Inderdaad korte scherpe pijn, maar wel naar genoeg voor mij dat ik daarna geen nieuwe kraakbeen piercing wilde Daarna nooit meer echt pijn gehad, niet andere dan de 3e piercing in mijn oorlel. Maar hij heelde bij mij niet (net als alle andere piercings ook in mijn oorlel) en was helemaal scheef gegroeid, dus na een jaar heb ik m eruit gehaald.
Vond het geen pijn doen. Wel een jaar lang ellende gehad, dus voor mijn geen kraakbeenpiercings meer.
Korte scherpe pijn bij het zetten, maar eigenlijk deed het na een maand al geen pijn meer. Nooit problemen mee gehad, nu na 11 maanden kan ik de piercing alle kanten op bewegen zonder iets van pijn te voelen. Misschien goed om ook een positief verhaal te horen tussen de mindere ervaringen hierboven haha.
Volgende week ga ik een tragus piercing laten zetten waarschijnlijk. En ook al heb ik al een aantal piercings gehad (zijn er allemaal weer uit) en m’n oren opgerekt, het lijkt me echt pijnlijk Ik zit elke dag even in dat deel van m’n oor te knijpen en denk dan: ik lijk wel gek
Terwijl oren oprekken echt niet altijd chill was en ik ook 3 grote tattoos heb die minimaal 4 uur duurde om te zetten.
Kan iemand me vertellen waarmee het te vergelijken is? Ik heb een helix gehad, voelt het ongeveer hetzelfde? En hoe lang deed genezen erover bij jullie?
Voor mij voelde het zetten net zoals een helix. Het was niet meer pijnlijk na anderhalve week en volledig genezen na drie maanden. Je moet alleen uitkijken met sommige oordopjes omdat dat de piercing kan irriteren.
Ooh dit klinkt heel goed! Oordopjes gebruik ik nooit dus dan moet het helemaal goed komen
Mijn tragus deed veel minder pijn dan m’n helixen! Ik had verwacht dat hij heel naar zou zijn maar het viel me echt alles mee. Heb even een vochtbultje gehad (bij andere piercings nooit gehad) maar verder valt de genezing me ook niet tegen. Heb hem nu 2,5 maand en heb er eigenlijk geen last meer van, kan ook al prima weer oortjes in enzo
Eerlijk gezegd zijn mijn helix en flat helix echt de grootste bitches qua genezing. M’n daith en conch (en alle andere piercings) waren veel makkelijker wat dat betreft. Het piercen van een helix vind ik dan weer een eitje.
Als het goed is word maandag m’n tragus gepiercet en nog wat erbij in m’n lobe. Zin innnn.
Ik overweeg juist net om een forward helix piercing te lagen zetten, maar nu ik al die verhalen zo lees, twijfel ik nog meer
Oooh dit klinkt echt goed Heb er nu nog meer zin in hahaha
Tattoo’s laten zetten vind ik geen probleem, maar een piercing vind ik doodeng.
Zeven jaar geleden een helix gehad, die is onwijs gaan ontsteken en sindsdien geen piercings meer voor mij. Bikkels zijn jullie!
Na het zetten heb ik de hele dag niets door gehad. Het helen ging ook wel goed, alleen raad ik het niet aan om na 3 weken 10 uur bij een kapper te gaan zitten Tijdens de heeltijd is het een paar keer flink geirriteerd geweest, maar dat duurde nooit langer dan 3-4 dagen. Had tijdens die momenten dan s’avonds last. Ben uiteindelijk gewisseld naar een ringetje en heb er vrijwel nooit meer last van.
Na een maand kon ik weer op die kant slapen maar dat is echt bij iedereen anders.
Overigens had ik meer last van mijn 2e gaatjes die ik een week na mijn helix liet zetten.
Het is ook zooo afhankelijk van de persoon hoelang heb duurt voordat een piercing geheeld is. Bij mij duurt het echt MEGA lang, a la 1 jaar voor lobe piercings en m’n kraakbeenpiercings zijn na 1,5 nog steeds aan het fucken af en toe. Vooral m’n daith heelt gewoon nooit denk ik
Ben echt jaloers op mensen die met zo’n ali schietpistool iets door hun oor raggen en dat het dan binnen een paar maanden geheeld is haha
Ja, klopt heeelemaal.
Toen ik mijn neuspiercing ging zetten wilde ik ook eerst weten of hij wel makkelijk geneest, omdat ik zoveel gezeik met die helix heb gehad. Het was volgens de piercer de ‘makkelijkste piercing’ en hij had er ‘bijna nooit grote problemen mee gehad’. Nou. Niet bij mij hoor. Heb echt om de haverklap vochtbultjes gehad, vooral met een ringetje. Ben blijkbaar gewoon een heel bultig persoon.
Haha ik heb echt precies hetzelfde. Mijn Daith piercing zit er nu 6 maanden in, maar er is echt elke maand wel weer wat nieuws. Of hij is mega gevoelig, of hij gaat ineens heel erg bloeden en nu zit er weer een enorme vochtbult. En in de piercingshop zeiden ze nog dat een Daith zo makkelijk geneest omdat hij zo ver naar binnen zit…
Wil zo graag een anti tragus piercing erbij nog, maar die wordt helemaal dramatisch met genezen ben ik bang.
Kun je eigenlijk iets doen tegen een vochtbultje? Ik heb ik november tweede gaatjes laten zetten en bij eentje zit er ook een hard bultje naast op mijn oorlel. De gaatjes doen verder niet echt pijn, ze irriteren hooguit als ik er veel aan zit, maar dat is ook wel logisch. Maar kan ik nog wat doen tegen dat bultje?
Zetten stelt niks voor, maar de weken (bij mij maanden) erna met slapen zijn gewoon echt heel kut. Had dus vorige week een ontstoken helix, echt mega kut geslapen weer…
Oke ik had dus een dubbele helix maar die bovenste bleef lastig doen en was wat schuin naar beneden gezet, dus die heb ik er een hele tijd geleden al uitgehaald. En eigenlijk wilde ik m al een tijdje weer opnieuw laten zetten, dus ik heb nu maar gewoon een afspraak gemaakt voor komende week haha.
Ben er alleen nog niet uit of ik m erboven of eronder wil (mn huidige helix zit al relatief laag). Daar ga ik nog even over nadenken en misschien heeft de piercer ook nog wel een idee over waar het mooier past.
Ik vond m’n tragus echt veruit de meest pijnlijke piercing. Had ik helemaal niet verwacht. Ik heb een forward helix en een conch. De conch vond ik eigenlijk helemaal niet pijnlijk. Hij genas wel snel en mooi. Ik heb hem helaas niet meer. Had een keer de piercing eruit gehaald maar vervolgens vergeten terug te doen.
Ik heb mijn tragus en helix op hetzelfde moment laten zetten en vond de pijn echt enorm meevallen! Het piercen zelf vond ik niet pijnlijk, alleen de piercing indoen vond ik een rotgevoel omdat ze dan lekker je oor aan het bewegen zijn.
Heb nu wel al tijden een vochtbultje op mijn tragus, heb er in het begin perongeluk op geslapen maar dat ding gaat maar niet weg. Iemand tips hiervoor?
Moet ook sowieso terug om het staafje te laten verkorten, het hele corona gezeur begon net nadat ik hem moest verkorten… Heb nu 11 juni een afspraak staan en hoop dat een korter staafje ook gaat helpen.