Piercingtopic

Chirurgisch staal is, ook al lijkt de naam heel fancy, helaas een mystery metal en kan dus per fabrikant uit allerlei verschillende materialen bestaan, waaronder nikkel. Je kunt ook na blootstelling aan nikkel allergisch worden. Sieraden van chirurgisch staal zijn daarnaast ook van lage kwaliteit en vaak niet goed genoeg gepolijst wat ook voor irritatie kan zorgen.

Goeie call om terug te wisselen naar het originele sieraad! En ik kan je echt aanraden om voortaan alleen (nikkelvrij) goud of implanteerbaar titanium aan te schaffen :sparkles:

2 likes

BVLA natuurlijk :heart_eyes: thanks!

1 like

Echt een mooie stijl heb jij! Echt een mooie combinatie van heel classy en edgy tegelijkertijd. Lees hier vaak mee en ben gek op al jouw posts en sieraden!

1 like

Ahhhhh jullie zijn zo lief! Thanks :heart:

@pastelzwart ja, een kettinkje (of 3, haha) is echt een goed alternatief. Heel veel mensen dromen van een ring in hun conch en heel vaak gaat het toch niet goed of is het oncomfortabel. En ik vind kettinkjes echt supertof, door het te combineren met een mooie end heb je ook gewoon best of both worlds :heart_eyes:

2 likes

Hoi een open Hiero. Ik heb gisteren na een jaar m’n groei staafje eindelijk het staafje laten vervangen een ringetje in m’n neus (normale neus piercing) maar nu merk ik net op dat er een beetje pus bij zit en een mini bultje. Moet ik me zorgen maken? Ga het in ieder geval even goed schoon houden en droog ook. Nog tips iemanddd? Of moet m’n neus er af?

Het is van ons ‘huismerk’ Classic Gold Amsterdam. We hebben best wel een hoop op voorraad en als we niet iets passends hebben, dan maken we het natuurlijk gewoon. En duurt maximaal 2/3 weken :blush:

2 likes

Vanavond 2 erbij laten zetten in m’n oorlel. Wil er uiteindelijk nog wat bij maar ik twijfel nog tussen een rook en een conch. :woman_shrugging:t2:

9 likes

Ja ik neem aan dat het hetzelfde geneest hoor! Heb er amper last van en vergeet steeds dat ze er zitten :sweat_smile: De onderste heeft wel flink gebloed. Stapte in de auto en er liep een heel spoor m’n nek in :joy: Maar verder is het denk ik net als een normale lobe piercing?

Heb je wel je staafje ingekort voordat je naar een ringetje bent overgestapt? Vaak is het zo dat je piercing nog niet helemaal stabiel is omdat er een langer staafje in zat die een 100% genezing in de weg staat (door de beweging die nog mogelijk is/was). Als je dan overstapt naar een ringetje kan het zijn dat deze toch je piercing (erger) gaat irriteren. Daarnaast ben ik ook benieuwd wat voor materiaal het sieraad is en de dikte van je ringetje :blush: Je neus hoeft er nog niet af, maar wel bijna!!!

@Axolotl tof hoor! En waarom niet een rook én een conch. Die combo wil ik zelf ook en vind ik echt een mooie toevoeging aan je oor!

@Camper houd er wel rekening mee dat het heel goed kan zijn dat de stipjes die je nu gezet hebt wel in kraakbeen kunnen zitten/net in de overgang naar kraakbeen kunnen zitten. Dat betekent dat het a) misschien niet eens mogelijk is (hangt er vanaf of het dicht tegen je oorschelp zit) en b) het dus wel in kraakbeen kan zitten en dus wel een stuk lastiger genezen is dan oorlel. Dus laat je goed informeren door je piercer.

2 likes

Ben benieuwd hoe je project tot stand gaat komen :smile:

1 like

Oh nee ik heb eigenlijk een jaar met m’n zet staafje rond gelopen. En nu zit er een 6mm click ring in.

Volgens mij is het deze want het zat in hun verpakking haha.
Voelt vandaag al een stuk beter, ik blijf hem gewoon even schoonmaken en kijken hoe het gaat. Heb ook als een malle staan schuren, had ik beter even kunnen afplakken toen… Maar goed niet aan gedacht

Als het echt 0,8mm is qua dikte zou ik je sowieso aanraden om toch een stapje dikker te doen, namelijk 1mm. Dit omdat 0,8mm kan gaan snijden in je neus (dus extra irritatie), wat hetzelfde effect kan geven als mensen die dus een tijd lang ‘gewone’ oorbellen (die zijn vaak zelfs 0,6mm) in hun oren dragen - je ziet dan van die streepjes ontstaan.

Nee ze heeft het gemeten en alles dus dat zit wel goed! Denk dat het nu meer beweging heeft ofzo. Als ik er aan het eind van de week nog last van heb dan ga ik haar even bellen of appen. Maar nu is het al een stuk minder gevoelig dan gisteren en vrijdag middag!

Ik bedoel de dikte van je ringetje hè! Niet de diameter :blush: dit is gewoon algemeen advies voor iedereen met een neuspiercing.

1 like

Ahhh zooo! Woops. Hahaha. Sorry!

Zo’n bultje schijnt redelijk normaal te zijn. Ik had hem na een paar weken of maanden al; ik bleef mijn screw piercing in mijn neus steeds per ongeluk eruit trekken en heb hem toen vervangen met een ringetje. Mijn piercer gaf aan dat als ik een bultje kreeg, ik gewoon met een zoutoplossing aan de gang moest gaan, hetzelfde zoals in de eerste weken van de piercing. En met groene zeep als ik ging douchen, al vond ik dat minder prettig. Uiteindelijk was ie bij mij echt heel hardnekkig en heb ik met tea tree olie het bultje weg kunnen krijgen. Dat is redelijk agressief, dus daar zou ik zo lang mogelijk mee wachten. Verder eens met @Radio. Ik geloof dat neuspiercings daarom sowieso vaak worden gezet met minstens 1.2?

En een vraag voor Belgen hier: heeft iemand een goede ervaring met piercingshops in Antwerpen? Ik ben er net naartoe verhuisd en het kriebelt om een nieuwe piercing te zetten. Specifiek een daith.

1 like

Bultjesupdate: mijn haar zat net vast in m’n piercing en met het losmaken is dat bultje gaan bloeden, kwam redelijk veel bloed uit en nu lijkt hij een soort ‘leeg’? Er zit nog wel iets een bultje (lijkt nog het meest op zo’n opliggend moedervlekje) maar van wat ik zo op internet vind bloeden keloids meestal niet zo dus hoop dat het meevalt :sweat_smile: ik heb voor woensdag in ieder geval een afspraak bij m’n piercer staan en dan kijk ik van daaruit even verder

Pirate piercing

1 like

Dit heb ik en dat is zo lelijk. Draag nu geen oorbellen meer daardoor.

Heel onsmakelijk, maar in het Engels wordt het het cheesecutter effect genoemd. Wellicht een beetje de weg van de minste weerstand? Zeker als het een krap ringetje is, bestaat de kans dat het dus op die manier door je huid snijdt. Gadver, als ik het zo opschrijf, klinkt het wel echt heel vies.

@praline Thanks! :grin: