Piercingtopic

Zou hier mee langs je piercer gaan denk ik hoor

1 like

Ik heb dit ook gehad en het is bij mij vanzelf weggegaan. Ik gebruikte er alleen zeezout spray voor, maar even langs de piercingshop gaan kan geen kwaad.

1 like

Alcohol doodt alle bacteriën, ook de goede. Het wordt daarom niet aangeraden. Zeezout is iets milder. Hou er alleen wel rekening mee dat je zeezout en alcohol nooit tegelijk moet gebruiken, dat vreet je huid weg. En als je zeezout spray gebruikt, dan zou je dat eerst een tijdje op kunnen zitten en daarna voorzichtig droogdeppen. Als je dat niet doet dan kan dat ook irritatie opleveren.

Heb zelf ook wel eens dit soort bultjes gehad vlak na het zetten. Een sieradenwissel maakte voor mij niets uit. Niets aan doen, niet aan zitten, altijd mijn haar vast, er voor zorgen dat er geen shampooresten in kwamen en heel vaak mijn kussensloop vervangen helpt bij mij.

Ik zou toch een staafje laten zetten ipv een ringetje, dan geneest het beter. Deze blogt legt het wel goed uit vind ik: http://newflowerstudio.com/why-are-rings-harder-to-heal-a-piercing-with/

Als je een recht staafje laat zetten na het piercen krijg je een nette rechte wond:
image

Maar als je er een ringetje in doet, geneest je wond op deze manier:

image

Dan krijg je geen recht kanaal, wat je niet wil en wat de heling bemoeilijkt. Daarnaast bewegen ringetjes meer dan staafjes en dat maakt helen nog lastiger. Als de wond eenmaal genezen is is het gewoon een geheeld kanaaltje en dan kan je er ringetjes in doen, maar jouw piercing is nog aan het genezen (je hebt hem pas een maand toch?) en dan is het echt nog een wond.

Ik heb dit zelf op de harde manier geleerd door direct een ringetje te laten piercen en daar heb ik veel narigheid mee gehad. Uiteindelijk heb ik er een staafje in laten zetten en toen was het bultje binnen een maand weg. Ik heb die overigens bij een echt goede shop laten zetten (Classic) dus ik ben achteraf wel verbaasd dat ze een ringetje hebben gezet, maargoed, uiteindelijk is alles goed gekomen dus no hard feelings. Volgende keer ga ik iig meteen voor een staafje! Dan maar even uitzitten en zodra het geheeld is kies ik een mooi sieraad :blush:

Een staafje is inderdaad beter dan een ringetje maar soms is je lichaam zo van slag dat het niet handig is om een sieraad te wisselen. Maar dit zegt mijn piercer altijd. In eerste instantie een staafje laten zetten is altijd handig.

1 like

Ja dat is ook weer zo! Mijn piercer zei toen dat ik hem beter kon wisselen, dat zou even irritatie geven maar daarna zou het beter helen. Als ik hem zou laten zitten zou het waarschijnlijk constant blijven irriteren nog, dus dan liever even wat irritatie door de wissel, maar daarna alles goed, dan nog heel lang dat ringetje er in. Maar dat is bij elke situatie wel anders natuurlijk.

1 like

Dat weet @Radio vast wel, ik ben geen piercer ofzo (meer een ervaringsdeskundige die veel last van bultjes heeft gehad en daarom veeeel research heeft gedaan haha)

1 like

Misschien een domme vraag hoor, maar ik heb nu mijn piercing gedownsized (zijn nu zo’n 1,5 maand verder) maar daardoor past er geen wattenstaafje meer tussen en kom ik nooit meer bij het piercinggat… Dus hoe maak je dat dan nog schoon ?

Dat is een goeie, even van dichterbij doen dus :+1: spoel t sowieso wel goed schoon met douchen maar wel fijn als het zo echt schoon wordt, thnx voor de tip

Ik zou echt naar een staafje wisselen. Het ringetje die nu in je piercing zit is veel te klein (de curve is hierdoor te heftig) om überhaupt enige zwelling te accommoderen. Mocht een piercer toch voor een ringetje kiezen ipv een staafje voor een verse kraakbeenpiercing (waar ik sowieso geen voorstander van ben) moet deze wel ruim genoeg zijn en een BCR zijn of een ander type dat niet volledig door je piercing kan draaien. Ik kan niet goed uit de foto opmaken wat voor sieraad er is gebruikt, maar ik vermoed dat deze naast de grootte niet echt geschikt is.

