Piercingtopic

Het kan ook aan een te lang staafje liggen. Dan is er teveel speling en blijft hij irriteren. Ik moet ook een kortere maar ik wil het eerst iets beter wordt.

Er zit al een korter staafje in die nog een klein beetje speling heeft dus ik denk niet dat het daaraan ligt helaas. Laat me even weten hoe jouw piercing op de sterilon reageert!

Ik heb m’n rook echt nog maar een paar weken, dus kan niet echt oordelen want ik heb er tot nu toe helemaal geen last van.
Maar ik denk (gebaseerd op andere piercings die ik heb) dat je het best de piercing kan laten verwisselen. Ik had dit namelijk ook bij mijn forward helix en sinds er een korter staafje in zit (dus minder beweging in het piercinggat zelf), heb ik geen last meer van korstjes/vuiligheid.

1 like

:frowning: He, bah, een vochtbultje bij mijn neuspiercing. Had gehoopt dat er geen meer zouden komen, maar na een maand alsnog dus.

Heb je hem nu een maand? Ik had laatst na 2 maanden ook een vochtbultje bij mijn neuspiercing, maar die trok gelukkig vrij snel weer weg!

Wil binnenkort wisselen van sieraad, en er een mini-knopje in of een subtiel ringetje. Maar krijg zelf m’n originele sieraad met geen mogelijkheid los. Dus toch maar even langs de piercingshop denk ik?

Ja zo ongeveer. Heb hem nu 3.5 week (zondag 4 weken).

Dus ik ga maar een zoutoplossing maken en tea tree ook halen.

1 like

De sterilon werkt als een trein :shushing_face:

Ik durf het ook bijna niet op te biechten maar ik gebruik alleen nog maar sterilon voor zowel m’n derde gaatje als helix. Die laatste was zondag ontstoken, nu na 2 dagen sterilon is 'ie weer normaal.
Oke nog een biecht: ik gebruik het ook voor m’n tepelpiercing die een beetje kut doet :roll_eyes:

3 likes

Ik heb dit ook 1 keer gedaan toen het ook een hele tijd liep te etteren (2 maanden ofzo). Was daarna gelijk over en geen last meer van gehad.

2 likes

Hahaha grappig te lezen dat zoveel hier stiekem sterilon gebruiken :grin:

Het wordt afgeraden om het voor kraakbeenpiercings te gebruiken omdat het te agressief is en ook de goeie bacteriën doodt ofzo. Ik weet niet precies wat daarvan de gevolgen zijn maar heb het wel altijd gemeden.

Ik heb 4 weken geleden zelf m’n tweede gaatjes geschoten in m’n oren. Nergens last van, doen geen pijn. Alleen als ik wil slapen doen die achterkantjes van die zweerknopjes zoooo veel pijn omdat ze zo scherp zijn. Zal ik nu na 4 weken al echte zilveren kleine ringetjes er in doen?

ja, heb ik ook gedaan omdat die zweerknopjes zo’n pijn deden, heb er nu kleine zilveren bolletjes in

1 like

Ik heb 't net gedaan en het ging prima. Wel beetje pijn omdat ik die kutringetjes natuurlijk niet vast kreeg, maar ze zitten. (zie nu wel dat ik ze helaas niet zo recht heb geschoten maarja, niks aan te doen haha)

1 like

M’n helix doet ineens weer pijn als ik er op lig. Terwijl ik m al tien jaar heb. Het ringetje is ook wel groot… zou het kunnen schelen als ik m vervang door een kleiner ringetje? Dan moet ik die even bestellen namelijk…

Oké mijn rook is na bijna twee jaar (!!) dan eindelijk geheeld. Ik had er voorheen een ringetje in die ik er na het heelproces weer in wilde doen, maar natuurlijk kan ik die nergens meer vinden :worried: Ik vind het eigenlijk zonde van mijn geld om weer een nieuwe te kopen, want ik ken mezelf… Vlak erna vind ik dan sowieso het oude ringetje weer.

Het ging zo goed met m’n helixen totdat de kapper er een paar keer met haar kam overheen ragde :tired_face:

2 likes

Ik ga over exact een maand op vakantie. Zon en zee dus. Is het slim als ik nu een piercing (helix) laat zetten of is het beter om tot na de vakantie te wachten?

1 like

Ik zou wachten, heb je ook geen extra “zorg” tijdens je vakantie.

4 likes

Hier ben ik ook zo bang voor. Ik ga ze afplakken met een pleister denk ik. :’)