Hoe snel na het zetten van een kraakbeenpiercing (conch, helix) moet je gemiddeld het staafje vervangen voor een kortere? Maw hoe lang duurt het meestal voor de ergste zwelling voorbij is?
Bij mij na 6 weken ongeveer.
Ik heb onlangs een tragus laten zetten en die mag ik na drie maanden gaan verwisselen. Voor mijn helix en conch weet ik dit niet precies meer. Helix heb ik wel langer gewacht, want die was pas na een jaar volledig genezen. Ik heb trouwens het gevoel dat helixen het lastigst zijn bij de genezing? Beide helixen lang last van gehad, terwijl mijn conch en rook niets voorstelden. Mss door de plaats?
Ik ben aan het twijfelen over een neus piercing maar ben bijna 30… vind mezelf eigenlijk wat te oud om nog zo ‘rebels’ te gaan doen haha. Maar aan de andere kant, boeiend, ik vind het mooi! Ik ga nog even verder twijfelen en m’n Pinterest bord vol pinnen met mooie neus piercings.
Dit had ik ook bij me linker. Zou effe terug gaan na die 3 weken voor de check up.
Bij mij zat er dus iets te weinig ruimte omdat de tepel gezwollen was. Dit wist ik dus ook niet dat dat na zo lang nog kon en heb ook verder nergens last van. Maar nu zit er een iets groter staafje in en is er iets meer ruimte en is dat dus ook weg Hoe jij het omschrijft klinkt hetzelfde.
Ik ‘duwde’ de piercing goed met het schoonmaken en dan zat het weer een tijd goed. Gedurende de dag zag je m ook weer soort van ‘indeuken’ omdat er dus iets te weinig ruimte was.
Zit de piercing zelf wel gewoon recht of scheef?
Aaah ok. Heb de mijne effe bestudeerd en dat heb ik niet zo te zien. Alleen dus wel eerst dat het balletje neigt zeg maar het gat in te willen gaan. Maar ik zou het nog effe aankijken effe je check up afwachten. Mocht er echt wat zijn word het vast opgelost
Ik heb een tragus en eh ja geen idee hoe het heet, bovenste gaatje van een rook piercing maar dan gaat ie naar de achterkant van m’n oor ipv naar onder zeg maar, en ik koop piercings bij de Kruidvat! Die zijn €6/€7, sommige zijn wel van plastic maar dat vind ik niet erg en ze hebben super leuke. Heb er al heel lang een met een veertje en krijg daar heel veel complimenten over.
Zo mooi! Als ik dit zie twijfel ik altijd of ik niet gewoon moet switchen naar goud, echt zo mooi dit. Waar is je conch van??
Alloverpiercings en crazyfacfory, wel goed lezen welke materialen het zijn
Dank je
Me conch heb ik bij queen of Rings in Rotterdam gekocht. Ze hebben m geloof ik ook in verschillende maten
Gewoon doen! Een neuspiercing zie je bij zoveel leeftijden en als jij het leuk vindt, why not.
Ik kom hier even om hulp vragen! Ik heb ongeveer 8-9 maanden geleden een derde gaatje laten piercen (tegelijkertijd met een tragus, die is inmiddels helemaal geheeld), en een tijd geleden kwam er ineens een bultje op de achterkant. Ik dacht dat het gewoon een vochtbultje zou was, heb me er niet zo mee bezig gehouden behalve af en toe zeezouten. Op een gegeven moment kwam er een korstje op, dat is er nu net af en ik zie nu dat het eigenlijk wel een heel gek bultje is? Het lijkt geen vochtbultje maar weet niet wat het wel is, dus ook niet hoe ik er het beste mee om kan gaan. Weet iemand misschien wat dit is en wat ik er mee aan moet?
Geen nuttige bijdrage, maar wil even delen dat ik na jaren twijfelen net een tweede gaatje heb laten schieten in beide oren. Niet zo spannend in vergelijking met de meeste piercings hier, maar voel me nu zo badass
Als je zeker denkt te weten dat het geen vochtbultje is, zou het een keloïd kunnen zijn. Ik zou dan niet te lang wachten en naar de huisarts gaan. Die kan je evt. doorsturen naar een dermatoloog. Nu is het nog klein en is er makkelijker wat aan te doen.
Ik sta op dit moment zelf onder behandeling voor eentje. Mocht je meer willen weten dan mag je mij appen
@Dazed ja denk ik ook idd! Een vriendin had dit ook bij haar (nieuwe) piercings en die is toen ook naar de huisarts gegaan
Thanks voor je reactie! Ik hoop het natuurlijk niet maar ga er zo snel mogelijk achteraan. Heb ook even met @Merrow overlegd en mijn piercer doet ook aan suspension enzo dus die vertrouw ik wel wbt kennis op het gebied van littekenweefsel, dus ga eerst daar even langs en dan eventueel door naar de HA!
Sowieso is je staafje best wel lang, dus dat kan ook voor irritatie hebben gezorgd. Het ziet er echt uit alsof het staafje scheef wordt gedrukt tijdens het slapen (vandaar het bultje aan één kant). Het is altijd belangrijk om je piercings te laten downsizen.
Het is lastig om te bepalen of iets een keloid is, en daarvoor zul je echt naar een dermatoloog moeten gaan. Piercers zijn hier niet voor opgeleid
@Friemel ik wil je wel echt op het hart drukken om te kijken naar sieraden van hoogwaardige kwaliteit, dus minstens implant grade titanium.
@Annajan doe het! En laat je niet tegenhouden door je leeftijd. Mijn collega heeft laatst de neus van een vrouw van 50+ gepiercet
Dankjewel voor je reactie! Ik heb het inderdaad veel te lang uitgesteld allemaal, eerst was ik zelf niet fit en toen kwam corona, maar had gewoon eerder langs moeten gaan natuurlijk. Ik ga in ieder geval langs voor een korter staafje en dan van daaruit even verder kijken (:
Een vriendin heeft zich hier laten piercen (was wel een man, maar heel aardig en bracht haar echt op haar gemak etc): https://www.piercingutrecht.nl/covid-19/ Zelf dus niet geweest want ik ben trouw aan D2W in Amsterdam haha.
Ik ken ook mensen die naar magic piercing studio gaan (zelf ooit ook m’n eerste piercing laten zetten), maar vind het daar zelf niet zo heel fijn en ze hebben ook geen mooie gouden/goudkleurige sieraden vind ik.
Ik ga ook altijd naar Piercing Studio Utrecht, degene die @crazyplantlady linkt. Zijn inderdaad twee mannen die piercen, maar allebei superaardig en voel me er altijd erg op m’n gemak