Piercingtopic

Hee, geen probleem! Ik zou er eigenlijk 3 moeten, maar ik vond de plek waar ik ging heel vervelend. Heel erg aan het afgeven op piercings en denigrerend, ik voelde me gewoon niet comfortabel. Ik was dus van plan na de 2e een nieuwe plek te zoeken, maar toen slonk het dus al flink en was de paarse kleur ook weg. Alleen als je voelt, voel je nog minimaal hobbeltje maar je ziet niks meer dus ik ben niet meer voor een 3e keer gegaan.

Hoe gaat het bij jou nu?

1 like

Aah wat fijn dat hef in 2 injecties al aardig gelukt is!

Ik heb nu 2 injecties gehad en aan de voorkant is het bij mij wel een stuk kleiner geworden maar je ziet en voelt het nog wel, aan de achterkant zie ik nog niet echt verschil. Ik ga sowieso nog wel een 3e nemen maar ik wil dit niet te lang doen dus wellicht dat ik er na de 3e of 4e injectie mee stop.

1 like

Ja enkel als je heel aandachtig voelt zou je nog iets kunnen voelen. Maar dat duurde best lang na de 2e injectie hoor! Misschien als je het na een derde of vierde een tijd rust geeft dat het ook nog beter wordt? Maar geen idee of dat zo werkt haha, dat zal de arts beter weten. Fijn dat je wel al verschil begint te zien! Hopelijk gaat het vanaf nu snel!

1 like

Ik ga deze week een tepelpiercing laten zetten. Ik heb er aan de ene kant megaveel zin in, maar aan de andere kant ben ik bizar zenuwachtig. Ik viel bij m’n kraakbeenpiercings (daith en helix) bijna flauw dus ben echt bang dat dit een nog groter drama gaat worden haha. Maar ik heb volgensmij niet hele gevoelige tepels, dus hoop heel erg dat het meevalt…

4 likes

Ik wil al jaren een tepelpiercing en nu zie ik jouw berichtje en denk ik: zoooo leuk.

Nu denk ik: mens maak gewoon een afspraak voor morgen. Ik wil graag beide kanten tegelijk. Oke ik ga het gewoon doen denk ik.

(het enige wat mij tegenhoudt is borstvoeding in de, wellicht nabije, toekomst. Maar dat zie ik dan wel weer)

7 likes

Jaa superleuk! Beide kanten tegelijk lijkt me ook wel tof! Ben benieuwd naar jouw ervaring!

Scheelt meteen ook weer kiezen in welke haha. Dat is dus echt nog een ding bij mij. Ik wil hem maar in 1 en m’n gevoel zegt rechts, maar daar heb ik een stomme moedervlek die ooit waarschijnlijk nog weg moet dus dan zou ik hem weer liever links willen. Qua slapen maakt het dan weer niet uit want ik kan aan allebei de kanten op m’n zij slapen.

Dat lijkt me ook een lastige keuze, gevoelsmatig zou ik hem ook eerder in rechts doen denk ik maar goed dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Oke de afspraak voor morgen staat. Heb nu al zin in de reactie van mijn vriend als hij het op een gegeven moment gaat ontdekken (ga het hem expres niet vertellen voor het verrassingseffect muahaha)

5 likes

Je hebt honderden, zoniet duizenden melkkanaaltjes in je borsten zitten. Bij het plaatsen van een tepelpiercing worden er een aantal beschadigd, maar als de piercing goed gezet is dan zou je bij het geven van borstvoeding niet minder makkelijk moeten kunnen voeden. Zo is het mij verteld toen ik beide tepels liet piercen door een erkend piercer. Ik zou je daar dus zeker geen zorgen om maken :slight_smile:

1 like

Nou jongens de tepelpiercings zitten erin hoor. Het was echt voor een paar sec echt heel pijnlijk (heb bv ook een septum en verschillende in mijn oor maar dat was anders qua pijn), dit was echt een heftige pijn maar na 5 sec weer volledig weg. Bij nr1 lag ik al dik te vloeken en toen moest nr2 dus nog hahah rip. Maar nogmaals, na een paar seconde was alle pijn weer volledig weg.

Nu hopen dat het genezen een beetje oke gaat, ze zijn leuk <3

16 likes

Ik heb hem net laten zetten en de balletjes zitten naar binnen dus je ziet nu helemaal niks. Bedankt voor de tip! Over een week of 8 (dacht dat de genezing maanden zou duren) kan er een klein gouden ringetje in zei de piercer.

1 like

Aaah fijn, leuk om te horen! Ik heb er zelf ook een subtiel gouden ringetje in, toevallig :hugs: Zelf had ik de piercing volgens mij na 3 weken verwisseld, omdat op een gegeven moment na een week de piercing steeds uit zichzelf naar beneden kwam, omdat dat ringetje zo groot was. Dat moet je denk ik zelf ook even aankijken, want ik heb echt een suuuper snel genezende huid voor mijn idee hahah

1 like

Oh ja cool! Nog sneller dus. Leuk dat jij hetzelfde hebt!

De genezing van een septumpiercing duurt absoluut maanden. Kan 6 tot 8 maanden duren voor een septum genezen is, en minimaal 3 maanden. Ook al is het sneller ongevoelig etc, dat betekent niet dat een piercing volledig genezen is.

2 likes

Omg zo leuk dat je binnen een dag van “ja ik wil er eigenlijk ook wel een moet ik maar eens doen” naar “hoppa twee piercings erin” bent gegaan! Haha lekker spontaan love it.

Kan ik nog wel wat van leren, ik ben zoooo’n twijfelkont en “ja maar wat nou als”-zeikerd als het op zulke dingen aan komt. :see_no_evil:

1 like

Mijn tepelpiercing zit er ook in! Keek er heel erg tegen op, maar vond hem uiteindelijk toch nog wel een beetje meevallen. Vond het wel even een gemene prik en volgensmij heb ik nog wel een beetje liggen gillen/kreunen van de pijn, maar gelukkig niet bijna flauw gevallen dit keer.

En het ziet er megatof uit! Heel blij mee!

8 likes

Jeej eindelijk een ringetje in mn conch

Samenvatting

32 likes

ja meestal 6-7, maar hangt een beetje van je neus af natuurlijk. Oh en hoe dik die is. Ik heb nu 6mm 0.8.

1 like

ik heb over twee weken een afspraak voor twee tepelpiercings, ben zo benieuwd!

8 likes

Bij het zetten niet op laten meten?
Ik heb 6 mm en 1 mm. 1 mm is net wat opvallender bij een kkein ringetje

1 like

Ja ik was ook al verbaasd! Maar dat zei de piercer tegen me. Kan er ondanks dat hij nog niet genezen is zoals jij zegt wel een kleiner ringetje in na een week of 8?