een gouden/goudkleurige end (mag wat mij betreft ook geanodiseerd titanium zijn) in een peer/druppelvorm met opaal hoor ik het graag :grin:

Ah wat balen! Heb er niet superveel verstand van maar ik denk dat dat best zou kunnen ja? Bij mij was het probleem dat het gedeelte waar een rook normaal aan de achterkant doorheen gaat, vastzit aan m’n hoofd in plaats van ‘los’ is. Wel een ander probleem dus maar ik ben heel blij met de oplossing! Tom van Pie.rcing St.udio Utre.cht heeft alles bij mij gezet op één helix na. Ben er heel tevreden over, hij weet echt goed waar hij het over heeft, kijkt naar wat mooi past bij je oor en piercet heel netjes. Weet niet of het in de buurt is voor je maar zou zeker aanraden om daarheen te gaan :blush:

1 like

Ik heb toen zelf zoutoplossing gemaakt. Water koken, zout erin doen, af laten koelen en in zo’n leeg spray dingetje doen. Is me super goed bevallen, is natuurlijk en kon altijd meer maken als het nodig was. Mijn piercing is ook heel goed en snel genezen.

Ik heb een gouden end met steentje in de vorm van een druppel van BLVA! Ze hebben vast ook met opaal. Was wel richting 200 euro dus aan de hoge kant :sweat_smile: ik kijk vaak op etsy naar piercings dus zal erop letten!

1 like

Maar de pijn is het helemaal waard!

Ohh die is vast prachtig, BVLA is zo mooi :heart_eyes: Voor mij wel een beetje boven budget helaas… Etsy is wel een goeie, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Thanks :blush: