Ik zou toch een staafje laten zetten ipv een ringetje, dan geneest het beter. Deze blogt legt het wel goed uit vind ik: http://newflowerstudio.com/why-are-rings-harder-to-heal-a-piercing-with/
Als je een recht staafje laat zetten na het piercen krijg je een nette rechte wond:
Maar als je er een ringetje in doet, geneest je wond op deze manier:
Dan krijg je geen recht kanaal, wat je niet wil en wat de heling bemoeilijkt. Daarnaast bewegen ringetjes meer dan staafjes en dat maakt helen nog lastiger. Als de wond eenmaal genezen is is het gewoon een geheeld kanaaltje en dan kan je er ringetjes in doen, maar jouw piercing is nog aan het genezen (je hebt hem pas een maand toch?) en dan is het echt nog een wond.
Ik heb dit zelf op de harde manier geleerd door direct een ringetje te laten piercen en daar heb ik veel narigheid mee gehad. Uiteindelijk heb ik er een staafje in laten zetten en toen was het bultje binnen een maand weg. Ik heb die overigens bij een echt goede shop laten zetten (Classic) dus ik ben achteraf wel verbaasd dat ze een ringetje hebben gezet, maargoed, uiteindelijk is alles goed gekomen dus no hard feelings. Volgende keer ga ik iig meteen voor een staafje! Dan maar even uitzitten en zodra het geheeld is kies ik een mooi sieraad