Piercingtopic

Hoi! Ik denk eraan om een rook piercing te laten zetten, en dan het liefst goud. De piercer bij mij in de buurt zei dat ze goud niet doen, maar wel titanium anodiseren zodat het goudkleurig wordt. Als ik Google vond ik sommige foto’s waar het er wel mooi uitziet, en sommige waar het heel geel/groen of geel/oranje lijkt. Heeft iemand ervaring met hoe dit er in het echt uitziet? Ik zou de piercing uiteindelijk toch vervangen voor goud, maar ik ben bang dat het genezen lang duurt waardoor ik lang met een sierraad loop wat ik misschien niet mooi vind.

Ik heb anodized titanium in m’n rook (het onderste bolletje, het sieraadje is wel goud) en in m’n daith. In de rook zie ik het nauwelijks eerlijk gezegd. In m’n daith zie je wel dat het iets minder geelgoud is dan echt goud. Het heeft heel iets een groene teint, maar niet superstorend. Maar dat is dus best een grote ring. In m’n rook is het dus alleen het staafje en balletje en merk je eigenlijk niet op dat dat niet echt goud is. Een staafje van goud doen ze volgens mij sowieso niet zo snel (kost ook een godsvermogen haha)

1 like

Het was mijn pijnlijkste piercing maar de pijn duurt wel maar kort.

1 like

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik daarvoor tot dat ik hem vervang voor goud.

Sowieso verstandiger om eerst met titanium te beginnen hoor! Want je krijgt eerst een lang staafje en die moet later ook nog vervangen worden door een korter staafje. Beetje zonde als je dan gelijk een gouden staafje aanschaft (á €50 tot €65 euro ongeveer) die je vervolgens niet meer gaat dragen en waarvoor je dus ook weer een nieuwe moet kopen. Dit is goud geanodiseerd titanium en komt imo dichtbij hoe het in het echt is:

Houd er rekening mee dat een rook 6 tot 9 maanden nodig heeft tot het genezen is en na 2 à 3 maanden zal je staafje ingekort moeten worden. Soms zelfs nog een tweede keer voor je ‘definitieve’ maat.

Hier ook weer blij, want heb mijn mini stackje weer iets kunnen vergroten en zit op 3,2mm nu. Mijn BVLA sieraden zijn ook binnengekomen dus je ziet ook één van mijn geelgouden ends met diamant :heart_eyes: sorry voor mijn erg zichtbare poriën:

Ennnnnn mijn Megalodon weights met maansteen zijn binnen en ben helemaal in love:

En en ennnn mijn laatste blije update is dat ik eind januari mijn oorlellen laat scalpellen! Zal dan van 14mm naar zo’n 30mm gaan :partying_face:

11 likes

Dankjewel voor je reactie :blush: ik ben weer wat wijzer. En gave piercings!

1 like

Thanks!

De artist gaat dan een deel wegsnijden (scalpellen dus) uit mijn oorlellen om ze groter te maken, maar ook beter gevormd. Heb namelijk nog best wel wat ‘oor’ over boven mijn gestretchte lobe en ze zijn ook een beetje ongelijk, dus dan heb ik mooiere en grotere oorlellen :blush:

1 like

Nee maar ik vond ze sowieso al cool!

Heb je een foto van hoe zoiets eruit zou komen te zien? Ben heel benieuwd!

Aantal voorbeelden:

Bij mij is m’n linkerkant gescalpelled, nouja eigenlijk gepuncht. Maar ik werd niet gehecht, word jij dat wel?

Punchen is wel een heel ander proces dan scalpellen though :blush: en word idd helemaal gehecht.

Oh oké, dacht dat het ongeveer hetzelfde was. Dan ga ik ff googlen naar het verschil haha. Ik had van 25 naar 30 dacht ik, is alweer een tijdje geleden. Niet als beginnetje.

Ik vind het mooi staan, maar niet per se mooier.

1 like

Ik heb hem een maand geleden laten zetten en vond het serieus het meest pijnlijke wat ik ooit heb meegemaakt :flushed: tot een paar uur daarna zelfs. Maar daarna bijna geen last meer van gehad. Kan er gewoon normaal op slapen zelfs. En dat terwijl ik er een ringetje in heb en dat is blijkbaar normaal niet echt de bedoeling (wist ik niet totdat ik hier een foto had gepost)

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben gister in Utrecht bij Le Sting geweest en heb hem laten zetten van geanodiseerd titanium. Ik ben er blij mee :grin:

14 likes

Ik zou een tragus en een flat helix sowieso supertof vinden voor meer ‘balans’:

Maar ja, een conch zou hier ook goed bij passen imo haha.

@camper lief, thanks. Kan me voorstellen dat het er heftig uitziet haha. Op een of andere manier kijk ik er niet echt tegenop, omdat het ‘maar’ oorlellen zijn, maar goed. We gaan het zien :sweat_smile:

2 likes

Ik heb zojuist een conch laten zetten, en het is me 100% meegevallen. De piercing erin doen, deed meer pijn dan het piercen zelf.

5 likes

Niet persé mooier, maar ik heb alleen een piercing in m’n linker en dat is nu wel m’n lievelingstiet geworden ofzo.

5 likes

2 maanden geleden een septum laten zetten. Maar nu ben ik opzoek naar een kleine (4mm) circular barbell of segment clicker. Heb nu 6mm maar die is vrij groot, iemand enig idee waar ik zo’n mini ding kan vinden (of laten maken) :sweat_smile:

1 like