Piercingtopic

De steen van mijn BVLA piercing was helemaal aangetast (misschien herinneren sommige hier 'm, een paarse druppelvorm in m’n rook). Heel gek, was helemaal dof geworden. Gelukkig hebben ze levenslange garantie dus piercer heeft 'm teruggestuurd. Heeft iemand dat ook weleens gehad toevallig met turquoise steen?

Ik heb een bon gekregen dat ik gratis een piercing kan laten ‘schieten’ via het Inverness Systeem. Ik weet door jullie artikelen/verhalen dat schieten niet goed is. Ik weet niets van het Inverness Systeem… zou dat wel goed zijn?
Dat is het zelfde waar @George het over heeft volgens mij. Ik ben als de dood voor naalden maar ik zou erg graag een helix piercing willen.

Ja ik had dat ook gelezen hier inderdaad, dat ze niet tegen zout water kunnen! Toen dacht ik opeens ‘heee zou dat het zijn’. Maar wel gek want het wordt altijd aangeraden om piercings met zoutoplossing schoon te maken :joy: Het is een copper purple turquoise
image

Die ik bedoel ziet er wel wat anders uit! Maar dit werd ook gedaan bij een juwelier en niet bij een echte piercer. Dus zij doen überhaupt niet aan piercen. Ze mogen hiermee wel door plat kraakbeen prikken vertelde die dame, maar ik heb hier alleen een tweede gaatje mee laten prikken, dus dat was ook niet zo boeiend haha. Ze stonden in ieder geval als goedgekeurd bedrijf op de site van de GGD. Maar ik zou een ‘‘echte’’ piercing ook liever laten piercen in plaats van prikken o.i.d.

Ik heb een helix piercing zelf geschoten en uiteindelijk zat die niet goed, en eruit gehaald en daar is mijn kraakbeen nu wel echt een beetje vergroeid… heb een soort puntje op mn oorschelp gekregen

1 like

Sommige natuurlijke stenen kunnen ook niet in de autoclaaf bijvoorbeeld, dus wellicht is het toch een bepaald (haar)product of idd de zoutoplossing die schade aanricht? Lastig met natuurlijke stenen altijd haha. Wel zonde joh! Copper turquoise is zo mooi :heart_eyes:

Heb zelf ook 5 BVLA ends in bestelling staan momenteel, oeps.

(@pastelzwart en) @DikkeKip ook al is dit systeem een stuk hygiënischer, ook dit is vanwege bovengenoemde redenen (zie artikelen) niet geschikt om mee te piercen. En echt die naald hoef je niet bang voor te zijn, die zorgt er alleen maar voor dat het sneller en pijnlozer is! Plus je hebt er helemaal geen zicht op als je gepiercet wordt. Een goede piercer piercet ALLEEN met een steriele naald die vervolgens weggegooid wordt. Heel simpel!

2 likes

jaaa heel gek! Wel lief want kreeg van m’n piercer nu een neometal end met swarovski gratis als tijdelijke vervanger (ze zei: niet zo elegant als die ander, maar wel mooier dan een simpel knopje) haha. En dan hoop ik dat ze bij BVLA het probleem erkennen en dan een nieuwe opsturen (die dan hopelijk wel mooi blijft)…

Doen mensen dit nog??

Ah goed zo!

En BVLA heeft de beste service die ik ken, dus komt vast goed!

@luzarl vaak genoeg nog helaas.

Twee weken geleden ben ik voor het laatst gepiercet en hij raadde me niet meer aan om te zouten. Antibacteriële zeep eens per dag is meer dan genoeg. Wel goed droog maken met gaasjes!

Huh maar juist geen zeep toch

Bij ons in de shop raden we bij ernstige korstvorming bijvoorbeeld weleens Neutral aan (en dan moet je het eerst in je hand laten opschuimen en dan 10 seconden het schuim op je piercing laten zitten en dan weer afspoelen). Maar alleen bij specifieke gevallen.

Dat was wel het advies: eens per dag antibacteriële zeep en goed afspoelen.

Ja dat zeiden ze bij Bodycult inderdaad ook, maar bij Classic Ink & Mods werd die man panisch toen ik dat zei en moest ik alleen met zout spoelen. Heb nu zo’n chille spray, werkt top!

Wilde trouwens nog even mijn laatste aankopen/bestellingen showen, kan niet wachten tot alles binnen is :heart_eyes:

Het onderste paar Megalodon weights met turquoise van Diablo Organics:

En ik heb dus een toffe order bij BVLA geplaatst waar ik niet op kan wachten! Alles in het geel goud trouwens (of course). En voornamelijk voor toekomstplannen haha.

Slasher Dagger in 13mm voor mijn future lower helix:
afbeelding

Beaded Baguette met Oregon Sunstone voor mijn future tragus:

Flat Tear voor mijn toekomstige vertical bridge, voor de bovenkant:
afbeelding

Round Cup voor de onderkant van de vertical bridge, met rose cut Oregon Sunstone (lager en kleiner dan het voorbeeld trouwens):

Oval Crown met Oregon Sunstone voor mijn (bestaande, haha) conch:

(op de foto ook in de conch afgebeeld, en wil er zelf dan ook twee of drie kettinkjes aan hangen)

En vandaag geïnstalleerd, mijn nieuwe ring voor mijn daith waarvan de diamant uit een ring van mijn vader is gehaald :heart::

En over iets meer dan een week heb ik eindelijk mijn grotere oren, yesss. Mochten mensen geïnteresseerd zijn in het (genezings)proces dan wil ik uiteraard wel wat foto’s plaatsen enzo.

14 likes

Wauwie :heart_eyes: ik blijf het zeggen: jouw collectie weights, plugs en piercings is echt ge-wel-dig!

1 like

Moet zeggen dat momenteel m’n collectie weights m’n grote trots is :heart: Maar zodra de BVLA bestelling binnenkomt en ik heb me laten piercen met alles ben ik met de rest ook aardig tevreden haha.

1 like

Dat is gek. Ik heb het van Kanpatha en die heeft jaren bij Dare 2 Wear gewerkt (dat is het andere filiaal van Classic zink & Mods).

Moet zeggen dat dat niet alles zegt. Hij houdt er best wat methodes op na die bij CI&M en D2W niet gangbaar zijn. Niets ten nadele van hem trouwens.

Zoals wat dan? :blush: