Piercingtopic

Oh zo simpel haha. Heb nu een kleiner en smaller ringetje besteld, hoop dat dat minder pijn geeft.

Denk het juist niet omdat de bocht dan scherper is

Vond de vorige sowieso iets te groot. Heb daarnaast een nieuw staafje dus kan altijd switchen nu gelukkig.

Help!
Het bolletje van mijn helix was opeens los en van t staafje af. Nu heb ik heel het staafje uit, maar hoe krijg ik die weer in met balletje er op?

Gewoon, draaien haha! Bij al mijn piercings draai je het bolletje op het staafje (dus het staafje gaat in het gat in het balletje). Als je latex handschoentjes hebt dan helpt dat met het vasthouden (kan nogal gepriegel zijn met blote gladde handen). Of even iemand vragen of te helpen als je iemand in de buurt hebt!

Het had een reden dat ie los zat denk ik. Het is nu helemaal dik er om heen, een fikse ontsteking :sob:

Klein bedankje nog aan @Batalash, @Summer en @Haai, want ik heb momenteel voor het eerst sinds het piercen van de drie gaatjes in oktober geen enkele ontsteking!

Rechts heb ik niks veranderd, links een ringetje in gestopt. Twee weken lang ontsmettingsmiddel en tea tree olie erop en het lijkt goed te gaan! :relaxed:
De olie was door het vette gevoel trouwens een heel goed middel om ervoor te zorgen dat niet aan de piercing zat te prutsen.

2 likes

Fijn! Welk ontsmettingsmiddel van AOP gebruik je precies? (Zoek ook een oplossing voor mn ontstekende gaatjes.)

De oranje spray!

1 like

Heel mooi die helix, zoiets zoek ik ook!

1 like

Ik zit echt met mijn handen in het haar dankzij mijn rookpiercing.

Met mijn conch heb ik nooit problemen gehad, maar mijn rook is vanaf het begin al vervelend aan het doen. Ik heb hem sinds september, maak hem 2x per week schoon met Neutral en een wattenstaafje.
Er zit een rood buitje aan de bovenkant, maar die wordt langzamerhand steeds minder.
Maar gisteravond maakte ik de onderkant schoon en nu kwam daar weer etter & bloed los…

Heeft iemand de ultieme oplossing? Misschien elke dag schoonmaken? Dan ben ik alleen wel bang dat ik hem teveel irriteer.

Elke ochtend en avond zeezouten werkt bij mij altijd goed.

1 like

Dank je wel! Heb het gister direct geprobeerd en het ziet er nu al wat rustiger uit :blush:

1 like

Heeft iemand tips waar ik mooie goudkleurige ringetjes/staafjes kan kopen voor mijn tragus en helix? :smiley:

Alloverpiercings heeft goudkleurige sieraden die lang hun kleur vasthouden. Ik douche en slaap er ook altijd mee omdat ik het te veel moeite vind om alles steeds uit en in te doen, en zelfs dan gaan ze lang mee. En is ook goedkoop!

1 like

Heb je de truc met de panty om de stofzuiger al geprobeerd?

1 like

Na meer dan een jaar wachten wil ik mijn helix piercing verwisselen maar zag dat sommige het met speciaal spul allemaal schoonmaken voordat ze verwisselen. Is dit een must? Want met alle shops dicht moet ik dan ff online wat bestellen.

Nee, als je het gewoon goed ontsmet en de juiste dikte/materiaal gebruikt moet het prima te doen zijn.

1 like

Ik heb sinds december 2019 een industrial, nu heb ik vanmiddag mijn staafje moeten vervangen naar een langere aangezien de zwelling erger werd door een klap erop… nu komt er nog steeds wat bloed, wat je alleen merkt met het schoonmakenen is die behoorlijk rood… is dit vanwege het vervangen?

Ik had dit topic op negeer gezet vanwege een mini trauma anderhalf jaar geleden, die piercing is er inmiddels dus uit en ben helemaal genezen van oooit nog een nieuwe.

Nou heb ik gister mijn helix staafje, die ik daarvoor dus al had, vervangen door een ringetje. Het was echt 20 minuten kutten dus m’n oor zal wel een flinke optater gehad hebben. Maar nu zo’n 24u later is het nog steeds kei gevoelig, pijnlijk en wat dik/rood. Is dat normaal? Reageer ik niet goed op deze piercing of komt het door de vorm?

Ik heb unicura gehaald en maak het nu goed schoon. Wat kan ik nog meer doen? Heb dus echt best wel paniek door de hele huisarts ellende van vorige keer…