Piercingtopic

Nou, ik kan je iig vertellen dat twee dermals of een surface piercing niet is wat je wilt/moet hebben.

Een anti-tragus is een van de lastigere piercings om te genezen en er zit inderdaad in het begin een lang staafje in. Na een aantal weken kun je deze laten inkorten. Maar je hebt hem echt nodig in het begin, want het gaat behoorlijk zwellen. Hij hoort gepiercet te worden met een curved barbell.

Dit is hoe een verse anti-tragus eruit hoort te zien:

Zie ook de omschrijving onder de foto, haha.

1 like

Haha thanks voor het voorbeeld. Ik heb nog even een berichtje gestuurd en ze hadden me inderdaad verkeerd begrepen, maar ze raden me eerder aan om een faux snug dan een anti tragus te nemen omdat die een stuk makkelijker geneest. Vind die ook wel weer tof, maar kijk er een beetje op om twee gaatjes te moeten piercen dan haha.

Keuzes maken is wel echt moeilijk haha. M’n oor is te leeg en er zijn teveel opties.

Ik wil er ook eentje!! Ga het binnenkort maar doen denk ik

1 like

Naar mijn mening moet je gewoon doen wat jou het leukste lijkt! Ik heb het idee dat zij er zelf niet zo comfortabel mee zijn :sweat_smile: Plussss je moet er wel de juiste anatomie voor hebben. Dus ik zou dat sowieso laten checken! Wellicht is het helemaal geen optie voor jouw oor, dan kun je altijd nog voor een faux snug gaan (al is dat imo wel een heel ander concept).

1 like

Ik zou toch vasthouden aan je eerste keuze, ook omdat het toch wel echt iets anders is dan wat je wil. Als ik het goed heb kun je een faux snug ook nooit met ringetje ‘naar binnen’ dragen toch, omdat het 2 piercings zijn (zoiets als dit:)

En tsja dat helen, faux snug zal ook wel lang duren dus 1 of 2 maandjes meer maakt dan ook niet meer uit toch :woman_shrugging:

1 like

Ik heb inmiddels de afspraak voor het laten zetten van de septumpiercing staan, dus dank voor al jullie motivatie, haha!

9 likes

heel leuk! wanneer ga je?

Volgende week zaterdag pas. Ik kon niet doordeweeks en zij konden zelf ook niet eerder.
Maar komt me eigenlijk wel goed uit, want ik heb komende zaterdag met m’n moeder afgesproken en wil het nog even verborgen houden hahaha

1 like

Haha heerlijk, ben benieuwd

1 like

Ik ga as zaterdag voor een septum piercing.
Ook ik zat heel erg te twijfelen van gaat het staan en wat gaan mensen denken.
Maar nu denk ik , laat ze maar lekker denken wat ze willen als ik het maar mooi vindt!

4 likes

Ligt er denk ik ook aan wat voor sieraad je in je septum hebt zitten straks? Het wordt meestal gepierced met zo’n hoefijzer zeg maar haha, die was bij mij bijvoorbeeld vrij groot/grof in mijn gezicht en daar kreeg ik ook wel opmerkingen over, o.a. van m’n moeder en collega’s. Nu draag ik een klein zilver ringetje die bijna niet opvalt [vind ik zelf ook met mooist bij mezelf] en hoor ik niemand er meer over.

Ah zo jammer, RIP

Ik laat volgende vrijdag een high nostril zetten, jippieee

1 like

Naaldendag vandaag, na de bloedbank door naar de piercer haha. Heb mn dubbele helix weer terug. Wilde m eronder maar dat zag de piercer niet zitten met mn kraakbeen dus toch erboven, maar nu wel wat dichter bij elkaar dan de vorige keer.

25 likes

Mijn septum vond ik niet erg pijnlijk om te laten zetten en na een paar uurtjes vergat ik al dat hij erin zat. Als ik er dan per ongeluk tegenaan stootte was het even een beurs gevoel. Mijn septum is ook met twee weken genezen, maar dat verschilt natuurlijk heel erg per persoon. Vind het een hele makkelijke piercing omdat je hem inderdaad omhoog kan flippen en mocht je hem niks meer vinden, dan heb je geen zichtbaar littekentje.

