Piercingtopic

Nou ja, het is meer dat je altijd gepiercet wordt met een langer staafje en het zonde is als je later voor elke piercing nog een volledig gouden staafje moet aanschaffen, omdat je een korter staafje nodig hebt als de zwelling weg is.

Plus dat je dan dus weer zit met het feit dat de ends waarschijnlijk niet goed passen op het nieuwe staafje.

1 like

Ik zou ze denk ik samen in een oor doen!

2 likes

Ik denk dat je te voorzichtig bent. Mij lukte het aan het begin ook niet, maar je moet je mond even strak trekken naar beneden zodat het tussenschotje smaller wordt en een beetje duwen (haha hoop dat ik het goed uitleg zo).

1 like

@Radio maar je kunt wel een echt gouden end + een anodized titanium staafje direct laten zetten? Dat heb ik bijv in m’n rook laten doen, en je ziet bijna niet dat het staafje niet echt goud is. En als je het over een rechte piercing gaat dan maakt het al helemaal niet uit of het staafje titanium of goud is want dat staafje zit in je huid. En met een tepel zie je het staafje nauwelijks toch?

Het verschil is alleen dat een sieraad voor in je tepel front facing ends heeft (en het schroefdraad aan de zijkant zit, ipv de onderkant zoals met je rook). Dus dat betekent dat ends die in eerste instantie wellicht goed zitten op een bepaald staafje, niet goed hoeven te zitten op een ander staafje. Dan zitten je ends niet allebei mooi recht naar voren… Dus dan heb je prijzige sieraden die niet mooi zitten.

Daarom dat ik iedereen die dure sieraden wilt aanschaffen afraad alle onderdelen los te kopen. Door het complete sieraad bij één fabrikant te kopen zijn alle schroefdraden op elkaar afgestemd en komt het het beste tot zijn recht.

En het is dus niet verstandig om dit in je initiële piercing te doen (want dan zullen de ends niet mooi op het staafje op je eindmaat zitten). Plus dat veel mooie tepelsieraden niet echt geschikt zijn voor een verse tepelpiercing :sweat_smile:

1 like

Ben even echt gefrustreerd over me septum piercing. Uit het niks valt gewoon het balletje eraf die ik dus niet er zelf op krijg. Heb het ook in een andere stad laten zetten en de enige 2 die hier bij mij zitten zijn heel druk.
Ook doet het echt meer pijn als me andere piercings. Heb echt de gehele dag door op sommige momenten een mega pijn scheut die ik nooit eerder heb gehad met me piercings. Zover ik zelf kan zien zit die wel gewoon goed geplaatst en ze heeft ook wel goed gevoeld.
Vind de piercing zelf wel heel erg dik voor me septum. Weet niet of het met de maat te maken heeft dat het irriteert

Toen ik een ring in mijn oor deed was alle ellende verdwenen!

@Astor

Ik heb laatst mijn 3e en 4e gaatjes laten piercen. Ze gaven ook aan dat kraakbeen vaak begint bij gaatje 3, dus voor alle zekerheid is piercen het beste.

Ik zit overigens te twijfelen of ik een septum ga laten zetten. Wil hem wel ingeklapt dragen, maar gewoon als geheimpje met mezelf, haha.

3 likes

Nou, na superlang twijfelen want eigenlijk niet durven heb ik nu toch maar een afspraak gemaakt voor het zetten van een tepelpiercing! :scream: Volgende week!

(edit: afspraak voor nu afgezegd om paar redenen…)

11 likes

Zo leuk dat iedereen nu aan de septum gaat haha.

@Radio is het aan te raden om te wisselen naar kortere staafjes als je tepelpiercings geheeld zijn? Ik heb nog degene erin zitten waarmee ze gezet zijn, en heb wel wat speling tussen de bolletjes en m’n tepels maar niet super veel.

Wij raden bij elke piercing aan om na een aantal maanden de staafjes in te laten korten. Dat zorgt voor veel minder potentiële irritatie. En het is natuurlijk mooi als het netjes aangesloten is.

