Piercingtopic

Ik denk dat een tragus heel mooi staat!

Ik heb mijn tweede gaatjes sinds April, maar om en om zijn ze na twee weken geirriteerd. Dan is het even pijnlijk + pus, en als ik ze dan even schoon maak dan heb ik weer twee weken geen last. Zitten nu nog steeds zweerknopjes in. Wat kan ik het beste doen?

Niks haha. Zoveel mogelijk afblijven. Bij mij duurde het ruim 9 maanden voordat mijn tweede gaatjes helemaal rustig waren.

Oke! Dan blijf ik geduld houden, haha. Het idee voor derde gaatjes is namelijk ook al aan het kriebelen, maar ik denk dat het beter is om dat even over te slaan tot het rustig is.

Ik zou wachten tot je klaar bent met motorrijles. Dat gaat geheid voor veel irritatie zorgen, niet alleen de frictie maar ook het zweet/de bacteriën uit zo’n helm.

@Negativ je kunt altijd eens kijken naar titanium of volledig gouden sieraden (de knopjes van de juwelier zijn vaak zilver of chirurgisch staal, en dat kan voor veel irritatie zorgen). Voor de rest misschien een steriele zeezoutspray aanschaffen en daarmee behandelen. En er verder vanaf blijven dus haha.

Zoveel mogelijk afblijven inderdaad. En ondanks dat het afgeraden wordt werkte sterilon op dit soort momenten het beste bij mij

Tip: goed opletten bij het afdrogen van je gezicht. Ik heb mijn verse piercing er zo twee keer uitgetrokken en dat was pijnlijk + kon terug langs piercingshop want kreeg ze zelf niet in.

1 like

Ik heb mijn 3e gaatje een dag na mijn 2e laten schieten en nergens ‘meer’ last van gehad, had zoiets van ‘als het dan irriteert het liefst maar tegelijk :raising_hand_woman:t2:

1 like

Bij mij hielp het om om te wisselen naar normale knopjes ipv die standaard dingen. Normale uit de winkel zijn een stuk dunner dan die knopjes die je er in eerste instantie in krijgt, ik heb het idee dat dat wel hielp.

1 like

M’n tepelpiercing heeft echt superveel wondvocht steeds, ben zo bang dat m’n tepel hem eruit aan het werken is haha ik vind hem nog steeds zo moooooi :sob: heb 't laatst ook aan m’n moeder opgebiecht en zij vindt 'm niet eens zo lelijk haha

Dat deed ik in eerste instantie ook, maar toen begon alle ellende. Heb daarna toen andere zweerknopjes aangeschaft.

Hoe lang heb je hem al? Ik heb nog steeds 0,0 last ervan gehad en vind het zo gek.

@Dombo maar is het niet beter om een dikker staafje erin te hebben juist? Anders wordt dat gat misschien te klein om er iets door te doen. Ik zou gewoon je zweerknopjes inhouden @Negativ

Ik denk nu drie maanden! In 't begin was hij ook heel rustig, nu sinds een paar weken wel veel wondvocht. Maar verder is ie ook wel rustig dus ik maak me niet heel veel zorgen. Moet eigenlijk weer even zeezouten want dat doe ik nooit haha.

1 like

Ik heb m’n conch nu dus ongeveer een week en heb er eigenlijk geen last van, behalve met schoonmaken. Ik heb zo’n zoutspray waarmee ik 2x per dag met een gaasje de piercing moet schoonmaken maar merk gewoon dat het dan steeds een beetje pijn doet ook daarna, omdat er dan wat beweging in komt oid. Verder zie ik niks aan mn oor, niet dik, geen troep… Dus ben eigenlijk geneigd niet meer steeds die spray te doen maar t gewoon goed schoon te spoelen onder de douche en er verder vooral van af te blijven. Volgens mij hebben hier meer dan gewoon zo laten genezen toch?

1 like

Ja zo doe ik het ook! Was vorige week nog bij de piercer voor een check-up en die zei ook dat je na een paar weken over kan gaan op gewoon water (evt met zeep, maar dat irriteert bij mij alleen maar).

1 like

Ik laat altijd mijn piercings zo genezen. :ok_hand:t2: Kan me de laatste keer niet eens herinneren dat ik iets anders heb gebruikt, dat moet wel 10 jaar terug zijn ofzo.

1 like

Ja ik doe ook alles au naturel!

2 likes

Ik ga vanmiddag mijn dubbele forward helix eindelijk laten zetten :heart_eyes: zin in!

4 likes

Aah vet. :heart: Ik heb het nu meer dan een jaar en ik vind het nog steeds zo mooi. Het is best wel subtiel maar toch anders.

1 like

Jaaa vind het ook zooo mooi, benieuwd hoe het er uit ziet zo :). Hoe vond je de pijn?