Moet je dan alleen een nieuw staafje erin laten doen of kan ook een nieuw knopje dan?
Vind je plaatje heel duidelijk, maar dat is mij niet verteld (kon na ong 9 maanden terug komen om het te wisselen)
Moet je dan alleen een nieuw staafje erin laten doen of kan ook een nieuw knopje dan?
Vind je plaatje heel duidelijk, maar dat is mij niet verteld (kon na ong 9 maanden terug komen om het te wisselen)
Oh shit hahaha ik riep laatst al hier dat ik echt nodig kortere staafjes in mijn helix piercings moet doen maar misschien staat het ook al zo. Loop echt al 2 jaar zo rond volgens mij omdat ik het zelf amper zie dus stoor mij er nooit zo aan verder. Maar ze zijn wel echt veel te lang.
je plaatje is super duidelijk, maar omg dit wist ik dus echt niet. Ben blij dat ik mijn industrial wel op tijd heb gewisseld, want bij mijn helixen heb ik dit nooit gedaan.
Ik ga op zoek naar kleinere staafjes voor m’n tepels in ieder geval, neem aan dat ik het ook zelf mag wisselen? Heb ze nu zo’n 1 jaar en 4 maanden.
Ohhh door dit plaatje twijfel ik of mijn beide tepelpiercings hierdoor zijn uitgegroeid.
Dat het staafje toch te lang was… Heb ook indd een aantal oorpiercings die schuin zijn. Echt vreemd dat ik dit nog nooit heb gehoord van een piercer!
Mijn piercer had ook niks gezegd en na een jaar stond m’n helix ook helemaal scheef. Heb m er toen maar uit gehaald en ook omdat ie nooit heelde. Maar ik vraag me wel af of dat niet t gewoon kwam doordat het staafje te lang was…
Ik wil mijn oren wat opleuken #oorfeestje, ik heb nu in beide oren 3 gewone gaatjes en wil graag sowieso een vierde aan allebei de kanten, maar ook nog wat extra’s. Ik zat zelf te denken aan een conch rechts en een helix links, maar misschien heeft iemand anders een vet idee? (NB heb nu ringetjes erin getekend omdat ik dat uiteindelijk wil, maar ik laat eerst uiteraard gewoon een staafje zetten zodat het netjes kan helen). Een Daith wil ik sowieso niet want ik wil nog gewoon oordopjes kunnen dragen haha
Heeft iemand overigens ervaring met het 4e oorlel gaatje tegelijk laten piercen aan beide kanten? Vorige keer dat ik het vroeg zei mijn piercer dat hij het niet tegelijk wil doen ivm dat het dan aan beide kanten tegelijk moet helen. Als het om kraakbeenpiercings gaat snap ik dat volkomen, maar op de plaats waar ik ze wil is in geen velden of wegen kraakbeen te bekennen, dat begint pas veel hoger in mijn oor. Mijn 2e en 3e gaatjes heb ik alle vier tegelijk laten piercen, dus aan beide kanten 2x piercen in een sessie, en dat ging prima, je zou zeggen dat dat met nog een gewone oorbel dan ook prima moet kunnen toch?
Interesting dat plaatje ! Ik heb meerdere helixen maar zijn allemaal geschoten, 15 jaar terug ofzo, en daar heb ik dus gewoon ‘oorbellen’ in met een slotje en staafjes daarvan zijn dus ook te lang. Een piercingstaafje/labret van 6mm is denk ik ook nog te lang, dus hoe zou ik zoiets oplossen ? En hoe zit dit dan met ringetjes want die zorgen ook voor beweging in je piercinggat toch ?
Een rook? Kan ook mooi staan in beide oren denk ik!
ik wil echt zoo graag een conch, maar ben bang dat dat een van de moeilijkste plekken is qua genezing. Mijn oor heelt al zo lastig…
Ik heb al tijden een tepelpiercing in mijn hoofd, zal dit dan het jaar worden?
ja same! wil jij er 1 of 2?
Dooeen! Ik heb de mijne nu drie jaar en nog altijd mega blij mee
Hahaha, ik voel me bijna schuldig dat ik zo’n shock heb veroorzaakt met mijn plaatje. Maar het is wel echt belangrijk om te weten!
@Bloem een nieuwe end/top doen we in onze shop pas als 'ie genezen is, het staafje kan je gewoon door je piercer laten wisselen. Die heeft tools om het sieraad veilig te wisselen, zonder je piercing boos te maken.
@Stars niet bang zijn voor een standje hoor! Het is toch juist goed dat je wél komt
@Wolf zolang jij je comfortabel voelt met zelf wisselen kan het echt geen kwaad hoor (als ze maar genezen zijn, anders kun je wel schade aanrichten). Maar ik zou altijd naar een gerenommeerde piercer gaan zodat je iig hoge kwaliteit sieraden koopt en de juiste maat hebt!
@Taichung dit is wel echt heel belangrijk om te weten, en goede nazorg van je piercer is minstens zo belangrijk als het piercen zelf! Dat je tepelpiercings zijn uitgegroeid kan ook met een aantal andere dingen te maken hebben trouwens, verkeerd materiaal, verkeerd gepiercet, je lichaam die er gewoon niet zoveel zin in heeft haha.
@Summer als je staafje te lang is en je gaat er op slapen, dan gaat 'ie naast irriteren (dus niet helen) ook scheef groeien. Door goede nazorg en het staafje op tijd in te korten voorkom je dit dus. Jammer dat je piercer je niet voldoende geïnformeerd had.
@Dombo ik ga binnenkort ff op je oren tekenen haha. De kans is erg groot dat je 4e gaatje toch echt kraakbeen is hoor, je piercer zal je niet voor niets waarschuwen! Bij veel mensen begint het zelfs al bij het 3e gaatje.
@Zonnestraaltje 6mm is een redelijk normale maat voor een helix (draag ik zelf ook)! Maar staafjes zijn er zelfs in 4mm, dus er is echt wel wat voor je te vinden In jouw geval zal het nu voornamelijk om comfort gaan, want na 15 jaar zijn ze lang en breed genezen natuurlijk. Ringetjes zijn inderdaad niet veilig voor in een verse piercing, maar in een genezen piercing gaat het meestal goed omdat het ‘tunneltje’ volledig gevormd is. Al zijn er ook veel mensen die in bepaalde piercings nooit prettig ringetjes kunnen dragen.
@Preitje waarom denk je dat een conch lastig is om te genezen? Hij zit juist zo verstopt! Ik heb het als makkelijker dan mijn helixen ervaren en veel van onze klanten ook
Ik vond die juist heel erg meevallen, bijna niks van gemerkt, deed totaal niet moeilijk!
In tegenstelling tot mn eerdere helix… maar de nieuwe die recent is gezet houdt zich vooorlopig goed
@Radio hm ja omdat hij aan de buitenkant van je oor eruit komt? heb het idee dat je daar snel langskomt met je hand of haar en dat je het dan steeds irriteert/infecteert. Heb ook veel gedoe gehad met m’n helix dus misschien ben ik daarom huiverig, maar als @littlenumbers zegt dat haar helix erger was dan valt het misschien wel mee!
Hoe lang wachten jullie trouwens met het zetten van een nieuwe (oor)piercing? Want ik heb er net eentje laten zetten, maar wil er nu alweer een in mijn andere oor Maarja, dan kan ik maanden niet op mijn zij slapen haha
Ja ik heb met mn helix juist veel vaker last gehad van erachter blijven haken met mn haar of mn hand ofzo. Bij mn conch had ik daar niet echt last van.
Destijds toen ik m liet zetten was ik ook wat huiverig maar heb hier toen ook vooral positieve verhalen gelezen dacht ik
Vooral voor (nieuwe) bedpartners is het altijd een leuke verassing haha!
Ik ga niet liegen, het zetten doet echt pijn. Maar het is een hele felle, snelle pijn die ook na 10 sec weer over is. Toen ik opstond was het alweer weg. Daarna brandde het nog een paar uur en verder geen last gehad!
Edit: ik heb ook wel een vrij lage pijngrens, ik heb verschillende tattoo’s en die vond ik ook allemaal niet prettig
Pas als je piercing aan je ene oor genezen is moet je denken aan een piercing in je andere oor. De ervaring leert dat het vaak niet goed gaat met twee genezende oren, en je maakt het jezelf heel oncomfortabel door alleen op je rug/buik te kunnen slapen. En denk ook aan het opnemen van je telefoon enzovoort.