Piercingtopic

Ik zit echt met mijn handen in het haar dankzij mijn rookpiercing.

Met mijn conch heb ik nooit problemen gehad, maar mijn rook is vanaf het begin al vervelend aan het doen. Ik heb hem sinds september, maak hem 2x per week schoon met Neutral en een wattenstaafje.
Er zit een rood buitje aan de bovenkant, maar die wordt langzamerhand steeds minder.
Maar gisteravond maakte ik de onderkant schoon en nu kwam daar weer etter & bloed los…

Heeft iemand de ultieme oplossing? Misschien elke dag schoonmaken? Dan ben ik alleen wel bang dat ik hem teveel irriteer.

Elke ochtend en avond zeezouten werkt bij mij altijd goed.

1 like

Dank je wel! Heb het gister direct geprobeerd en het ziet er nu al wat rustiger uit :blush:

1 like

Heeft iemand tips waar ik mooie goudkleurige ringetjes/staafjes kan kopen voor mijn tragus en helix? :smiley:

Alloverpiercings heeft goudkleurige sieraden die lang hun kleur vasthouden. Ik douche en slaap er ook altijd mee omdat ik het te veel moeite vind om alles steeds uit en in te doen, en zelfs dan gaan ze lang mee. En is ook goedkoop!

1 like

Heb je de truc met de panty om de stofzuiger al geprobeerd?

1 like

Na meer dan een jaar wachten wil ik mijn helix piercing verwisselen maar zag dat sommige het met speciaal spul allemaal schoonmaken voordat ze verwisselen. Is dit een must? Want met alle shops dicht moet ik dan ff online wat bestellen.

Nee, als je het gewoon goed ontsmet en de juiste dikte/materiaal gebruikt moet het prima te doen zijn.

1 like

Ik heb sinds december 2019 een industrial, nu heb ik vanmiddag mijn staafje moeten vervangen naar een langere aangezien de zwelling erger werd door een klap erop… nu komt er nog steeds wat bloed, wat je alleen merkt met het schoonmakenen is die behoorlijk rood… is dit vanwege het vervangen?

Ik had dit topic op negeer gezet vanwege een mini trauma anderhalf jaar geleden, die piercing is er inmiddels dus uit en ben helemaal genezen van oooit nog een nieuwe.

Nou heb ik gister mijn helix staafje, die ik daarvoor dus al had, vervangen door een ringetje. Het was echt 20 minuten kutten dus m’n oor zal wel een flinke optater gehad hebben. Maar nu zo’n 24u later is het nog steeds kei gevoelig, pijnlijk en wat dik/rood. Is dat normaal? Reageer ik niet goed op deze piercing of komt het door de vorm?

Ik heb unicura gehaald en maak het nu goed schoon. Wat kan ik nog meer doen? Heb dus echt best wel paniek door de hele huisarts ellende van vorige keer…

Ik weet niet wat je de vorige keer hebt gehad maar de shop waar ik kom raad aan om bij gerommel een kamille-compres te doen. Gewoon zo’n zakje van Zonnatura, even in heet water en dan op je oor laten afkoelen. Dan weet in water en op je oor en zo 10 minuten volmaken. Verder met helemaal niets anders schoonmaken.

Vorige keer was mijn oor zo dik als een aardappel en moest de huisarts de piercing eruit halen… Uiteindelijk duurde dat meer halfuur en ik ging ik daar out van de pijn :sob:

Las ook veel over zelf zout oplossing maken… van Kamille heb ik nog nooit gehoord dat te gebruiken, maar zal het het onthouden!

1 like

Heeft je nieuwe piercing dezelfde dikte als de vorige? Bij mij kan die ene mm het verschil maken tussen irritatie en niet. Verder zou ik nu proberen er zo veel mogelijk af te blijven want anders wordt het alleen maar geïrriteerder

Ja! Alleen van staafje naar ringetje.

Het kan heel goed zijn dat je piercing van al dat gefrut en de verandering van een staafje naar een ringetje een beetje boos wordt. Vooral naar een ringetje veranderen vinden veel kraakbeenpiercings niet fijn, omdat het een recht tunneltje is die nu natuurlijk in een curve wordt geforceerd.

Ik kan je echt aanraden zo min mogelijk gekke dingen te gaan smeren/gebruiken, geen thee, tea tree of zeep. Gewoon één keer per dag sprayen met een steriele zoutspray, 5 minuten laten zitten en dan goed afspoelen (kan je combineren met je douchesessie natuurlijk). En dan drogen met keukenpapier of gaasjes. Ook voorlopig weer even niet op slapen om extra irritatie te voorkomen.

1 like

Ok ik wil heel graag een helix laten zetten.Alleen ik hoor dus dat het zetten even kort pijn is maar de dagen daarna het heftigste zijn. Staan hierboven alleen horror stories of valt het echt vies tegen?

De pijn van het zetten valt echt mee, alleen kraakbeenpiericngs duren gewoon lang voordat het genezen is. Ik zou ervan uit gaan dat het zo’n half jaar duurt voor 'ie helemaal prima is! Dus even een tijdsinvestering en een tijd opletten, maar hij is wel heel tof!

1 like

Ik vond het best meevallen! Het zetten is een korte felle pijn en ja daarna is het wel even gevoelig en pijnlijk maar dat hoort bij de genezing. Voor kraakbeenpiercings is de tijd ongeveer 6 tot 9 maanden, sommige hebben er na een week geen last meer van en voor andere duurt het echt maanden voordat het prima is. Zelf had ik er snel geen last meer van behalve met slapen, dat heeft bij mij echt lang geduurd.

1 like

Ik vond het erg meevallen! Ik heb er twee laten zetten en eentje heeft wel een tijd lopen zeuren (heb ik er uiteindelijk uitgehaald, maar meer omdat ik 'm niet helemaal mooi gezet vond trouwens, wat te schuin. Ik overweeg 'm weer opnieuw te laten zetten als dat kan), maar van die ander heb ik echt nauwelijks last gehad.

Hoe lang hebben jullie gewacht met het wisselen van je conch naar een ringetje? Ik heb 'm sinds augustus vorig jaar en wil eigenlijk wel wisselen naar een ringetje, maar soms is m’n oor nog licht gevoelig (als ik erachter blijf haken met m’n haar ofzo), dus waarschijnlijk kan ik het beter nog even afwachten he…

1 like

Ik heb ‘m eruit gehaald… Zoveel gezeik mee gehad 8 jaar lang en mijn oor was zó dik. Ik neem sinds de vorige geen risico meer! Die pijn en ellende die ik had was zo intens heftig.

Dus ik ben piercingloos vanaf nu haha! Alleen nog oorbellen.

1 like