Piercingtopic

Ah oke ja dat klinkt verder wel goed dan. Wat wil je er uiteindelijk in? In heb nu een heel klein hoefijzer (eigenlijk alleen de balletjes zijn zichtbaar) maar wil uiteindelijk toch voor een heel klein ringetje gaan denk ik.

Ja vond het ook wel vreemd dat nr 1 wel een soft spot voelde en nr 2 eigenlijk niet. Anyway, hij zit er weer in :stuck_out_tongue:

Ik heb er nu een 8mm hoefijzer ring in, want dat was standaard met piercing vertelde ze.
Denk wel dat ik een hoefijzer vorm wil houden omdat je die evt makkelijker naar boven kan draaien als je de piercing niet zichtbaar wilt hebben. Maar vind deze maat redelijk groot bij mij , dus wil zodra het kan een kleinere maat

2 likes

Je kunt hem ook inklappen als je niet wilt dat mensen het zien of als je hem even zat bent. Dat vind ik wel fijn aan een septum. Succes zaterdag!

1 like

Zodra hij genezen is kun je hem gewoon zelf vervangen ja! In het begin is het nog wel een beetje priegelen om een andere piercing door je neus te krijgen vond ik, maar daar krijg je vanzelf handigheid in. Een click ring vind ik wel een stuk makkelijker dan een ring met balletjes, ik kreeg die er nooit goed zelf op.

2 likes

Ohh, staat superleuk!

1 like

Ik heb gisteren een anti tragus laten zetten, nu weer een jaar geduld hebben met helen :upside_down_face: De rook in mijn andere oor was een bitch dus het kan alleen maar meevallen denk ik.

Tralala

Mijn oorbellen zijn er tijdelijk uit om de verwachte zwelling even de ruimte te geven.

26 likes

Ik overweeg een tepel piercing, zou graag iets in stijl Maria t.ash willen of iig goud. Iemand ervaring daarmee?

Ik heb nu in mn conch ook een korter staafje met een platte achterkant en nu zei die piercer dat ik elke dag ff dat bolletje moet aandraaien. Maar euhhh dat lukt me voor geen meter, heb daar veel te dikke vingers voor :sweat_smile:

Wel ervaring met tepelpiercings maar niet met goud of Tash, weet niet of je daar dan iets aan hebt?

Jazeker, klopt het dat je een tijd lang moet uitkijken met aanraken/ kleding etc tijdens herstel en hoe lang ongeveer?

Dat verschilt volgens mij wel per persoon! Zeker de eerste paar weken waren mij tepels echt heel gevoelig, op het pijnlijke af. Dat werd na 2/3 maanden wel minder, maar de totale genezing heeft bij mij wel een jaar geduurd. Mijn tepels zijn nu nog steeds best wel gevoelig maar qua kleding kan ik alles dragen, maar als m’n date ermee speelt vind ik dat zelfs nu soms nog te heftig.

Conch piercing zit erin! :partying_face: het deed gelukkig weinig pijn, heel vreemd want hij gaat door een heel dik stuk ook, ook daarna niet echt pijn gehad, beetje beurs met schoonmaken maar that’s it. Net als @lauraD zonder klem en zonder in en uitademen, maar vond het op zich wel prettig zo. Enige nadeel is dat ik nu de smaak weer te pakken heb en in m’n andere oor ook weer iets nieuws wil als deze is geheeld :sweat_smile:

3 likes

Haha ga bijna denken dat we bij dezelfde shop gepierced zijn :wink:

1 like

Dat kan zeker komen omdat het lange staafje er nog in zit!
Het lange staafje wordt er oorspronkelijk in gezet zodat je oor de ruimte heeft om te zwellen. Ik gok dat je oor nu niet meer zwelt dus dan mag je inderdaad een korter staafje. Met de lange staafje gaat het sneller irriteren door bv haar die erin blijft haken.

1 like

Ik wil eigenlijk nog heel graag 2e (en misschien 3e) gaatjes laten zetten in m’n oorlel. Die die ik nu heb zijn geschoten toen ik 8 was ongeveer, wat raden jullie aan? Ze laten piercen of laten schieten?

Heb nu m’n conch sinds september maar heb er nog steeds best veel last van. Duurt lang…
Ik wil hem eerst laten genezen voordat ik weer een kraakbeen piercing ga laten zetten

Ze kunnen bij een juwelier meestal wel voelen of schieten nog kan. Ik twijfel ook heel erg want schieten kost geen drol en 4 gaatjes piercen snel 100 euro of meer

Jaa hierom twijfel ik ook inderdaad!
Scheelt toch best veel geld. Maar het moet wel veilig zijn natuurlijk

2e gaatje zal nog wel kunnen, maar derde zou ik toch wel laten piercen

1 like

Wat is je exacte vraag? Ik heb zelf ervaring en ervaring met klanten :blush:

Ik zou je afraden om direct een volledig gouden sieraad te laten plaatsen tijdens het piercen. Je zult namelijk nog een keer een korter staafje moeten laten plaatsen en dan kun je je initiële langere staafje de deur uit doen. Je kunt daarentegen wel kiezen om met titanium gepiercet te worden en dit goud laten anodiseren, wat betekent dat de kleur van het titanium wordt veranderd door het onder een bepaald voltage te zetten. Dit is veilig om in je lichaam te dragen in tegenstelling tot gold plated sieraden.

Ook raad ik je aan om een compleet sieraad custom te laten maken (voor) als je piercing genezen is. Het schroefdraad van sieraden is vaak niet perfect op elkaar afgestemd (in het geval van tepelsieraden het staafje en de twee ends) waardoor de ends niet exact recht aan het staafje komen te zitten. Door het geheel custom voor jou te laten maken kunnen ze wel alle gedeeltes op elkaar afstemmen en zullen de ends perfect op hun plek zitten.

1 like

Wow thnx voor je bericht. Dus die mooie dure sierden worden dan te groot? Goede tip want het is prijzig. Volgens mij heeft de zaak waar ik heen wil allerlei opties, geen louche iets ofzo dus ga er vanuit dat ze mij goed zullen adviseren.

1 like