Dat had ik ook, mijn bril zou net in aanraking komen met het lange staafje.
Uiteindelijk ben ik wel voor een rook gegaan en is mijne gepierced met een plat uiteinde aan het staafje. Het bolletje aan de onderkant was namelijk mijn reden om in eerste instantie geen rook te nemen.
Ik weet niet of jij daarom een rook niet mooi vindt, maar mocht het wel zo zijn: het kan opgelost worden haha
Houd er allemaal wel rekening mee dat een faux rook niet voor iedereen weggelegd is (zoals voor mij pijnlijk genoeg ). Mijn oren zitten te plat tegen m’n hoofd aan waardoor het niet kan. Dus ik ga voor een echte dan maar.
Uiteraard is een flat helix wel wat makkelijker te realiseren.
Oeh bedankt voor de tip! Ga ik daar eens naar kijken. Het bolletje is voor mij ook de reden namelijk. En anders wordt het denk ik een flat helix, zoals @Radio al noemt.
Junipurr is een wholesale only bedrijf, dus alleen beschikbaar via je piercer
Nog even een tof voorbeeld van een combi met chains die ik afgelopen week verkocht heb:
Heeel gaaf! Hoe pijnlijk is het piercen van een conch?
Ik vond het helemaal niet pijnlijk! Was echt heel zenuwachtig, maar het piercen zelf heb ik echt nauwelijks gevoeld. Ik vind het beetpakken met het tangetje en de piercing erin doen echt vervelender. Heb je al piercings?
Oke dat klinkt hoopvol! Ik heb al een tragus en forward helix.
Hoe snel gaat het herstel bij piercings gemiddeld? Ik vind bijvoorbeeld een flat heel erg tof, maar ik weet niet zo goed wat ik qua pijn en herstel kan verwachten. Ik heb sinds november tweede gaatjes en eentje is nog steeds niet helemaal geheeld, er zit ook een soort bobbeltje bij en ik twijfel om hem eruit te halen en dicht te laten groeien in de hoop dat het bultje dan weggaat en hem later weer te nemen. Of zouden jullie dat niet aanraden? Ik ben nogal een leek hierin!
Ik vond hem niet pijnlijk! De genezing ging goed en slapen lukte ook makkelijk op dat oor omdat hij zo diep zit en je kussen dus niet direct in aanraking komt met je oor.
Gemiddelde genezingsduur van kraakbeenpiercings is 6 tot 9 maanden. Dit geldt ook voor een flat.
Tbh was het een van de minst pijnlijke piercings, maar wel de grootste pain in the ass qua genezing. Ik heb hem nu anderhalf jaar en heb er nog steeds gekloot mee. In de tussentijd heb ik wel veel andere piercings geheeld
Ik zou gewoon je piercer vragen wat hij/zij denkt dat het beste is wat betreft het bultje icm een nieuwe piercing.
Ik had hetzelfde met het bobbeltje bij m’n tweede gaatjes! Wat heb je er nu in zitten qua piercing/oorbel? Want ik heb hem toen te snel gewisseld naar een goedkope oorbel van de Hema (wel echt zilver, maar verkleurde wel bizar snel) en toen ik ze terug wisselde naar de piercings waar ze mee gezet waren, was het binnen een week over!
Thanks voor de reactie! Ook @Radio natuurlijk! Ik heb er nu een echt gouden oorbel in, die houd ik ook gewoon in en dat gaat op zich prima. Heb wel eens terug gewisseld naar de oorbel die er met zetten in zat, maar daar merkte ik niet echt verschil in.
Ik heb hem destijds laten zetten bij een sieradenwinkel die dat doet, ze hebben een hele beschrijving op de website en in de winkel over dat ze een vergunning hebben van de GGD en dat het allemaal goed is. Ze werkten wel heel schoon en ze waren heel vriendelijk, maar ik ben bang dat het daar aan ligt. Voor mijn gevoel zit het gaatje ook niet helemaal recht door mijn oor, maar een beetje schuin.
Mochten jullie tips hebben voor een shop in Noord-Holland hoor ik het graag! Dan ga ik daar even informeren voor een flat, of wellicht hebben ze wel een ander idee wat mooi bij mijn oor past. Zij kunnen me denk ik dan ook wel beter adviseren over dat bultje dan de winkel waar ik hem heb gezet.
Kom langs bij mij
En hoe mooi of leuk een juwelier hun schietproces ook beschrijft, het blijft per definitie onhygiënisch, niet nauwkeurig en de gebruikte initiële sieraden zijn alles behalve ideaal.
Ja daar ben ik helaas ook achter gekomen, tof dat jij in Amsterdam zit! Ik had Rotterdam in mijn hoofd, maar dan ga ik binnenkort maar eens een afspraak maken
Ik vind dit echt super mooi. Ooit kom ik naar jullie in Amsterdam vanuit de polder. Even afwachten of de Apocalyps doorzet
Ik wil in mijn oren graag ook een nieuwe piercing, heb nu conch, tragus en anti tragus, zou niet weten wat er nog bij kan. Ik vind een flat heel mooi, of een daith, maar weet niet of die er nog in past
Heb je een foto van je oor? Dan kan ik eens meekijken
Hoe gaat het bij kinderen, kunnen daar de oorbellen dan ook bij gepierced worden? Mijn 5 y/o wil graag gaatjes, naar de juwelier zie ik niet zitten om de redenen die jij noemt maar laten piercen voelt zo vreemd bij een kleuter.
Ja, zeker piercen wij kinderen!
Wel vanaf 6 jaar en ze moeten ook echt zelf kunnen zeggen dat ze het willen en zich er - voor zover kinderen zich daar bewust van kunnen zijn - er bewust van zijn dat ze voor hun oorbelletjes moeten zorgen.
En het toffe is dat ze dus ook al iets cools kunnen uitzoeken, veel kinderen vinden het idee van anodiseren leuk: dat is het verkleuren van titanium door het onder een bepaald voltage te zetten. Ze kunnen dan dus zelf een kleurtje uitkiezen wat natuurlijk heel wat is voor de meeste kleintjes (en volwassenen vinden het vaak ook te gek, haha). Dit is een beknopt overzicht van de mogelijkheden:
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor iets van goud zodat ze er letterlijk haar hele leven plezier van kan hebben.
Ah top, dan wordt het een tripje naar Amsterdam tegen die tijd want zo’n regenboogoorbel is echt wat voor haar! We hebben met haar afgesproken dat ze oorbellen mag als ze haar zwemdiploma’s heeft dus tegen die tijd zal ze zeker oud genoeg zijn.