Voor kraakbeenpiercings is het voornamelijk belangrijk om deze reden:

3 likes

Moet je dan alleen een nieuw staafje erin laten doen of kan ook een nieuw knopje dan?

Vind je plaatje heel duidelijk, maar dat is mij niet verteld (kon na ong 9 maanden terug komen om het te wisselen)

Oh shit hahaha ik riep laatst al hier dat ik echt nodig kortere staafjes in mijn helix piercings moet doen maar misschien staat het ook al zo. :scream: Loop echt al 2 jaar zo rond volgens mij omdat ik het zelf amper zie dus stoor mij er nooit zo aan verder. Maar ze zijn wel echt veel te lang.

:scream: je plaatje is super duidelijk, maar omg dit wist ik dus echt niet. Ben blij dat ik mijn industrial wel op tijd heb gewisseld, want bij mijn helixen heb ik dit nooit gedaan.

Ik ga op zoek naar kleinere staafjes voor m’n tepels in ieder geval, neem aan dat ik het ook zelf mag wisselen? Heb ze nu zo’n 1 jaar en 4 maanden.

Ohhh door dit plaatje twijfel ik of mijn beide tepelpiercings hierdoor zijn uitgegroeid.
Dat het staafje toch te lang was… Heb ook indd een aantal oorpiercings die schuin zijn. Echt vreemd dat ik dit nog nooit heb gehoord van een piercer!

Mijn piercer had ook niks gezegd en na een jaar stond m’n helix ook helemaal scheef. Heb m er toen maar uit gehaald en ook omdat ie nooit heelde. Maar ik vraag me wel af of dat niet t gewoon kwam doordat het staafje te lang was…

Ik wil mijn oren wat opleuken #oorfeestje, ik heb nu in beide oren 3 gewone gaatjes en wil graag sowieso een vierde aan allebei de kanten, maar ook nog wat extra’s. Ik zat zelf te denken aan een conch rechts en een helix links, maar misschien heeft iemand anders een vet idee? (NB heb nu ringetjes erin getekend omdat ik dat uiteindelijk wil, maar ik laat eerst uiteraard gewoon een staafje zetten zodat het netjes kan helen). Een Daith wil ik sowieso niet want ik wil nog gewoon oordopjes kunnen dragen haha

Oren

Heeft iemand overigens ervaring met het 4e oorlel gaatje tegelijk laten piercen aan beide kanten? Vorige keer dat ik het vroeg zei mijn piercer dat hij het niet tegelijk wil doen ivm dat het dan aan beide kanten tegelijk moet helen. Als het om kraakbeenpiercings gaat snap ik dat volkomen, maar op de plaats waar ik ze wil is in geen velden of wegen kraakbeen te bekennen, dat begint pas veel hoger in mijn oor. Mijn 2e en 3e gaatjes heb ik alle vier tegelijk laten piercen, dus aan beide kanten 2x piercen in een sessie, en dat ging prima, je zou zeggen dat dat met nog een gewone oorbel dan ook prima moet kunnen toch?

1 like

Interesting dat plaatje ! Ik heb meerdere helixen maar zijn allemaal geschoten, 15 jaar terug ofzo, en daar heb ik dus gewoon ‘oorbellen’ in met een slotje en staafjes daarvan zijn dus ook te lang. Een piercingstaafje/labret van 6mm is denk ik ook nog te lang, dus hoe zou ik zoiets oplossen ? En hoe zit dit dan met ringetjes want die zorgen ook voor beweging in je piercinggat toch ?

Een rook? Kan ook mooi staan in beide oren denk ik!

1 like

ik wil echt zoo graag een conch, maar ben bang dat dat een van de moeilijkste plekken is qua genezing. Mijn oor heelt al zo lastig…

Ik heb al tijden een tepelpiercing in mijn hoofd, zal dit dan het jaar worden? :tada:

8 likes