Piercingtopic

Dat is een flat!

3 likes

Omg die wil ik

1 like

Het heet een flat helix inderdaad, gaat door het vlakke gedeelte dus vandaar de naam :blush:

1 like

Ferry van Le Sting is super rustig en als hij merkt dat je gespannen bent dan stelt hij je subtiel op je gemak door een praatje te maken over iets. Dat is niet het weer en komt ook nooit over alsof hij het expres doet maar werkt wel elke keer.

Op één of andere manier kan hij ook zo piercen dat het praktisch geen pijn doet, wat er bij mij voor zorgt dat ik minder gespannen ben en waardoor het nog minder pijn doet. Dat vind ik ook altijd een voordeel.

Als je echt liever een vrouw hebt dan werkt Shaina ook bij Le Sting. Zij is super lief, een goede piercer en er is absoluut niets mis met haar maar ik geef zelf de voorkeur aan Ferry.

1 like

Ik heb bij hen ook mijn laatste twee piercings laten zetten door allebei (de ene mn conch de andere mn tweede helix) en ben heel tevreden met hoe dat ging. Als ik nog een piercing zou willen zou ik daarheen gaan!

Hiervoor was ik wel eens bij magic piercing/piercing studio utrecht, maar daar had ik een minder goed gevoel bij (heb daar ook verschillende personen gehad) en ook mn eerdere helix bijv was daar niet zo heel mooi gezet. Hoewel ik nu zie dat er deels andere mensen werken dan destijds? Snap niet helemaal wat daar gebeurd is

1 like

Ferry is absoluut mijn eerste keus en daar heb ik vier uur treinen (heen & terug) voor over. Ik match mijn piercings nou met mijn vrije dagen, een dagje Utrecht, ns aanbiedingen en kom er ondanks alles elke keer weer terug.

2 likes

Nou ik zat even wat reviews te lezen van die shop van Tom die ik hierboven linkte, en daar werden wat 1-ster reviews gegeven waarbij werd verwezen naar ‘die aan de predikherenstraat” (magic dus), en toen werd er daaronder gereageerd van ‘we hebben je review doorgegeven aan google omdat dit gelinkt is aan een lopende rechtszaak’ haha wuuut

Ff screenshot gemaakt:

Jaa heb wel eens op Facebook wat gelezen over dat Tom postte ie op straat was gezet/ dat de sloten zomaar vervangen waren (edit: oh ja daar wordt in die recensie ook naar gerefereerd) en ie niet meer bij de studio kon of iets in die richting… weet niet wat er precies gebeurd is maar erg gezellig klonk het niet haha

Mehh ik heb in februari mijn BVLA piercing naar amerika op laten sturen omdat de steen verkleurd was (misschien herinneren jullie 'm wel, die druppelvormige purple turquoise). En toen kwam corona en het hele gebeuren dus het duurde wat langer. Maar nu mailde ik deze week naar de piercingshop en hij blijkt aaalll die tijd bij customs te hebben gelegen en dat BVLA 'm pas vorige week heeft gekregen :weary: dat wordt dus nog wel even wachten. Had juist echt zin om 'm weer terug te laten zetten

Waar heb je hem gekocht en wat voor materiaal is het?

Ik kom weer ff m’n andere oor showen, recent alles omgegooid en blij met hoe het er nu uit ziet. Alleen nog ff wat meer piercings erin :joy:

En iets meer vooraanzicht vanwege m’n mooie conch piece :heart_eyes:

27 likes

Mijn moeder nam hem ook toen ze 50+ was. Voor mij was het trouwens de ergste pijn die ik ooit heb gevoeld :joy:

Chirurgisch staal is, ook al lijkt de naam heel fancy, helaas een mystery metal en kan dus per fabrikant uit allerlei verschillende materialen bestaan, waaronder nikkel. Je kunt ook na blootstelling aan nikkel allergisch worden. Sieraden van chirurgisch staal zijn daarnaast ook van lage kwaliteit en vaak niet goed genoeg gepolijst wat ook voor irritatie kan zorgen.

Goeie call om terug te wisselen naar het originele sieraad! En ik kan je echt aanraden om voortaan alleen (nikkelvrij) goud of implanteerbaar titanium aan te schaffen :sparkles:

2 likes

BVLA natuurlijk :heart_eyes: thanks!

1 like

Echt een mooie stijl heb jij! Echt een mooie combinatie van heel classy en edgy tegelijkertijd. Lees hier vaak mee en ben gek op al jouw posts en sieraden!

1 like

Ahhhhh jullie zijn zo lief! Thanks :heart:

@pastelzwart ja, een kettinkje (of 3, haha) is echt een goed alternatief. Heel veel mensen dromen van een ring in hun conch en heel vaak gaat het toch niet goed of is het oncomfortabel. En ik vind kettinkjes echt supertof, door het te combineren met een mooie end heb je ook gewoon best of both worlds :heart_eyes:

2 likes

Hoi een open Hiero. Ik heb gisteren na een jaar m’n groei staafje eindelijk het staafje laten vervangen een ringetje in m’n neus (normale neus piercing) maar nu merk ik net op dat er een beetje pus bij zit en een mini bultje. Moet ik me zorgen maken? Ga het in ieder geval even goed schoon houden en droog ook. Nog tips iemanddd? Of moet m’n neus er af?

Het is van ons ‘huismerk’ Classic Gold Amsterdam. We hebben best wel een hoop op voorraad en als we niet iets passends hebben, dan maken we het natuurlijk gewoon. En duurt maximaal 2/3 weken :blush:

2 likes

Vanavond 2 erbij laten zetten in m’n oorlel. Wil er uiteindelijk nog wat bij maar ik twijfel nog tussen een rook en een conch. :woman_shrugging:t2:

9 likes

Ja ik neem aan dat het hetzelfde geneest hoor! Heb er amper last van en vergeet steeds dat ze er zitten :sweat_smile: De onderste heeft wel flink gebloed. Stapte in de auto en er liep een heel spoor m’n nek in :joy: Maar verder is het denk ik net als een normale lobe piercing?

Heb je wel je staafje ingekort voordat je naar een ringetje bent overgestapt? Vaak is het zo dat je piercing nog niet helemaal stabiel is omdat er een langer staafje in zat die een 100% genezing in de weg staat (door de beweging die nog mogelijk is/was). Als je dan overstapt naar een ringetje kan het zijn dat deze toch je piercing (erger) gaat irriteren. Daarnaast ben ik ook benieuwd wat voor materiaal het sieraad is en de dikte van je ringetje :blush: Je neus hoeft er nog niet af, maar wel bijna!!!

@Axolotl tof hoor! En waarom niet een rook én een conch. Die combo wil ik zelf ook en vind ik echt een mooie toevoeging aan je oor!

@Camper houd er wel rekening mee dat het heel goed kan zijn dat de stipjes die je nu gezet hebt wel in kraakbeen kunnen zitten/net in de overgang naar kraakbeen kunnen zitten. Dat betekent dat het a) misschien niet eens mogelijk is (hangt er vanaf of het dicht tegen je oorschelp zit) en b) het dus wel in kraakbeen kan zitten en dus wel een stuk lastiger genezen is dan oorlel. Dus laat je goed informeren door je piercer.

2 likes