Piercingtopic

Wat @oliverqueen zegt, inderdaad! Of misschien toch kijken voor een retainer? Ik heb dunne (maat 20?) screw retainers die best buigzaam zijn, lijkt mij fijner bij kickboxen mocht iemand er tegenaan stoten. In combinatie met tape wellicht een goede optie.

Ik zou wel navragen of je überhaupt een piercing in mag hebben. Ik heb ook aan martial arts gedaan, maar moest alles uit. Niet alleen voor de eigen veiligheid, maar ook voor die van de ander.
(edit: toen had ik de neuspiercing nog niet, dus geen ervaring daarmee)

1 like

Ik heb hem nu 2 en een half jaar en als hij er een dag uit is moet ik hem al laten herprikken. Je neus is zo goed doorbloed en dat gaat zo snel weer dicht, dus ik zou hem er niet zomaar uithalen als ik jou was

2 likes

Dank voor alle reacties! De piercing uitdoen lijkt mij inderdaad geen optie, dus zal even navragen of de retainer en afplakken een oke optie is. Om eerlijk te zijn dacht ik eigenlijk alleen aan de eventuele klappen die mijn neus en het staafje niet goed doen, maar de veiligheid van iemand anders staat ook voorop!

1 like

Zojuist voor elkaar gekregen het balletje van m’n conch te verliezen en kan natuurlijk nergens terecht met de kerst🙃 zit er nu bijna 2 maand in. Heb het sieraad er nog wel inzitten en voor nu dichtgetaped, heeft iemand anders nog tips/oplossing for the time being?

Een tip waar je nu niks aan hebt, is om een paar reserveballetjes thuis te hebben liggen.

1 like

Cool!!!

1 like

Ik denk dat mijn tepelpiercing aan het uitgroeien is. Hij is in ieder geval helemaal scheef gegroeid. Iemand hier ervaring mee? Kan ik hem eventueel gelijk opnieuw laten piercen of moet ik eerst deze eruit halen en dicht laten groeien?

Ik heb vandaag na 4 jaar de moed bij elkaar geraapt om mijn rook te laten wisselen, heeft al die tijd zo’n lang staafje ingezeten :sweat_smile:.

6 likes

Ja precies, was ik al bang voor :sob:
Baal er echt van. Wil m er niet uithalen. Ohh en het feit dat hij dan opnieuw gepierced moet worden, nu al klamme handen weer van haha

Iemand wel eens een rook laten zetten bij Body Cult?

ja balen he. Ohh succes!

Ja bij Body Cult in Utrecht een aantal jaar geleden

Moet ie helemaal genezen zijn om m te laten vervangen? Het staafje van mijn conch is ook na 4-6 weken (weet niet meer precies) vervangen voor een korter staafje, omdat dat langere staafje ook meer bewoog dus dat is ook niet ideaal voor de genezing dan

Ik ook daar, vind dat een heel fijne shop, heb al mijn andere piercings er ook laten zetten (en ben een keer mee geweest met een vriendin die daar out ging en toen waren ze ook heel lief).

Edit: @CTFxC

Was ik jouw vriendin? Ben daar ook 1x out gegaan haha. Maar inderdaad opzich een prima shop, heb er twee of drie piercings laten zetten. Ben daarna alleen wel overgestapt naar magic piercing in Utrecht. Ook een hele fijne shop met echt professionele piercers. Ik vond het daar vooral fijn dat je altijd dezelfde piercers hebt, bij body cult wisselde dit nogal toentertijd.

1 like

Haha denk 't niet, zover ik weet heeft ze het bij die ene gelaten. Ik ben altijd door dezelfde twee piercers geholpen daar trouwens! Maar nu al een tijdje niet meer geweest.

Hahah nee, die vriendin die er bij mij bij was die heeft zelf helemaal geen piercings ook. Oh dat is wel beter. Dat ik er geweest ben is echt wel een aantal jaar geleden hoor. Toen ben ik eigenlijk elke keer door iemand anders geholpen, ook door slecht Engels sprekende werknemers. Dat vond ik het enige minpuntje

1 like

Na drie jaar eindelijk weer eens een nieuwe!
afbeelding

Waarom ligt m’n oor? :thinking:

9 likes

Dit is mijn oor.
Het is opzich helemaal naar m’n zin maar gaatje 3 en 4 in m’n oorlel zijn heel lelijk. Gaatje 3 zit te laag en 4 te dicht bij 3. Gaatje 3 is ook nog eens een hele rare vorm een lelijke streep ofzo…
Zouden die gaatjes op de een of andere manier weg kunnen?

Van m’n helixen stoor ik me trouwens altijd aan de achterkantjes. Die zijn groter dan de knopjes aan de voorkant eigenlijk. Wou dat ze gewoon vanzelf bleven zitten zonder die lelijke pinnen aan de achterkant

2 likes

Kan je geen sieraad gebruiken dat een soort half boogje is? Dus het knopje van de achterkant is zeg maar je 2e helix.

1 like