Ik zie nu dat je hem gaat laten zetten, leuk! Laat je weten hoe het ging?:blush:

1 like

Ik heb hem ook een maand geleden laten zetten, maar ik vond dat hoefijzerachtig ding met die balletjes wel een beetje heftig staan, dus ik heb m voor het genezen nu ook even naar binnen geklapt tot er een fijn ringetje in kan.

Kun je dat eigenlijk gewoon zelf verwisselen als het genezen is? ben dat vergeten te vragen maar lijkt me wel he?

Heb net me septum laten zetten
Viel heel erg mee!! Meer venijnig dan dat ik echt door de grond ging.
En gelukkig zonder zo’n tang want die vind ik vaak vervelender dat het piercen zelf.
Enige wat een beetje apart was is dat ze niet zei dat ze het zeg maar ging doen en omdat er normaal word gezegd adem in en uit en dan piercen ze dus. Maar dat doen ze dus blijkbaar niet bij een septum expres ? Dus ik zat zo nog te wachten en toen gebeurde het al. Bloede alleen net nog wat, maar nu volgens mij niet meer alleen soort loopneus nu heel gek😂 hebben meer mensen dit gehad toevallig na een septum zetten?

3 likes

Heb het aangedurfd en net een forward helix laten zetten, heel blij mee! Zit hem de hele tijd te bewonderen in de spiegel :joy:

2 likes

Ik ben toch maar voor een helix gegaan. Anti tragus wilde ik in m’n andere oor, maar omdat m’n daith nog niet helemaal genezen is wacht ik daar nog ff mee qua slapen op dat oor enzo. Maar wel superblij met deze! Hij deed gelukkig helemaal geen pijn, maar had mezelf weer zo druk zitten maken dat ik door de spanning alsnog bijna flauwviel en weer moest gaan liggen :sweat_smile:

fdg

8 likes

oh ik vind het eigenlijk wel kwalijk dat ze niks zei? Is toch logisch dat ze elke stap beschrijft aangezien het jouw lichaam is. Ik heb 2x een septum laten zetten bij verschillende piercer en het werd mij altijd verteld. En?? blij met het resultaat? :sunglasses: :sunglasses:

Ik heb dus gister mijn septum opnieuw laten zetten. Het ging alleen anders dan gedacht haha. Ik had haar al gezegd dat ik twee jaar eerder een septum had gehad. Dus ze ging voelen in mijn neus en zei: ik voel niet echt een soft spot bij jou… (dus ja dan houdt het feest voor een septum eigenlijk ook op). Mijn piercer van septum 1 zei destijds juist: ohhh nee perfecte neus voor septum, soft spot. En deze piercers kennen elkaar ook en zijn beide echt profi. Dus ze ging nog een keer goed voelen en kijken en zag toen waar de septum had gezeten zeg maar. Toen is ze met een heel dun staafje/naaldje heel voorzichtig op de oude openingen van de septum gaan drukken en die bleken nog grotendeels open te zijn (na 2 jaar, ik was verbaasd). En toen heeft ze het dus heel voorzichtig op deze manier opengekregen en kon er weer een nieuw sieraad in.

Ja klopt. Aan de ene kant was het ook vreemd. Maar ze legde dus verder alles wel goed uit :joy:En ook goed advies met nazorg. Ze legde later ook wel uit waarom ze bv me niet expres liet uit ademen enzo dus dat is wel weer goed.
Moet heel erg wennen nog omdat het toch echt in your face is zeg maar. Maar er zit nu ook een iets groter sieraad in als wat ik uiteindelijk ook wil ivm evt zwelling dus daar moet ik nog door heen kijken.

Wel bizar dat 2 piercers verschillende dingen tegen jou zeggen over wel en niet een ‘goede neus’ voor een septum? Maar wel goed dat ze het waar de vorige had gezeten er doorheen heeft gekregen