Tattoo’s laten zetten vind ik geen probleem, maar een piercing vind ik doodeng.
Zeven jaar geleden een helix gehad, die is onwijs gaan ontsteken en sindsdien geen piercings meer voor mij. Bikkels zijn jullie!
Na het zetten heb ik de hele dag niets door gehad. Het helen ging ook wel goed, alleen raad ik het niet aan om na 3 weken 10 uur bij een kapper te gaan zitten Tijdens de heeltijd is het een paar keer flink geirriteerd geweest, maar dat duurde nooit langer dan 3-4 dagen. Had tijdens die momenten dan s’avonds last. Ben uiteindelijk gewisseld naar een ringetje en heb er vrijwel nooit meer last van.
Na een maand kon ik weer op die kant slapen maar dat is echt bij iedereen anders.
Overigens had ik meer last van mijn 2e gaatjes die ik een week na mijn helix liet zetten.
Het is ook zooo afhankelijk van de persoon hoelang heb duurt voordat een piercing geheeld is. Bij mij duurt het echt MEGA lang, a la 1 jaar voor lobe piercings en m’n kraakbeenpiercings zijn na 1,5 nog steeds aan het fucken af en toe. Vooral m’n daith heelt gewoon nooit denk ik
Ben echt jaloers op mensen die met zo’n ali schietpistool iets door hun oor raggen en dat het dan binnen een paar maanden geheeld is haha
Ja, klopt heeelemaal.
Toen ik mijn neuspiercing ging zetten wilde ik ook eerst weten of hij wel makkelijk geneest, omdat ik zoveel gezeik met die helix heb gehad. Het was volgens de piercer de ‘makkelijkste piercing’ en hij had er ‘bijna nooit grote problemen mee gehad’. Nou. Niet bij mij hoor. Heb echt om de haverklap vochtbultjes gehad, vooral met een ringetje. Ben blijkbaar gewoon een heel bultig persoon.
Haha ik heb echt precies hetzelfde. Mijn Daith piercing zit er nu 6 maanden in, maar er is echt elke maand wel weer wat nieuws. Of hij is mega gevoelig, of hij gaat ineens heel erg bloeden en nu zit er weer een enorme vochtbult. En in de piercingshop zeiden ze nog dat een Daith zo makkelijk geneest omdat hij zo ver naar binnen zit…
Wil zo graag een anti tragus piercing erbij nog, maar die wordt helemaal dramatisch met genezen ben ik bang.
Kun je eigenlijk iets doen tegen een vochtbultje? Ik heb ik november tweede gaatjes laten zetten en bij eentje zit er ook een hard bultje naast op mijn oorlel. De gaatjes doen verder niet echt pijn, ze irriteren hooguit als ik er veel aan zit, maar dat is ook wel logisch. Maar kan ik nog wat doen tegen dat bultje?
Zetten stelt niks voor, maar de weken (bij mij maanden) erna met slapen zijn gewoon echt heel kut. Had dus vorige week een ontstoken helix, echt mega kut geslapen weer…
Oke ik had dus een dubbele helix maar die bovenste bleef lastig doen en was wat schuin naar beneden gezet, dus die heb ik er een hele tijd geleden al uitgehaald. En eigenlijk wilde ik m al een tijdje weer opnieuw laten zetten, dus ik heb nu maar gewoon een afspraak gemaakt voor komende week haha.
Ben er alleen nog niet uit of ik m erboven of eronder wil (mn huidige helix zit al relatief laag). Daar ga ik nog even over nadenken en misschien heeft de piercer ook nog wel een idee over waar het mooier past.
Ik vond m’n tragus echt veruit de meest pijnlijke piercing. Had ik helemaal niet verwacht. Ik heb een forward helix en een conch. De conch vond ik eigenlijk helemaal niet pijnlijk. Hij genas wel snel en mooi. Ik heb hem helaas niet meer. Had een keer de piercing eruit gehaald maar vervolgens vergeten terug te doen.
Ik heb mijn tragus en helix op hetzelfde moment laten zetten en vond de pijn echt enorm meevallen! Het piercen zelf vond ik niet pijnlijk, alleen de piercing indoen vond ik een rotgevoel omdat ze dan lekker je oor aan het bewegen zijn.
Heb nu wel al tijden een vochtbultje op mijn tragus, heb er in het begin perongeluk op geslapen maar dat ding gaat maar niet weg. Iemand tips hiervoor?
Moet ook sowieso terug om het staafje te laten verkorten, het hele corona gezeur begon net nadat ik hem moest verkorten… Heb nu 11 juni een afspraak staan en hoop dat een korter staafje ook gaat helpen.
Ik zie wel eens piercings voorbij komen die meteen worden gezet met een mooi sieraad. Heeft iemand daar ervaring mee? Want als ik rondkijk op sites van piercingshops werken ze vrijwel altijd met standaard knopjes.
Want zit dus te denken over een forward helix, maar wat me tegenhoudt is dat ik dan eerst zo lang moet rondlopen met een groot uitstekend knopje (en de pijn houdt me ook nog een beetje tegen ).
Wat voor iets zou je er zelf in willen dan?
Het ligt volgens mij aan naar welke shop je gaat. Er worden in dit topic wel een paar aanraders, zoals dare2wear , genoemd (moet je even de zoekbalk gebruiken) waar ze direct met goud, witgoud of titanium piercen. Titanium kan je ook laten anodiseren zodat het er goud uitziet. Je moet dan vaak nog wel een keer het staafje laten inkorten maar dan heb je wel direct een mooi sieraad er in!
Een iets platter/kleiner knopje. Ik heb mijn tragus piercing nog niet zo lang, maar dat is best wel een groot knopje. Daar stoor ik me helemaal niet aan, maar bij een forward helix lijkt me dat niet zo mooi?
Zou uiteindelijk zoiets willen (de middelste) of een klein ringetje:
En thanks @crazyplantlady, ik ga even zoeken!
Ik heb een anti tragus en die is nu na 3 jaar ongeveer soms nog steeds aan het klooien. Hij is wel kei mooi en toen ik hem ging laten wisselen naar een korter staafje zei de piercer wel dat hij bijna helemaal genezen was, (dat was na 2 jaar)
Ik zou t doen, super mooie piercing!
Ah ja ik vind hem zo mooi altijd! Was hij heel pijnlijk met zetten? En kon er ook gelijk al een ringetje in of is dat niet mogelijk?
Ik heb al maanden een hard bultje in mijn oorlel, maar niet waar het gaatje zit, maar tussen 2 gaatjes. Kan er ook niks uitknijpen. Dacht dat dit vanzelf wel weg zou gaan maar dat gebeurt niet.
Pijnlijk viel me erg mee, het is wel een dik stuk kraakbeen dus je voelt het wel even goed. Ik heb er geen ringetje in, dus weet niet of dat kan, ligt volgens mij aan je piercer. Zou iets kiezen wat zo min mogelijk wiebelen kan in je oor
Glijmiddel op waterbasis erop doen? Dat raadde mijn piercer aan als ie heel vast zit en je moet ‘m eruit krijgen!
Ik bedenk me nu dat ik nog steeds te lange staafjes in mijn forward helix piercings heb zitten. :’) Misschien toch maar eens na 2,5 jaar ofzo kortere laten inzetten hahaha.