Piercingtopic

een soort hoefijzer die door beide gaatjes gaat? dat je aan de ahcterkant tussen de gaatjes een staafje ziet…

pfoe hee das een goed idee! maar waar vind ik zoiets… dat moet ik dan misschien maar laten maken…

Yes precies! Geen idee of dat bestaat eigenlijk.

Ja dat, of er een piercing in doen ipv een oorbel. (Of misschien heb je dat al en vind je het nog steeds te groot?)

Momenteel heb ik in beide oren drie gaatjes, en in een oor in het midden van mijn oor nog een piercing. Lekker onscherpe foto maar even voor het idee :joy:

Nu begint het weer te kriebelen om nog een oorbel/piercing erbij te nemen.
Ik wil er denk ik een boven het eerste en tweede gaatje. Weet iemand de naam hiervoor?
En wat zouden jullie doen? Beide oren? Of het oor waar al een piercing zit of juist het oor waar alleen de drie gaatjes zitten?
Of hebben jullie nog andere ideeën voor toffe plekken?

1 like

Ah wat tof! Ik heb daar ook een oorbel en @Dazed ook, maar heb echt geen idee hoe het heet. Ik denk trouwens dat een rook ook heel leuk erbij zou staan!

Dit is mijn oor met hoge oorbel zonder naam, toen mijn rook net gepierced was. Zit ondertussen ook weer een helix bij.

c4a518e8db4c87e1ea3e5da10a71a2c344bb2ee9_2_375x500

3 likes

@Taksi ik denk ook dat een rook er mooi bij zou kunnen staan! Volgens mij noemde mijn piercer het trouwens een high lobe? Maar weet niet of dat de officiële naam is. Ik heb hem zelf aan de kant waar ik ook m’n helixen en faux rook heb want ik vond hem er mooi bij combineren, maar ik wil nu nog wel graag een derde gaatje en een tragus aan de andere kant zodat het iets meer in balans is. Twee kanten zou ik zelf niet zo snel doen, wat piercings betreft ben ik toch wel gek op asymmetrie.

dit is hem bij mij, de zilveren helix is inmiddels vervangen door een steentje in een gouden zetting, en ik wil er eigenlijk ook zo'n trinity ding als @Rozevarken heeft in

2 likes

@Dazed wauw dankjewel voor jullie antwoorden! Jaa ik denk dat een rook ook heel tof is! Maar daar moet ik echt wel even goed over nadenken Haha ben echt bang voor de pijn :joy:.

Maar vind die high lobe wel heel tof staan bij jullie allebei :blush:! Ik ga er even goed over nadenken en anders even bij een piercer langs om te vragen wat hij denkt!

Ik was weer eens lekker impulsief Haha dus toch maar een high lobe laten schieten :joy:

9 likes

Mooi!

Ik heb gisteren een daith piercing laten zetten en ben er zo blij mee! Vond hem wel echt megapijnlijk en moest zelfs even gaan liggen omdat ik duizelig werd :sweat_smile:

En word helemaal enthousiast van dit topic. Dit is mn eerste piercing, maar geloof dat er snel meer bijkomen in mn andere oor!

8 likes

Oh super tof! Ik wil deze ook, maar de pijn weerhoudt me een beetje… Ik heb wel een conch, daar is 't kraak een ook wel dikker maar weet niet of 't te vergelijken is.

Volgende week ga ik weer naar de shop. Ben redelijk zeker van 't volgende:

In 't oor waar ik een conch heb wil ik nu het staafje vervangen door een simpel ringetje.

En dan dit (dat boogje)

En misschien nog een tragus in datzelfde oor, als dat kan/mag.

En in 't andere oor wil ik later misschien wel dit

2 likes

Iemand nog een idee. Was na 5 dagen over en nu ineens weer open met pussigachtige troep :cry: wat doe ik fout?

