Piercingtopic

Neuspiercings met ringen bijv. Ik weet dat ze dat bij d2w niet doen, maar een vriendin heeft laatst een dun ringetje laten piercen in haar neus bij hem en na een halfjaar nog steeds een mega vochtbult…

@Radio :heart_eyes: super mooi! Die oregon sunstones

1 like

Ik heb er een tragus bij! Kon gelukkig meteen met een sieraad die ik mooi vond, erg blij mee.

Helaas kon er nog geen ringetje in m’n conch. Daarom heb ik die andere piercing ook nog maar niet gedaan, want dan vond ik het te druk worden.

11 likes

Oh ik vind wat je in je conch hebt megamooi. Waar is die van?

1 like

Welk filiaal van d2w voor het zetten van een piercing is beter? Classic Ink of d2w in de jordaan?

Dankje!! Deze heb ik bij de piercingshop gekocht, dus weet niet van welk merk het is… Gehaald bij l’extremiste in Arnhem.

1 like

Dit inderdaad! Piercen met ringetjes, kleinere gauge etc.

Heb trouwens nog twee interessante plaatjes die het verschil laten zien tussen naalden en piercing guns:

1 like

Er werkt in beide hetzelfde team, dus ligt eraan wat je als ‘beter’ beschouwt.

Andere piercingshop geweest voor info. Heb m septum eruit gehaald en volgende maand gaan ze m overnieuwe piercen alleen dan een stuk hoger ^^

Ik heb begin november een derde gaatje laten piercen en er blijft maar een (geel; van de troep) korstje achter komen. Ik zeezout nog steeds en ik blijf er vanaf maar mijn haar gaat zo vaak om die piercing heen zitten of mijn sjaal. Zo irritant.

Maak je zelf een zoutoplossing? En wat voor materiaal is het sieraad wat er in zit? November is nog niet zo lang ook hè, een kraakbeenpiercing heeft een genezingstijd van 6 tot 9 maanden en je ‘gewone’ oorlel 2 tot 3 maanden.

Ik heb trouwens mijn megalodons binnen gekregen, echt superblij mee :heart:

Maar afgelopen zondag was dus mijn lobe enlargement, waardoor ik ze helaas nog een half jaar niet kan dragen. De rest van mijn sieraden ook niet dus ik ben wel een beetje sad natuurlijk. Gelukkig zijn er een hoop sieraden onderweg om me op andere manieren te versieren haha :sweat_smile:

Mijn oorlellen zijn van 14 naar 24mm gesneden en ze zullen makkelijker rekken, dus waarschijnlijk zodra ik er weer wat in mag dragen heel snel naar 30mm. Voor de liefhebbers heb ik twee foto’s van vlak na de procedure:

Samenvatting

En twee foto’s van vandaag (gele is jodium fyi haha):

Samenvatting

De heftigere zwelling aan de onderkant van mijn linkeroor komt omdat daar niets is weggesneden en gehecht aangezien het weefsel daar wat dunner was.

4 likes

Nee niet zelf! Ik heb zo’n spuitbusje van de shop en er zit een titanium sieraad in. Het is inderdaad ook niet zo lang maar ik vind het wel vervelend dat er troep uit blijft komen. Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Of nouja… waarschijnlijk gewoon geduld hebben. Maar ik heb ook een aantal andere piercing en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Nooit ontstoken of onrustig geweest dus misschien ben ik gewoon verwend :stuck_out_tongue:

De basis klinkt in ieder geval goed. Slaap je erop? Je haar of de sjaal die erachter blijven hangen kunnen natuurlijk ook net voor ‘voldoende’ irritatie zorgen. Mocht je je toch nog wat zorgen maken, zou ik gewoon even naar je piercer teruggaan voor wat extra nazorgadvies :blush:

Ja ik slaap er wel op… Het doet geen pijn, ondanks de prut en korstjes. Dus ik draai vanzelf op die zij haha. Maar omdat het geen pijn doet maak ik me ook niet zo’n zorgen. Ik kijk het nog even en als het nog langs duurt ga ik wel even langs!

Ik zou je toch afraden er op te slapen, want ik denk dat je je piercing daar wel mee irriteert. Kan je echt aanraden een grote haarknip aan de kant van je piercing te dragen tijdens het slapen. Dan rol je er ook niet zomaar op.

1 like

Waarom zou je dit precies willen?

Heb je hem laten piercen of schieten?

Om mijn oren symmetrischer te maken. Ik wil(de) uiteraard grotere oren, maar ik had veel meer oorlel over aan de bovenkant en de kant van mijn hoofd af als het ware. Je kunt hier wel het verschil zien:

Samenvatting

afbeelding

afbeelding

Dus nu ziet het er een stuk fraaier uit én heb ik dus al 10 millimeter winst. En daarbij rekt je oor ook een stuk makkelijker na een ingreep als dit.

@voortaan: Geen probleem, is mijn werk en vind het leuk :smiley: standaard vragenlijstje hoor, maar komt 'ie: Slaap je er op? Welk materiaal is het? Hoe verzorg je het nu? En heb je eventueel een foto van de zijkant zodat je goed kunt zien hoe 'ie gepiercet is?

Kan mijn theorie kloppen dat vuil sneller blijft zitten achter een knopje/staafje? Mijn helix en tweede gaatjes waren echt lange tijd aan het kloten met vuil en irritaties, en toen ik er ringetjes in had gedaan (uiteraard na het genezen) heb ik nooit meer last gehad. En denk echt dat dat komt omdat er minder snel ellende achter blijft hangen.

Het ligt er een beetje aan wat voor sieraad er aan het staafje zit en hoe je het verzorgt natuurlijk, maar een ringetje is veel beweeglijker en draait juist het vuil in de piercing, dus zou theoretisch gezien meer moeten irriteren. Maar ik kan me voorstellen dat vuil zichtbaarder is met een ringetje bijvoorbeeld. Maar goed er zijn zoveel variabelen waarom iets werkt of niet.

1 like

Hahaha nou de onsmakelijkheid van de bult valt echt reuze mee hoor!

Ik weet bijna wel zeker dat het aan het feit ligt dat het met een ringetje is gepiercet en het nog steeds dragen ervan. Ik kan je aanraden om voorlopig een implant grade titanium staafje te dragen. Desnoods goud geanodiseerd (dit is het verkleuren van het titanium, wat een goede shop ter plekke voor je kan doen) zodat het wel matcht met de rest. En probeer er dan echt niet op te slapen tot de bult helemaal weg is/je piercing goed genezen is. Eventueel met behulp van met die haarknip :blush:

En draag je een nose screw in je oorlel?