Ben benieuwd hoe je project tot stand gaat komen
Oh nee ik heb eigenlijk een jaar met m’n zet staafje rond gelopen. En nu zit er een 6mm click ring in.
Volgens mij is het deze want het zat in hun verpakking haha.
Voelt vandaag al een stuk beter, ik blijf hem gewoon even schoonmaken en kijken hoe het gaat. Heb ook als een malle staan schuren, had ik beter even kunnen afplakken toen… Maar goed niet aan gedacht
Als het echt 0,8mm is qua dikte zou ik je sowieso aanraden om toch een stapje dikker te doen, namelijk 1mm. Dit omdat 0,8mm kan gaan snijden in je neus (dus extra irritatie), wat hetzelfde effect kan geven als mensen die dus een tijd lang ‘gewone’ oorbellen (die zijn vaak zelfs 0,6mm) in hun oren dragen - je ziet dan van die streepjes ontstaan.
Nee ze heeft het gemeten en alles dus dat zit wel goed! Denk dat het nu meer beweging heeft ofzo. Als ik er aan het eind van de week nog last van heb dan ga ik haar even bellen of appen. Maar nu is het al een stuk minder gevoelig dan gisteren en vrijdag middag!
Ik bedoel de dikte van je ringetje hè! Niet de diameter dit is gewoon algemeen advies voor iedereen met een neuspiercing.
Ahhh zooo! Woops. Hahaha. Sorry!
Zo’n bultje schijnt redelijk normaal te zijn. Ik had hem na een paar weken of maanden al; ik bleef mijn screw piercing in mijn neus steeds per ongeluk eruit trekken en heb hem toen vervangen met een ringetje. Mijn piercer gaf aan dat als ik een bultje kreeg, ik gewoon met een zoutoplossing aan de gang moest gaan, hetzelfde zoals in de eerste weken van de piercing. En met groene zeep als ik ging douchen, al vond ik dat minder prettig. Uiteindelijk was ie bij mij echt heel hardnekkig en heb ik met tea tree olie het bultje weg kunnen krijgen. Dat is redelijk agressief, dus daar zou ik zo lang mogelijk mee wachten. Verder eens met @Radio. Ik geloof dat neuspiercings daarom sowieso vaak worden gezet met minstens 1.2?
En een vraag voor Belgen hier: heeft iemand een goede ervaring met piercingshops in Antwerpen? Ik ben er net naartoe verhuisd en het kriebelt om een nieuwe piercing te zetten. Specifiek een daith.
Bultjesupdate: mijn haar zat net vast in m’n piercing en met het losmaken is dat bultje gaan bloeden, kwam redelijk veel bloed uit en nu lijkt hij een soort ‘leeg’? Er zit nog wel iets een bultje (lijkt nog het meest op zo’n opliggend moedervlekje) maar van wat ik zo op internet vind bloeden keloids meestal niet zo dus hoop dat het meevalt ik heb voor woensdag in ieder geval een afspraak bij m’n piercer staan en dan kijk ik van daaruit even verder
Pirate piercing
Dit heb ik en dat is zo lelijk. Draag nu geen oorbellen meer daardoor.
Heel onsmakelijk, maar in het Engels wordt het het cheesecutter effect genoemd. Wellicht een beetje de weg van de minste weerstand? Zeker als het een krap ringetje is, bestaat de kans dat het dus op die manier door je huid snijdt. Gadver, als ik het zo opschrijf, klinkt het wel echt heel vies.
@praline Thanks!
Ik denk dat mijn huid gewoon ook niet zo stevig is. Heb heel snel striae en mijn piercings rekken vaak vanzelf iets op. Zal misschien ook meespelen?
Ik heb besloten dat als de borstvoedingsperiode klaar is, ik dan een tepelpiercing ga laten zetten Wil ik al een tijdje alleen met een kind aan de borst die constant friemelt lijkt dat me niet echt chill.
En @Radio, ik ga inderdaad ook maar voor zowel een rook als een conch Echt gevaarlijk om een vriendin te hebben die pierced. Ik dacht: ik neem er weer een, maar ben gelijk weer verslaafd hahaha
Ik kom even pochen met het oor van mijn beste vriendin @sjem, als (enorm) verlaat verjaardagscadeau heb ik een witgouden end gegeven met Swarovski en het ziet er zo goed uit in d’r conch! Ben echt plaatsvervangend verliefd
Deze is van Junipurr maar BVLA heeft ze ook inderdaad!
Het plan is als het goed is (correct me if I’m wrong, @sjem) om er ook nog kettinkjes aan te hangen
Yeeessss Ben er zo blij mee. En yes, ik wil er 3 kettinkjes aan hangen! Vind dat bij jouw conch ook zo tof staan. En het is wat comfortabeler dan een ring denk ik.
Heel mooi @sjem! Hoe doen ze dat eigenlijk met kettinkjes @Radio? Hangen ze die er nog tussen aan het staafje of zit dat echt vast ergens aan
Oke, excuses voor mijn tekenkunsten, maar is makkelijker uitleggen zo:
- Het kettinkje
- Het staafje
- Een oor met alles ‘geïnstalleerd’
Het staafje wordt als het ware door de oogjes van het kettinkje gedaan, waardoor je dus altijd kunt wisselen van staafje, end of plek. Is echt een superchill concept eigenlijk
Ugh ik was er eindelijk uit wat ik wilde, een faux rook… tot ik me bedacht dat ik een bril nodig heb op mn werk Vind een rook toch minder mooi.