Door een staafje te plaatsen haal je veel mogelijkheden tot irritatie weg, zoals de beweging van het ringetje, de curves die voor een reactie van je lichaam zorgen (dus een bultje) enzovoort. Zo wordt het maken van een gezonde fistula enorm vergemakkelijkt, en zodra deze compleet gevormd is zal deze ook makkelijker een ringetje accepteren (want het heeft wat weerstand opgebouwd).

Ik heb ook het idee dat je op je piercing slaapt, dus ik kan je echt aanraden een haarknip in te doen aan de kant waar je piercing zit, zodat je er niet op kan rollen (ten slotte kun je jezelf niet controleren tijdens het slapen).

Wattenstaafjes zijn eigenlijk sowieso een no go om je piercing mee droog te maken, omdat de kleine vezeltjes in het wondje kunnen komen. Gaasjes of keukenpapier zijn geschikter om je piercing mee droog te deppen.

Beste is je zoutspray gebruiken, paar minuutjes laten zitten en dan lekker iets van een minuut de douchestraal eropzetten. Vervolgens voorzichtig droogdeppen.

Vergeet niet dat korstjes ook een functie hebben :blush:

1 like

Als je dit eng vindt: ik sliep de eerste tijd met een hemdje of een katoenen bralette zodat ik niet ergens achter kon blijven hangen!

Wilde net vragen wat heb je in godsnaam in je slaap gedaan dan dat het zo’n bloedbad werd😂
Ik heb vandaag me check up gehad lol. De linker zat wat ik al dacht iets te strak ,dus er is nu een iets groter staafje in gedaan. Verder gelijk me septum en tragus laten veranderen.

Ja ik heb een super mooie tragus uitgekozen.
Helaas nog niet de septum die ik wilde ,omdat het nog niet genoeg geheeld was voor ee. kleiner ringetje.
Dus nu nog zo’n horse ringetje met 2 van die balletjes. Maar wel wat kleinere als wat ik er in had zitten.

Haha nee (nog) niet. Ze heeft wel een foto gemaakt , dus hou het in de gaten. Probeerde net zelf een foto te maken maar lukt me zelf niet. Maar vraag zo anders wel of iemand een foto wil maken voor me ; )
Heb wel een nieuwe wish list voor me daith piercing :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Maar aangezien deze van Maria Tash is en dus me halve huur kost ga ik nog even sparen :joy:

4 likes

Klinkt mooi ook van Maria tash?

Hahahahha ja dat had ik dus ook toen met me tepel piercings :joy: Wilde ook met andere balletjes met iets van opaal / steentje en die waren idd gelijk 90 euro. Dus toen dacht ik begin wel met de gewone .
Heb een foto kunnen maken trouwens
afbeelding

1 like

Al die barbells met opaal/maansteen/cz zijn van Neometal. Maria Tash heeft geen tepelsieraden (en die zouden ook prijziger zijn ben ik bang).

@lauraD supernice! Een van onze nieuwste arrivals :heart: je hebt er mooi de ruimte voor! Ik heb echt een mini tragus.

2 likes

Mijn tepelpiercing moest eruit omdat hij uit begon te groeien. Baal toch wel enorm en ze vertelden me dat hij ook nooit volledig recht weer gepierct kan worden aan die kant vanwege het littekenweefsel. Stom, kreeg door die piercing echt stukje zelfvertrouwen haha

2 likes

Ik heb een helix, en wil heel graag een tweede laten zetten erboven. Maar mijn eerste helix is wel schuin geheeld geloof ik omdat ik bij het vervangen van het lange staafje geen korte maar een medium lang staafje kreeg (het paste nog niet ofzo?) en daarna heb ik het gewoon nooit vervangen :grimacing: Kan er dan nog wel een tweede bij?