Piercingtopic

Ik weet niet wat je de vorige keer hebt gehad maar de shop waar ik kom raad aan om bij gerommel een kamille-compres te doen. Gewoon zo’n zakje van Zonnatura, even in heet water en dan op je oor laten afkoelen. Dan weet in water en op je oor en zo 10 minuten volmaken. Verder met helemaal niets anders schoonmaken.

Vorige keer was mijn oor zo dik als een aardappel en moest de huisarts de piercing eruit halen… Uiteindelijk duurde dat meer halfuur en ik ging ik daar out van de pijn :sob:

Las ook veel over zelf zout oplossing maken… van Kamille heb ik nog nooit gehoord dat te gebruiken, maar zal het het onthouden!

1 like

Heeft je nieuwe piercing dezelfde dikte als de vorige? Bij mij kan die ene mm het verschil maken tussen irritatie en niet. Verder zou ik nu proberen er zo veel mogelijk af te blijven want anders wordt het alleen maar geïrriteerder

Ja! Alleen van staafje naar ringetje.

Het kan heel goed zijn dat je piercing van al dat gefrut en de verandering van een staafje naar een ringetje een beetje boos wordt. Vooral naar een ringetje veranderen vinden veel kraakbeenpiercings niet fijn, omdat het een recht tunneltje is die nu natuurlijk in een curve wordt geforceerd.

Ik kan je echt aanraden zo min mogelijk gekke dingen te gaan smeren/gebruiken, geen thee, tea tree of zeep. Gewoon één keer per dag sprayen met een steriele zoutspray, 5 minuten laten zitten en dan goed afspoelen (kan je combineren met je douchesessie natuurlijk). En dan drogen met keukenpapier of gaasjes. Ook voorlopig weer even niet op slapen om extra irritatie te voorkomen.

1 like

Ok ik wil heel graag een helix laten zetten.Alleen ik hoor dus dat het zetten even kort pijn is maar de dagen daarna het heftigste zijn. Staan hierboven alleen horror stories of valt het echt vies tegen?

De pijn van het zetten valt echt mee, alleen kraakbeenpiericngs duren gewoon lang voordat het genezen is. Ik zou ervan uit gaan dat het zo’n half jaar duurt voor 'ie helemaal prima is! Dus even een tijdsinvestering en een tijd opletten, maar hij is wel heel tof!

1 like

Ik vond het best meevallen! Het zetten is een korte felle pijn en ja daarna is het wel even gevoelig en pijnlijk maar dat hoort bij de genezing. Voor kraakbeenpiercings is de tijd ongeveer 6 tot 9 maanden, sommige hebben er na een week geen last meer van en voor andere duurt het echt maanden voordat het prima is. Zelf had ik er snel geen last meer van behalve met slapen, dat heeft bij mij echt lang geduurd.

1 like

Ik vond het erg meevallen! Ik heb er twee laten zetten en eentje heeft wel een tijd lopen zeuren (heb ik er uiteindelijk uitgehaald, maar meer omdat ik 'm niet helemaal mooi gezet vond trouwens, wat te schuin. Ik overweeg 'm weer opnieuw te laten zetten als dat kan), maar van die ander heb ik echt nauwelijks last gehad.

Hoe lang hebben jullie gewacht met het wisselen van je conch naar een ringetje? Ik heb 'm sinds augustus vorig jaar en wil eigenlijk wel wisselen naar een ringetje, maar soms is m’n oor nog licht gevoelig (als ik erachter blijf haken met m’n haar ofzo), dus waarschijnlijk kan ik het beter nog even afwachten he…

1 like

Ik heb ‘m eruit gehaald… Zoveel gezeik mee gehad 8 jaar lang en mijn oor was zó dik. Ik neem sinds de vorige geen risico meer! Die pijn en ellende die ik had was zo intens heftig.

Dus ik ben piercingloos vanaf nu haha! Alleen nog oorbellen.

1 like

Inderdaad korte scherpe pijn, maar wel naar genoeg voor mij dat ik daarna geen nieuwe kraakbeen piercing wilde :sweat_smile: Daarna nooit meer echt pijn gehad, niet andere dan de 3e piercing in mijn oorlel. Maar hij heelde bij mij niet (net als alle andere piercings ook in mijn oorlel) en was helemaal scheef gegroeid, dus na een jaar heb ik m eruit gehaald.

1 like

Vond het geen pijn doen. Wel een jaar lang ellende gehad, dus voor mijn geen kraakbeenpiercings meer.

Korte scherpe pijn bij het zetten, maar eigenlijk deed het na een maand al geen pijn meer. Nooit problemen mee gehad, nu na 11 maanden kan ik de piercing alle kanten op bewegen zonder iets van pijn te voelen. Misschien goed om ook een positief verhaal te horen tussen de mindere ervaringen hierboven haha.

1 like

Volgende week ga ik een tragus piercing laten zetten waarschijnlijk. En ook al heb ik al een aantal piercings gehad (zijn er allemaal weer uit) en m’n oren opgerekt, het lijkt me echt pijnlijk :sweat_smile: Ik zit elke dag even in dat deel van m’n oor te knijpen en denk dan: ik lijk wel gek :joy: Terwijl oren oprekken echt niet altijd chill was en ik ook 3 grote tattoos heb die minimaal 4 uur duurde om te zetten.

Kan iemand me vertellen waarmee het te vergelijken is? Ik heb een helix gehad, voelt het ongeveer hetzelfde? En hoe lang deed genezen erover bij jullie?

Voor mij voelde het zetten net zoals een helix. Het was niet meer pijnlijk na anderhalve week en volledig genezen na drie maanden. Je moet alleen uitkijken met sommige oordopjes omdat dat de piercing kan irriteren.

Ooh dit klinkt heel goed! Oordopjes gebruik ik nooit dus dan moet het helemaal goed komen :grin:

Mijn tragus deed veel minder pijn dan m’n helixen! Ik had verwacht dat hij heel naar zou zijn maar het viel me echt alles mee. Heb even een vochtbultje gehad (bij andere piercings nooit gehad) maar verder valt de genezing me ook niet tegen. Heb hem nu 2,5 maand en heb er eigenlijk geen last meer van, kan ook al prima weer oortjes in enzo

1 like

Eerlijk gezegd zijn mijn helix en flat helix echt de grootste bitches qua genezing. M’n daith en conch (en alle andere piercings) waren veel makkelijker wat dat betreft. Het piercen van een helix vind ik dan weer een eitje.

Als het goed is word maandag m’n tragus gepiercet en nog wat erbij in m’n lobe. Zin innnn.

2 likes

Ik overweeg juist net om een forward helix piercing te lagen zetten, maar nu ik al die verhalen zo lees, twijfel ik nog meer :sweat_smile:

Oooh dit klinkt echt goed :raised_hands:t3: Heb er nu nog meer zin in hahaha

1 like