Piercingtopic

Ik stuit zojuist op dit topic en ik hoop dat iemand mij kan helpen! :slight_smile:

Ik heb in m’n rechteroor twee helixen. Oudste is gepierced en prima geheeld nadat er een ringetje in is gezet. Degene die daar boven zit is geschoten (bijna een jaar geleden) en nadat het staafje geen pijn meer deed ook een ringetje in laten zetten. Aan de achterkant is ziet alles er netjes uit behalve dan dat de huid daar een iets andere kleur lijkt te hebben, beetje donker🥺 doet ook bij tijden pijn wanneer ik er op lig.

In m’n andere oor heb ik bovenin ook een helix en daar zit nog het gewone staafje in die er ook in is geschoten. Aan de achterkant zit een soort verdikking in m’n huid en als ik niet bijna dagelijks in de weer ben met een zeezoutoplossing dan krijg ik aan de voorkant een bolletje die ook echt ontsteekt.

Heeft iemand een idee waar beide problemen aan kunnen liggen? Ik spray dus nu braaf iedere dag een zeezoutoplossing maar ik vind het herstel erg tegenvallen zo :confused:

Oh ik ben heel slecht met telefoons en dingen dus foto maken lukt niet, heb in het oor waar er nog wat bij moet twee “lel” gaatjes en een inner conch ik denk dat ik na de zomer gewoon een keertje naar een shop ga en dan advies vraag aan de piercer. Zitten er ook goede shops in de omgeving Brabant?

Ik denk dat het grotendeels komt omdat het geschoten is. Het kraakbeen heeft een flinke optater gehad natuurlijk. Ga anders even langs een shop langs, wellicht kunnen ze er een juiste piercing in zetten.

Ik heb 2 maanden geleden 2x 3e gaatjes en 1x een 4e gaatje laten piercen maar ik lees hier vanalles over het staafje veranderen naar een wat kortere piercing. Dit moet toch na de genezing?

Naar mijn mening? Ja. Een piercingshop zou beter moeten weten.

@Negativ dit moet tijdens de genezing eigenlijk. Een te lang staafje kan een goede genezing in de weg zitten.

2 likes

Mijn piercer doet het ook altijd. Super lang staafje om de eerste zwelling op te vangen, 6 weken later (of als de zwelling weg is) een korter staafje. En dan 6 tot 9 maanden later een nog korter eindstaafje.

1 like

@Radio @Egel

Bedankt voor de reacties! Dan ga ik hiervoor even naar de shop ergens in de komende week. Ik merk namelijk dat ze soms inderdaad wat moeilijk doen als ik er op heb gelegen.

Daar ben ik weer! Haha. Ik twijfel al een tijdje over en septum en wil hem vooral voor mezelf hebben. Zou ik hem direct na het zetten al naar binnen kunnen draaien?

Ja! Maar dan zou ik niet steeds in-uit-in-uit doen, maar langere tijd in de neus laten

1 like

Erop liggen gaat bij mij ook altijd fout. Je zou een reiskussen kunnen kopen en in dat gat kunnen slapen. Ik laat nou ook piercingen zetten omdat ik gewend ben aan in dat kussen slapen.

Septum kan je technisch gesproken gelijk naar binnen draaien maar mij lukte dat pas op dag 3. Misschien ben ik ook gewoon een watje maar vond naar binnen draaien erger voelen dan het zetten zelf. Zodra je neus minder opgezwollen is voel je er niets meer van.

Ben je al heen geweest?

Dat is een goed idee! Ik zal even kijken of ik er misschien nog een heb liggen.

Ik ben nog niet geweest, de shop is dicht wegens vakantie. Ik zat te kijken of ik de staafjes wellicht online kan kopen en san via die weg bestellen. Iemand een idee of piercingmania daar geschikt voor is en welke lengte ik dan moet hebben?

Wat betreft de septum denk ik dat ik hem dan maar in een vakantie laat zetten. Op mijn werk waren ze al niet blij met mijn neuspiercing, dus denk dat een septum helemaal verkeerd zal vallen, haha. Thanks voor het delen van je ervaring!

1 like

Zou zelf wachten tot de shop weer open is. Als je dan toch een korter en goed passend staafje wil dan kan je beter je piercer dat uit laten vissen. Mijn ene oor is veel dikker dan de andere en die staafjes zijn ook veel langer. Dat zou ik zelf niet op de gok doen.

Nee lijkt mij niet ?
Het is jou lichaam dus lijkt me dat als ze beide doen dat je juist moet aangeven wat je liever wilt.

Ik denk dat je dan een shop moet zoeken die dat überhaupt niet doet toch?

Ik zou lekker een andere shop zoeken als ze überhaupt denken dat het een goed idee is om met Studex neuzen te piercen.

3 likes

Ik twijfel al een tijdje over een rook maar ben een beetje bang voor de pijn… vond m’n helix meevallen maar heb het idee dat een rook pijnlijker is, klopt dat? Daarnaast vind ik een rook ook eigenlijk alleen mooi met een ringetje… neem aan dat je die niet meteen erin kan laten zetten (bij m’n helix wel gedaan oeps), hoe lang moet je in het begin een staafje erin laten?

Ik heb een rook met een ringetje, heel blij mee!

Heb ook een triple helix en vond die véél pijnlijker, ook daarna (er op liggen). Piercen van de rook voelde ik eigenlijk amper, het bloedde wel (ik moest een minuutje blijven liggen terwijl er een doekje op gedrukt werd).

Ik heb er zelf +/- een jaar een gebogen barbell in gehad, daarna een ringetje, maar weet niet of dat ‘moest’. Met een ringetje werd 'ie bij mij ook veeeel rustiger (was daarvoor steeds in de weer met zoutspray en dat hoeft nu niet meer).

Hopelijk helpt dit je iets, ik zou 'm doen, vind 'm echt leuk!

Dit klinkt goed, thanks!

Het helen van mijn helix was bij mij inderdaad ook geen pretje. Dat houdt me nu ook wel tegen, maar goed om te horen dat dat bij de rook veel minder was.

Direct een ringetje wordt niet aangeraden, inderdaad zoals @Fruitcake ook heeft heb ik een curved barbell erin. Vind dat zelf juist wel mooi dus weet niet of ik een ringetje wil, maar m’n piercer zei inderdaad dat hij eerst moet helen voordat dat kan.

Vond 'm zelf niet extreem pijnlijk, maar heb geen helix om 'm mee te vergelijken haha. Vond m’n daith erger

Dankje voor je reactie! Was ik al bang voor inderdaad. Ik vind een barbell niet echt bij mij passen en vind een ringetje ook iets subtieler (is wenselijk ivm werk)… Hoe lang duurde het helen bij jou, of is hij nog niet geheeld?

Een daith vind ik inderdaad ook heeel mooi!! :heart_eyes: