Piercingtopic

ja same! wil jij er 1 of 2?

1 like

Dooeen! Ik heb de mijne nu drie jaar en nog altijd mega blij mee

1 like

Hahaha, ik voel me bijna schuldig dat ik zo’n shock heb veroorzaakt met mijn plaatje. Maar het is wel echt belangrijk om te weten!

@Bloem een nieuwe end/top doen we in onze shop pas als 'ie genezen is, het staafje kan je gewoon door je piercer laten wisselen. Die heeft tools om het sieraad veilig te wisselen, zonder je piercing boos te maken.

@Stars niet bang zijn voor een standje hoor! Het is toch juist goed dat je wél komt :smiley:

@Wolf zolang jij je comfortabel voelt met zelf wisselen kan het echt geen kwaad hoor (als ze maar genezen zijn, anders kun je wel schade aanrichten). Maar ik zou altijd naar een gerenommeerde piercer gaan zodat je iig hoge kwaliteit sieraden koopt en de juiste maat hebt!

@Taichung dit is wel echt heel belangrijk om te weten, en goede nazorg van je piercer is minstens zo belangrijk als het piercen zelf! Dat je tepelpiercings zijn uitgegroeid kan ook met een aantal andere dingen te maken hebben trouwens, verkeerd materiaal, verkeerd gepiercet, je lichaam die er gewoon niet zoveel zin in heeft haha.

@Summer als je staafje te lang is en je gaat er op slapen, dan gaat 'ie naast irriteren (dus niet helen) ook scheef groeien. Door goede nazorg en het staafje op tijd in te korten voorkom je dit dus. Jammer dat je piercer je niet voldoende geïnformeerd had.

@Dombo ik ga binnenkort ff op je oren tekenen haha. De kans is erg groot dat je 4e gaatje toch echt kraakbeen is hoor, je piercer zal je niet voor niets waarschuwen! Bij veel mensen begint het zelfs al bij het 3e gaatje.

@Zonnestraaltje 6mm is een redelijk normale maat voor een helix (draag ik zelf ook)! Maar staafjes zijn er zelfs in 4mm, dus er is echt wel wat voor je te vinden :smiley: In jouw geval zal het nu voornamelijk om comfort gaan, want na 15 jaar zijn ze lang en breed genezen natuurlijk. Ringetjes zijn inderdaad niet veilig voor in een verse piercing, maar in een genezen piercing gaat het meestal goed omdat het ‘tunneltje’ volledig gevormd is. Al zijn er ook veel mensen die in bepaalde piercings nooit prettig ringetjes kunnen dragen.

@Preitje waarom denk je dat een conch lastig is om te genezen? Hij zit juist zo verstopt! Ik heb het als makkelijker dan mijn helixen ervaren en veel van onze klanten ook :blush:

5 likes

Ik vond die juist heel erg meevallen, bijna niks van gemerkt, deed totaal niet moeilijk!

In tegenstelling tot mn eerdere helix… maar de nieuwe die recent is gezet houdt zich vooorlopig goed :crossed_fingers:

@Radio hm ja omdat hij aan de buitenkant van je oor eruit komt? heb het idee dat je daar snel langskomt met je hand of haar en dat je het dan steeds irriteert/infecteert. Heb ook veel gedoe gehad met m’n helix dus misschien ben ik daarom huiverig, maar als @littlenumbers zegt dat haar helix erger was dan valt het misschien wel mee!

Hoe lang wachten jullie trouwens met het zetten van een nieuwe (oor)piercing? Want ik heb er net eentje laten zetten, maar wil er nu alweer een in mijn andere oor :sweat_smile: Maarja, dan kan ik maanden niet op mijn zij slapen haha

2!

@lightbox oehh daar word ik enthousiast van haha! hoe vond je het zetten?

3 likes

Ja ik heb met mn helix juist veel vaker last gehad van erachter blijven haken met mn haar of mn hand ofzo. Bij mn conch had ik daar niet echt last van.
Destijds toen ik m liet zetten was ik ook wat huiverig maar heb hier toen ook vooral positieve verhalen gelezen dacht ik

1 like

Vooral voor (nieuwe) bedpartners is het altijd een leuke verassing haha!

Ik ga niet liegen, het zetten doet echt pijn. Maar het is een hele felle, snelle pijn die ook na 10 sec weer over is. Toen ik opstond was het alweer weg. Daarna brandde het nog een paar uur en verder geen last gehad!

Edit: ik heb ook wel een vrij lage pijngrens, ik heb verschillende tattoo’s en die vond ik ook allemaal niet prettig :joy:

1 like

Pas als je piercing aan je ene oor genezen is moet je denken aan een piercing in je andere oor. De ervaring leert dat het vaak niet goed gaat met twee genezende oren, en je maakt het jezelf heel oncomfortabel door alleen op je rug/buik te kunnen slapen. En denk ook aan het opnemen van je telefoon enzovoort.

1 like

Ja ik ga het ook niet doen, want ik kan onmogelijk alleen mijn rug slapen, maar het is best verslavend :sweat_smile: Toch maar minimaal 9 maanden wachten dan

okay cool! Denk dat ik me er binnenkort dan maar eens aan ga wagen.

Ah good to know! Ik heb ook verschillende tattoo’s en dat vond ik wel meevallen, duuus dit klinkt wel doable.

1 like

Ik ga hier even om jullie mening/advies vragen! De foto is mijn huidige piercing-situatie, op de plekken waar een sieraad getekend is zitten nu nog standaard knopjes maar wil die asap vervangen, twee door zo’n triple dot knopje en een door een opaaltje. Dit is hoe ik m’n oren van tevoren uitgedacht had (wil misschien alleen nog een ander sieraad voor m’n bovenste helix) en ik ben er vet blij mee. Maarrr uiteraard kriebelt het weer en wil ik wat nieuws, maar wat dan? Ik vind de balans nu heel fijn dus dat wil ik niet verpesten. Of denken jullie dat ik het beter zo kan laten?

2 likes

Ja! Doen! :smile:

1 like

Omg heb net redelijk impulsief een afspraak gemaakt voor volgende week voor een vch. Ben nu al bang voor de pijn. Mochten mensen er ervaring mee hebben qua zetten, please alleen de positieve verhalen haha.

3 likes

Geen ervaring maar zo stoer! Benieuwd naar je ervaring

Bedankt! Zal ‘m hier idd delen na vrijdagmiddag

1 like

Ik zou in het oor waar je een tragus hebt nog wat doen voor de symmetrie

2 likes

ik ben op zoek naar een ringetje voor mijn conch maar ik vind het zo moeilijk om de diameter te bepalen. De piercer heeft toen 12 mm geschat maar ik ben bang dat dat te groot is. Bestaan er online winkels waar je nog terug mag sturen ?(onhygiënisch I know…) want ik wil het liefst een van echt zilver maar die zijn te duur om te houden terwijl je hem niet past