Ik probeer te voelen of je neusvleugels van kraakbeen zijn hahaha maar als dat zo is dan kan je het niet echt oprekken, dan zou je kraakbeen weg moeten halen (door piercen) als het gaatje groter moet zijn. Misschien dat het daar door komt? Zou even langs de piercer gaan voor advies, misschien helpt het om je oude ringetje terug te laten zetten

Verder vooral afblijven en zeezouten wil ook nog wel eens helpen

1 like

Ik heb 3 weken geleden een conch laten zetten, super blij mee! Gaat ook super goed gelukkig. Merk dat het qua heling een prettigere plek is dan de helix, daar stootte ik veel meer tegen aan. Kan alleen niet wachten totdat ik weer lekker op mijn zij kan slapen haha

Heb m dankzij jou/forum ook net laten doen! Blij mee :smile: Helaas durfden ze een derde gaatje niet aan vanwege kraakbeen. Maar wel goed dat ze dat serieus namen, ga die zsm piercen. Iets heftigers durf ik nog niet aan na m’n tragus fiasco

1 like

Aaah leukleuk!! Heb je een foto :smile:?

Ja bij mij is het derde gaatje nog net geen kraakbeen dus dat scheelt dat die ‘gewoon’ geschoten kon worden :blush:

Tragische fiasco? Ik heb iets gemist denk ik :see_no_evil:

Ahhh door het gepraat hier over tepelpiercings, mis ik de mijne zo erg pfff.
Toen ik 19 was, heb ik er 1tje laten steken maar die wou maar niet genezen. Na een jaar of zo uitgehaald, een paar maand gewacht zodat m’n tepel terug dichtgegroeid was en dan weer laten steken. Jammer genoeg zat die veel lelijker en al zeker na een halfjaar hem eruit moeten halen want ontstak heel veel.
Na nog een halfjaar heb ik dan mijn andere tepel geprobeerd, maar ook daar na een jaar uitgegroeid. Zo stom!!

Ik vond het zo ontzettend mooi, ben ook meer van mijn borsten beginnen houden zo (zelfs nu zonder een piercing vind ik ze mooier dan een aantal jaar geleden).

Het is nu ondertussen denk ik 2 jaar geleden of zo dat ik de laatste eruit haalde, maar door deze berichten, voel ik het toch weer kriebelen om opnieuw te proberen.
Ik heb nu op beide tepels twee cirkeltjes als litteken (dus de plaatsen waar de piercing door m’n tepel ging) en dat vind ik best wel jammer. Zeker m’n ene tepel ziet er een beetje vreemd uit. Plus ik voelde mij altijd zo ontzettend belemmerd tijdens de seks. Juist omdat ze slecht genazen, was ik heel voorzichtig bij de seks. Echt elke kerel die in de buurt kwam ‘let op!!! mijn piercing!!’ dus dat vond ik ook minder fijn.

Maar goed… na 3x proberen en bij beide tepels littekenweefsel, is de kans op slagen zeer klein zeker? :frowning:

Lieve iedereen, laat alsjeblieft nooit, maar dan ook echt nooit je oorlellen (of andere plekken) schieten, of het nu kraakbeen is of niet! Lees hier waarom:
https://soesha.nl/piercing-laten-schieten/
https://www.safepiercing.org/safe_piercing_faq.php#guns

Naast dat het onhygiënisch en risicovol kan zijn, is het ook heel onnauwkeurig (een naald kan precies daar piercen waar je wilt natuurlijk, bij schieten zit er veel speling op het pistool).

3 likes

Bij elke kwalitatief hoogwaardige shop worden oorlellen net zo gepiercet als elk ander deel van je lichaam. Een gat is een gat (:joy:).

Zo’n wegwerp machientje is wellicht hygiënischer, maar alle andere nadelen blijven helaas nog bestaan.

Je hebt daar ook weer verschillende “pistolen” in. Je hebt degene waarmee ze het echt schieten zoals vroeger en je hebt degene waarmee ze het prikken en dat is tegenwoordig wel goedgekeurd. Die zijn inderdaad veel preciezer, dus misschien dat die shop de laatste had!

1 like