Ik zou hem denk ik laten zetten in het oor waar je helix ook zit! Vind het altijd wel mooi om één oor rustiger te houden en het andere oor vol te stoppen haha.
Ja! Denk dat dat heel goed werkt met de rest van de piercings.
Ik ben voor asymmetrische balans, if you know what I mean haha. Dus in beide oren evenveel piercings, maar dan net op een andere plek. Dus ik zou hem aan de kant doen waar je geen helix hebt.
Ik ben inderdaad voor deze optie gegaan!
Ik wil graag een neuspiercing laten zetten, maar ik vind de kant kiezen zo lastig! Normaal doe ik het op gevoel, maar nu kom ik er niet uit. Kies je juist de goede kant van je gezicht? De vlakkere kant van je neus of juist niet?
Late to the party maar m’n anti tragus was echt de meest makkelijke en snelle qua genezing haha. Ik zou er niet gelijk een ringetje in doen (weet ook niet of ze dat doen) maar het is m’n favo piercing!
Ik heb hem aan beiden kanten gehad, links eerst (want meer piercings rechts), maar die is uitgevallen en te snel dichtgegroeid. Nu heb ik m’n neuspiercing rechts en net zo blij mee, dus ik heb geen advies behalve dat op gevoel bij mij voor beide kanten goed uitpakte haha.
Oordopjes zitten prima! Een koptelefoon vind ik met een ringetje in mijn conch na lange tijd (2 uur ofzo) wel wat vervelend, ook met een over ear koptelefoon. Met een staafje helemaal geen problemen!
Oordopjes passen bij mij gewoon in mn oor! Durfde het de eerste dagen niet zo goed, tot ik erachter kwam dat ie mn piercing toch niet raakte haha
Koptelefoon (zo’n ding over je oren) draag ik niet zo vaak, maar volgens mij heb ik daar ook geen last van. Hoogstens in het begin misschien even niet als je hele oor wat gevoelig is?
Gewoon beide kanten doen.
Bedankt @littlenumbers @sjem Denk dat ik er maar aan moet geloven dan. Ik zal ook meteen overleggen of tragus niet gewoon opnieuw gepierced moet worden zodat er wel een labret in past, dan is aan die kant het probleem met oordopjes ook meteen opgelost
Ik zit na te denken over een septum piercing, maar vind het toch wel lastig. Ik heb wel m’n oren al redelijk vol, maar dat valt natuurlijk een stuk minder op dan een septum piercing. Hoewel ik wel eentje wil die je omhoog kan flippen, want ondanks dat ik 27 ben en niet thuis woon, denk ik toch echt dat m’n ouders het hier niet mee eens gaan zijn, hahaha.
Ik had al even in het topic gezocht, en zag gelukkig wel mensen zeggen dat de pijn sneller wegtrekt dan een kraakbeen piercing. Ik heb een rook piercing die ik echt niet heel prettig vond, dus ik ga er vanuit dat het echt niet erger is dan dat, maar mensen hier die me even gerust kunnen stellen/eventueel een schop onder m’n kont kunnen geven?
Ik las juist ergens (hier?) dat die niet door het kraakbeen gedeelte gaat maar daar vlak onder ? En joh weghalen kan altijd nog dus gewoon doen
Ja, daarom denk/hoop ik ook dat het meevalt qua pijn. Een kraakbeenpiercing weet ik wel een beetje wat ik kan verwachten en een oorlel deed me echt volledig niks, dus ik hoop dat het er ergens tussenin valt.
Ik ga maar eens naar shops hier in de buurt kijken voor een afspraak.
Ik heb een septum en 3 kraakbeenpiercings en septum was hands down de makkelijkste piercing. De prik vind ik nooit fijn maar viel best mee, en het was alleen op de dag van het zetten heel gevoelig. De volgende dag voel je het nog wel, het voelt een beetje als een blauwe plek? Maar na 2 weken max. was dat ook voorbij!
Ik wil dit weekend een nieuwe piercing nemen, maar ik heb echt even geen idee meer wat. Het ene moment wil ik een helix, dan weer een tragus en het volgende moment vind ik een conch ook wel weer vet. In eerste instantie wilde ik een anti tragus, maar ik vind het zo lelijk dat het achterste balletje zo zichtbaar is als er zo’n gebogen staafje in wordt gezet. En bij een helix twijfel ik weer omdat ik dat stukje van m’n oor zo dik vind.
Hebben jullie nog een idee?
wat ik nu heb
In m’n andere oor zitten alleen de twee gewone gaatjes en verder nog geen piercings.
Ik denk dat een 3e gaatje erbij heel mooi is! En dan met een helix of tragus
ik heb in het verleden een septum gehad, het zetten vond ik echt totaal niet pijnlijk, beetje ongemakkelijk gevoel. Ik kreeg heel erg traanogen (wat een logische lichamelijke reactie is). Mijn neus is wel lang gevoelig gebleven. Hij is er een keer tijdens slapen uitgevallen en toen kreeg ik hem niet meer in maar ik laat hem toevallig zaterdag weer opnieuw zetten.
ps. ik woon ook al jaren op mezelf en toen mijn moeder hem zag, nouuuuuu ze vond het vre-se-lijk. Ze vond het vooral ‘heel heftig’. Ze was ook heel blij dat hij er toen uit was gevallen. Zoals je begrijpt: ik ga haar niet vertellen dat ik hem opnieuw laat zetten
Ik kan morgen eindelijk mijn tragus en helix staafje laten downsizen. Hopelijk krijg ik dan ook niet een enorme piercingbump meer als ik op slaap. Nu zijn ze echt veeeel te lang en als ik er op slaap komt er gelijk een enorme bult.
Oké hier kom ik weer met m’n 30ste bericht over die anti tragus piercing…
De piercingshop waar ik normaal altijd heen ga, zet hem alleen met een gebogen staafje. Nu had ik een andere een berichtje gestuurd om te vragen waar zij hem mee zetten. En toen kreeg ik terug dat ze hem als ‘surface piercing’ zetten en eventueel als ‘2 losse dermals’. Nu heb ik er echt geen verstand van, maar ik begrijp niet helemaal wat ze bedoelen want als ik het op google opzoek, zijn dat hele andere piercings dan die ik bedoel… Snappen jullie het?