Piercingtopic

Dan geneest het fisteltje terwijl de piercing naar boven zit. Heb gehoord dat het dan sneller vervelend gaat zitten als je hem dan normaal gaat dragen.

Als het toevallig titanium is ipv zilver, dan zou je ‘m kunnen laten anodiseren bij een piercing shop (bij dare2wear kunnen ze dit). Ik heb dat ook gedaan met m’n daith ring omdat ik tijdelijk een grotere moest en geen zin had om een echt gouden te kopen voor een tijdelijke ring.

1 like

Anodiseren was gratis bij aanschaf van het ringetje! Het kan wel een dag duren omdat ze ‘m eerst weer moeten steriliseren en dan dat pas kunnen doen, dus misschien moet je 2x (ik zou even mailen/bellen om dit na te vragen)

Ik heb er verder geen ervaring mee hoor! Haha. Maar heb het ooit van een piercer gehoord en het leek me wel logisch. Een septum gaat ook niet echt door kraakbeen, dus wie weet dat het absoluut niet speelt hoor, haha.

Bedankt voor de reacties! Ik hou hem voorlopig ingeklapt, het gaat heel makkelijk. Of ik doe m’n neuspiercing binnenkort even uit, vind het anders too much. Volgens mij zei de piercer dat uitgeklapt beter is.

Maar het piercen was een drama. Hij was verkeerd geprikt en toen moest het opnieuw, wat super zeer deed. Maar hij zit en nu geen last meer!

Is het sieraad groot? Ik twijfel nu ook enorm, maar denk dat het mij niet staat.

Ja ik vind hem groot en lelijk haha, zo’n half ringetje met 2 balletjes. Ben blij als die uit mag.
Ik zou het gewoon doen als het je leuk lijkt! Als je het uiteindelijk niks vindt hou je er toch geen zichtbaar litteken aan over.

Hoe pijnlijk is het om een conch te laten zetten? Ik heb een forward helix wat ik echt een piece of cake vond, en een tragus waar ik bijna ko ging :smirk:

Volgens mij zijn de meningen verdeeld, maar in mijn herinnering vond ik 'm niet of nauwelijks pijnlijker dan mijn 2 helixen

Hoi! Ik denk eraan om een rook piercing te laten zetten, en dan het liefst goud. De piercer bij mij in de buurt zei dat ze goud niet doen, maar wel titanium anodiseren zodat het goudkleurig wordt. Als ik Google vond ik sommige foto’s waar het er wel mooi uitziet, en sommige waar het heel geel/groen of geel/oranje lijkt. Heeft iemand ervaring met hoe dit er in het echt uitziet? Ik zou de piercing uiteindelijk toch vervangen voor goud, maar ik ben bang dat het genezen lang duurt waardoor ik lang met een sierraad loop wat ik misschien niet mooi vind.

Ik heb anodized titanium in m’n rook (het onderste bolletje, het sieraadje is wel goud) en in m’n daith. In de rook zie ik het nauwelijks eerlijk gezegd. In m’n daith zie je wel dat het iets minder geelgoud is dan echt goud. Het heeft heel iets een groene teint, maar niet superstorend. Maar dat is dus best een grote ring. In m’n rook is het dus alleen het staafje en balletje en merk je eigenlijk niet op dat dat niet echt goud is. Een staafje van goud doen ze volgens mij sowieso niet zo snel (kost ook een godsvermogen haha)

1 like

Het was mijn pijnlijkste piercing maar de pijn duurt wel maar kort.

1 like

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik daarvoor tot dat ik hem vervang voor goud.

Sowieso verstandiger om eerst met titanium te beginnen hoor! Want je krijgt eerst een lang staafje en die moet later ook nog vervangen worden door een korter staafje. Beetje zonde als je dan gelijk een gouden staafje aanschaft (á €50 tot €65 euro ongeveer) die je vervolgens niet meer gaat dragen en waarvoor je dus ook weer een nieuwe moet kopen. Dit is goud geanodiseerd titanium en komt imo dichtbij hoe het in het echt is:

Houd er rekening mee dat een rook 6 tot 9 maanden nodig heeft tot het genezen is en na 2 à 3 maanden zal je staafje ingekort moeten worden. Soms zelfs nog een tweede keer voor je ‘definitieve’ maat.

Hier ook weer blij, want heb mijn mini stackje weer iets kunnen vergroten en zit op 3,2mm nu. Mijn BVLA sieraden zijn ook binnengekomen dus je ziet ook één van mijn geelgouden ends met diamant :heart_eyes: sorry voor mijn erg zichtbare poriën:

Ennnnnn mijn Megalodon weights met maansteen zijn binnen en ben helemaal in love:

En en ennnn mijn laatste blije update is dat ik eind januari mijn oorlellen laat scalpellen! Zal dan van 14mm naar zo’n 30mm gaan :partying_face:

11 likes

Dankjewel voor je reactie :blush: ik ben weer wat wijzer. En gave piercings!

1 like

Thanks!

De artist gaat dan een deel wegsnijden (scalpellen dus) uit mijn oorlellen om ze groter te maken, maar ook beter gevormd. Heb namelijk nog best wel wat ‘oor’ over boven mijn gestretchte lobe en ze zijn ook een beetje ongelijk, dus dan heb ik mooiere en grotere oorlellen :blush:

1 like

Niet per se nee!

1 like

Nee maar ik vond ze sowieso al cool!

Heb je een foto van hoe zoiets eruit zou komen te zien? Ben heel benieuwd!

Aantal voorbeelden: