Piercingtopic

Mag ik vragen waarom je het nog een keer gaat doen als het nu al een paar keer mis is gegaan? Dit lijkt me eigenlijk zeer onverantwoord, vooral als je iets voor school wil produceren erover. Betaal dan een paar tientjes extra voor een getrainde piercer.

—-

Zijn jullie ook zovaak balletjes kwijt? Soms ben ik balletjes kwijt zonder dat ik het door heb.

1 like

Ik ga ook naar een piercer en naar een juwelier! Ik vond het eerst ook heel onverantwoord, maar iedereen deed het vroeger zo en ik ken meiden die 7 gaatjes hebben geprikt met zo’n apparaatje, dus ik maak me niet zo’n zorgen

Ik weet niet of ik het nou too much vind of niet.

Gets mn oor is helemaal glimmend.

8 likes

Neejoh leuk

2 likes

Ik vind het er erg leuk uit zien!

2 likes

Ik heb eentje met een plat achterkantje en aan de voorkant een blauw steentje, heel subtiel.

1 like

Dit is wellicht ongevraagd advies van een ex-piercer: er zit best veel beweging in je oor (je ligt erop, je haar komt erlangs, je draagt een koptelefoon of komt aan je oor vanwege oordopjes). Een ringetje is erg beweeglijk en kan door dat herhaaldelijk bewegen wat beschadiging veroorzaken in je huid, vandaar de constante irritatie. Ik ben zelf nooit zo een groot fan geweest van ringetjes in kraakbeen. Je kunt zoals boven benoemd inderdaad een labretstaafje gebruiken. In ieder geval tot het weefsel wat rustiger is. Je kunt daarna nog kijken of het niet het materiaal is waar je last van hebt, sommige mensen reageren bijvoorbeeld slecht op staal, dus dan kun je eventueel een bioplastringetje proberen. Succes!

1 like

ik heb zelf meer succes gehad met zo’n flexibel staafje (wat ze ook doen voor zwangere vrouwen met buikpiercing zeg maar). goede lengte pakken (niet te strak, want dat irriteert) en je kunt er de bolletjes van je metalen piercing opdraaien. de flexibiliteit van het plastic staafje zorgde er bij mij voor dat ik minder irritaties had.

side note: uiteindelijk waren tepelpiercings toch geen succes bij mij, en heb ik ze na 1x opnieuw piercen en opnieuw proberen, er ze toch permanent uit moeten halen omdat ze eruit groeiden. bij sommigen borsten lukt het gewoon niet zei mijn piercer!

1 like

Het staafje door een ringetje kunnen vervangen (hij is daarom ook wat rood) maar ik ben er echt blij mee haha

18 likes

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een smiley piercing?

Ja, makkelijkste piercing die ik heb. Zetten was even een seconde een gemene prik maar niet echt pijn, genezen ging ook enorm snel. Wel erg wennen het gevoel in je mond.
Hij is alleen een beetje gemigreerd. Heb na 1,5 jaar nog geen last van verschoven tandvlees of iets.

2 likes

Bedankt voor je reactie! Dat zijn inderdaad alle vragen die ik had.
Ik ga er denk ik voor. Het lijkt me niet dat het veel kwaad kan als je hem er direct uithaalt zodra je iets van schade merkt, dus ik durf de gok wel te nemen.

2 likes

thanks!!

Ik heb vier weken geleden een ‘helix’ in het midden van de buitenste rand van mijn oor laten zetten (geen echte helix dus). Nu heb ik sinds een paar dagen vreselijke last en pijn, ik denk dat ik er per ongeluk op heb geslapen. Maar nu is mijn hele bovenste oorschelp tot aan het midden roodpaarsig verkleurd. Je ziet ook echt een duidelijke scheiding op de plek waar mijn oor weer normaal kleurt. Iemand een idee of dit vanzelf wegtrekt? Als ik ga googlen lijkt het te gaan om een bloeding in het kraakbeenvlies en een beginnend bloemkooloor… Dit is te verhelpen door een arts een kleine incisie te laten maken zodat de bloedprop verwijderd kan worden. Maar nu vraag ik me af of mijn zorgen terecht zijn of dat dit iets is wat normaal is bij de genezing van een piercing (en dan dus niet direct, maar een paar weken later…) Iemand ervaring of tips?

Wauw, heel mooi deze!
Hoe lang duurde het voor je er een ringetje in gedaan hebt?

Wat rot zeg, heb werkelijk geen idee maar zou dit zelf met mijn piercer en/of huisarts overleggen. Of gaat 't inmiddels al beter? Hoop 't voor je!

Naar de piercer gaan, zo snel mogelijk!

Ik moet echt weer met een pleister op mijn neus gaan slapen… Heb vannacht met mijn nagel mijn neuspiercing er voor 2/3 uitgewipt :flushed: Deed echt zeer en in mn moeheid ramde ik hem gewoon terug. Maar ben echt bang dat dit een keer ongemerkt gaat gebeuren

Mooi! Hoe heet deze plek?

Antitragus volgens mij

1 like