Piercingtopic

Heeft iemand ervaring met een anti tragus? Ik ken niemand die hem heeft en kan er ook online niet zo veel over vinden. Ben vooral beniewd naar hoe pijnlijk het was met zetten? Ik viel bijna flauw bij m’n daith dus ben een beetje huiverig voor deze…

Ik heb 'm nu iets van 4 jaar. Ik vond 'm niet heel erg pijnlijk, maar ik weet niet of ik een goede graadmeter ben want volgens vriendinnen heb ik een hoge pijngrens.
Maar ik denk bij piercings altijd maar zo: die pijn is zo voorbij!

1 like

Ik vond hem helemaal geen pijn doen, even een brandend gevoel… Maar helaas wilde mijn oor niet meewerken want heb m na veel gezeik eruit moeten halen :sob:

1 like

Persoonlijk geen ervaring mee, maar schijnt wel wat pijnlijker te zijn dan de meeste andere kraakbeenpiercings. Daarnaast is het een van de moeilijkst te genezen piercings. Houd er ook rekening mee dat niet iedereens anatomie geschikt is.

Misschien een interessante video voor je:

1 like

Thanks voor de antwoorden @Radio @Zeezout en @MazKanata

Had hem een paar keer voorbij zien komen op Pinterest en vind het er zo tof uitzien, maar ik ga sowieso maar even bij Queen Of Rings vragen of hij eigenlijk wel in mijn oor kan en wat zij adviseren.

2 likes

Ik heb afgelopen jaar een helix en een tragus laten zetten en ben nu op zoek naar nieuwe sieraden. Welke webshops raden jullie aan?

Ik vond het niet pijnlijk! Maar heb geen tips voor Amsterdam, sorry

1 like

Ik heb mijn daith laten zetten bij dare2wear! Vond het wel mijn pijnlijkste piercing (heb ook een high lobe en rook) maar niet ondraaglijk of dat ik bijna flauw viel. Wel tranen in m’n ogen haha

1 like

Ik viel inderdaad bijna flauw bij m’n daith, maar misschien had ik er bij moeten zetten dat ik wel een hele lage pijngrens heb. Het was ook m’n eerste piercing dus misschien dat dat ook meespeelde.

Volgensmij verschilt het ook per persoon. Meisje dat mijn piercing zette, zei ook dat ze het de pijnlijkste in haar oor vond, maar haar collega’s vonden het juist weer één van de minder pijnlijke.

1 like

Ik vond daith ook pijnlijker dan neus- en tepel bijvoorbeeld. Maar heb mijne bij Classic Ink en Mods laten zetten, sowieso een superfijne shop, en daar laten ze je op tafel liggen. Dat is handiger met piercen, en als je flauw wordt lig je iig al.

1 like

Ik heb m’n daith bij Piercing Works laten zetten en het is m’n minst pijnlijke piercing, heb er nauwelijks iets van gevoeld!

1 like

Ik vond hem wel pijnlijk maar achteraf gezien vond ik het vooral een eng idee dat ze zo vlakbij mijn gehoorgang zaten te prutten waardoor ik het idee had dat ik heel hard hoorde en ik dus niet rustig bleef. Het is op zich wel echt snel gedaan, dus moet goed komen!! Geen tips voor piercers in Amsterdam trouwens.

1 like

Schieten is idd nooit een goed idee, al helemaal niet in kraakbeen!

Ik zou naar Classic Glamour gaan. Daar werken ze zeer steriel, met implant grade titanium of goud en zijn ze zeer up to date wat kennis betreft.

Ik heb al mijn piercing bij QoR gezet en was prima. Alleen de laatste keer ging ik voor mijn derde gaatje en het was mega druk. Ik kreeg echt een soort lopende band werk gevoel. Dat gaatje was gepiercet en toen was het zo van: “Klaar, kijk maar even en doei!” Toen liep ik naar de metro en voelde ik allemaal bloed langs mijn nek lopen :sweat_smile:

1 like

Ik heb sinds juli een neuspiercing, een knopje. Ik heb maandag een ringetje gekocht, maar het bolletje dat aan de binnenkant moet is te klein. Het komt door het gaatje door. Ik wil de piercing weer goed steken en ik krijg hem er met geen wil ter wereld weer in… Ik kan dus morgen naar de shop. Kan het gaatje al een beetje dicht gegroeid zijn?

Beetje late to the party, maar ik heb mijn helix bij CG laten piercen en m’n tragus bij QoR. Ben over allebei tevreden! QoR is inderdaad een stuk drukker (+goedkoper) en daardoor echt wel meer lopende band werk. Bij CG werken ze super steriel en wordt er echt uitgebreid de tijd voor je genomen, maar daar betaal je ook wel iets meer voor.

Yay een piercing topic! Mijn oren zitten al aardig vol maaar ik wil m’n daith nog laten herpiercen. En misschien nog een rook. En nog een conch.
Qua piercers in Amsterdam ben ik juist van classic/dare naar kanpatha meeverhuisd. Heelt allemaal super mooi :grinning:

Ja, waarschijnlijk wel, maar dan prikken ze hem gewoon weer door voor je

1 like

Even een vraagje; ik heb nu 3 jaar een helixpiercing die af en aan wat ontsteekt en waar een flinke vochtbult achter zit. Eigenlijk wil ik dus wel van hem af. Nu is mijn vraag, ook omdat ie dus ontstekerig is en in een vochtbult zit, wie kan hem er het beste uithalen… mijn moeder, even naar een piercer in de buur of de huisarts vragen?

Krijgt je moeder hem makkelijk open denk je dan kan zij het wel doen anders zou ik naar een piercer gaan.

1 like