Piercingtopic

Het uitgroeien van de piercing komt vaak door het verkeerd piercen of verkeerd materiaal. Maak je er niet druk om! Komt vast helemaal goed :blush: en mocht er wel wat zijn ben je altijd welkom natuurlijk!

Ik heb ze beide tegelijk laten piercen en ik vond het echt goed te handelen. Het is wel zo dat alle adrenaline die je aanmaakt ervoor zorgt dat de eerste van de twee minder pijn doet en de tweede wat gevoeliger is. Voordeel is wel dat je het dan in één keer achter de rug hebt :partying_face:

Ok laatste vraag sorry als ik irritant ben :see_no_evil:
Je moet altijd een ander sieraad na een tijdje erin laten doen toch? Omdat er vaak eerst een groter sieraad word ingedaan vanwege zwelling? Zit dit dan zeg maar bij de prijs in dat er een nieuw passend sieraad in komt. Of moet je dat dan opnieuw betalen? Of is het helemaal niet nodig.

1 like

Je hebt initieel altijd een langer sieraad vanwege de zwelling, daarna kan er idd een korter staafje in! Bij ons betaal je voor een nieuw staafje, omdat je het oude sieraad gewoon houdt uiteraard (en eventueel kunt laten steriliseren en voor een nieuwe piercing kunt gebruiken).

Ik weet niet hoe dat in andere shops gaat eerlijk gezegd!

Heb me afspraak gewijzigd naar classic vanmiddag :grin: neem gewoon het goedkoopste sieraad dan er van uit gaand dat er iets anders dalijk in moet
Super bedankt nogmaals voor alle antwoorden. :heart:

1 like

Ahhh superdope! Laat me weten hoe het is bevallen :heart:

Een jaar of 5 geleden heb ik tweede gaatjes laten schieten (slecht, i know, maar dat wist ik toen niet helaas). Aan een kant kreeg ik ineens een bultje in het gaatje. Ik draag nu al zeker een jaar geen oorbel meer daarin, maar het bultje gaat niet weg… masseren helpt ook niet, lijkt het alleen maar erger te maken. Nu dacht ik, misschien kan ik het wel gewoon eens opnieuw laten ‘doorprikken’ door een piercer? Zou dat werken?

Ik heb dit ook bij mijn derde gaatje. Echt lelijk mijn oorbelstud verdwijnt er ook helemaal in :tired_face:.

1 like

Ok echt ik raad iedereen aan om naar classic te gaan. Ben zo onwijs goed geholpen .
Ze nam alle tijd voor me en gaf goede adviezen ook over andere piercings wat ik
tussendoor vroeg. Ging voor 1 maar besloten ze toch allebei daar te laten piercen.
Vond dit veeele malen fijner als de lopende band bij q.o.r
Is bij een ‘gewone’ piercing ok maar voor zo iets intiems voelt het fijner om rustig geholpen te worden. Heb nu voor een simpele gouden sieraad gekozen en ben van plan te gaan sparen voor te wisselen en dan een nog mooiere te kiezen.
En @Rockabye ik zeg doen! Ik vond oprecht me oorpiercings pijnlijker dan deze! Was echt goed te doen vond ik.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik een hoge pijngrens heb. Nu brand het alleen :joy:

8 likes

Wat superfijn om te horen! En dat branden is met een paar uur/morgen weg :heart:

1 like

Klopt helemaal! Heb bijna nergens last van gewoon :open_mouth: heb ik nog nooit bij een andere piercings gehad dat het al zo voelde de dag erna

1 like

Kun je eigenlijk alle “soorten” tepels piercen of kan het soms ook niet?

Ik heb wel eens gelezen dat ze het bij ingetrokken tepels doen, maar wat als ze eigenlijk min of meer plat zijn?

@littlenumbers Het kan soms ook gewoon echt niet. Belangrijkste is dat (eventueel met manipulatie) de tepel ver genoeg naar buiten kan komen om te piercen. Dus soms moeten we echt mensen wegsturen, maar we kunnen ook heel veel mensen met ingetrokken tepels helpen.

Deze mijt is superblij want ze kan eindelijk d’r big ol Megalodon weights in :heart:

15 likes

Wauw! Hoe veel weegt zo’n hanger? En stretcht dit je oor verder?

Bij mij begint het ook weer te kriebelen voor een nieuwe piercing, heb op dit moment aan de ene kant 4 lobes en aan de andere kant 2 lobes en een daith. Zit nu te denken aan een rook of een forward helix.
Offff juist een derde gaatje boven de andere twee, beetje dit idee:
oort
M’n eerste oorbelgaatjes had ik zoals zoveel mensen laten schieten en dat is nogal scheef gedaan (altijd laten piercen door een deskundig iemand dus!) waardoor bij een oorlel de gaatjes veel lager zitten dan bij aan de andere kant en daar heel veel ruimte zit, maar misschien dat dit juist de aandacht erop vestigt… lastig!

2 likes

Ze wegen 80 tot 85 gram per stuk :blush: op zich rekken ze je oor niet per se verder (zijn ze in ieder geval niet voor bedoeld).

Heb je foto’s van je eigen oren? Dan kan ik met je meekijken!

Het kan ook nog schelen per oorbelsoort, bij knopjes zie je precies waar je gat zit, maar als je een oorbel hebt waarbij het stokje niet in het midden zit (zie bijvoorbeeld onderstaande) dan kun je het nog een beetje corrigeren !

Haha,Gaat helemaal goed!
Had maandag eigenlijk al bijna nergens last van en nu voel ik ze niet. Alleen als er wat tegen aan komt soms een klein beetje.
Maar echt heb nog nooit zo snel me nieuwe piercing niet meer gevoeld

2 likes

Ah ja dat leek me ook idd. Maar lijkt me ook weer gek dat je zoiets vooraf zou laten gaan checken ofzo :thinking: Lijkt me ook zo stom als je dan eindelijk de moed hebt verzameld en het gewoon niet kan.

Ik heb gisteren eindelijk een ring in m’n conch laten zetten! Had 'm sinds september (staafje eerst) en wilde toch heel graag een ring. Super blij mee
Oh en die vlekjes op m’n oor zijn moedervlekken

Ga binnenkort 2e gaatjes laten piercen in m’n oorlellen en dan in de herfst/winter wil ik denk ik een nieuwe piercing in m’n linker oor. Weet nog niet welke

16 likes

Super cool! Laat even weten dan hoe het is gegaan :grin:
Ga je voor 1 of allebei? Ik ben blij dat ik ze uiteindelijk allebei heb laten piercen

Ah nee joh! Dat is echt niet gek hoor. Gebeurt ook met heel veel andere piercings, zelfs ‘simpele’ oorpiercings kunnen soms niet vanwege een ongeschikte anatomie. Een goede piercer checkt sowieso altijd voor dat diegene gaat piercen of iemands anatomie geschikt is voor de gewenste piercing. Soms is de uitkomst wel teleurstellend natuurlijk, maar het is altijd met de beste intenties als een piercer een ‘nee’ verkoopt voor een bepaalde piercing.

1 like